Miksi mulla on päänsärkyä aina vapaapäivänä??
Kommentit (8)
Sulla on huono tyyny ja nukut sillä liian pitkään.
Been there.
Stressi laukeaa. Usein migreenikin on juuri viikonloppuisin, kun viikon työstressit laukeaa.
Usein sitä myös sairastuu flunssaan tiukan työputken päätteeksi tai loman alkaessa. Ärsyttävää mutta totta.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko olla stressin laukeaminen, tai onko päivärytmisi erilainen vapaapäivänä.Nukutko myöhempään syötkö aamiaisen myöhempään ?
Vuorotyö ja ei ole oikein rytmiä elämässä. Mutta päätä särkenyt taas aamusta iltaan tänään. Ärsyttävää kun menee aina vapaapäivä hukkaan.
Luulin että kyse on itse aiheutetusta särystä...
Nukut pidempään kuin työpäivinä? Liika uni aiheuttaa päänsärkyä ja nestevajausta. Lisäksi jos olet kofeiiniriippuvainen, niin aamukahvi tietysti siirtyy pidemmän unen seurauksena ja aiheuttaa päänsärkyä.
Mulla usein sama ongelma. Johtuu todennäköisesti nukkumisesta eli vapaa päivinä nukkuu huomattavasti enemmän kuin työpäivinä. Tavanomaista pidempään nukkuminen voi aiheuttaa päänsäryn esimerkiksi siksi, että serotoniin määrä vähenee liiaksi. Nukkuminen kun saa serotoniin erittymään.
Voisiko olla stressin laukeaminen, tai onko päivärytmisi erilainen vapaapäivänä.Nukutko myöhempään syötkö aamiaisen myöhempään ?