Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

työpaikan jatkuva haukkuminen.. oikein?

stressaantunut
17.02.2016 |

Teemme puhelintyötä ja eräät työkaverit haukkuu koko ajan asiakkaita, työpaikkaa ja esittävät epäilyjä muiden työtaidoista.
Onko laillista? saako tuollaista tehdä?
se syö viihtyvyyttä tosi paljon ja laskee motivaatiota. Minua kiinnostaa tietää että onko tuo oikeasti sallittua?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/6 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö kukaan osaa vastata?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen asia pitäisi ottaa esimiehen käsittelyyn. Voisit ehkä vihjaista hänelle että ilmapiiri on huono...Jos työ on puhelinmyyntiä, työpaikkaa haukutaan aina jos kauppaa ei itse saada tehtyä.

Vierailija
4/6 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sallittua, monella työpaikalla tuo olisi irtisanomisen peruste. Älä mene mukaan haukkujaporukkaan ja yritä pitää etäisyyttä. Itse en kuitenkaan lähtisi kantelemaan, siinä voi helposti joutua itse syytösten kohteeksi, vaikkakin perättömien, mutta silti niistä voi olla haittaa tulevaisuudessa. Vastaavassa tilanteessa olen ollut ja koittanut keskittyä vaan omiin asioihin.

Vierailija
5/6 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se laitonta ole.

Mutta tässä tämmöinen useassa työpaikassa kolunnut täti viisastelee: työilmapiiri on kiinni meistä jokaisesta työntekijästä. Suomalaiseen mentaliteettiin vaan kuuluu tuo valittaminen ja jostain syystä se on helpoin tapa myös keskustella työasioista.

Valittaminen on myös niin paljon helpompaa kuin oikeasti tehdä asioille jotain. "-tu tää kahvi on ihan p*skaa!" No pese pannu ja keitä uutta? Hankitaan yhdessä jotain parempaa kuin halvinta saludoa? Perustetaan kahvirinki?

Itse yritän olla työpaikalla se, joka ei lähde valittamiseen mukaan. Sitkein kitisijä jatkaa omaa menoaan, mutta hyvin me muutamat pidetään vastavoimaa yllä - eli työn iloa ja työpaikalla viihtymistä. Silloin se kestää välillä senkin, jos asiakas on välillä idiootti tai kone tökkii.

Vierailija
6/6 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis teillä mennään henkilökohtaisuuksiin asti eikä esimies mitenkään puutu asiaan?

No siinä tapauksessa teillä on aidosti pska työpaikka.