NUOREN SURU
Olen parikyt vuotias nuorimies ja ollut työttömänä koko ajan minkä voi :( masentaa kovin ja sydäntä kiristää ahdistus. En usko tulevaisuuteen enää enkä työllisyuteen :(. Koulukaan ei nykään enää auta. Mikä auttaisi mun oloa ?
Kommentit (10)
Lääkäriltä saat apua, voit ehkä myös ottaa yhteyttä etsivään nuorisotyöhön? Ota askel kerrallaan ja anna itsellesi aikaa. Olet tärkeä.
Voi sua :( kaikki kääntyy paremmaksi, usko mua. Ole vain rehellinen lääkärissä, sano hänelle miltä tuntuu vaikka se olisikin vaikeaa.
Onko sinulla harrastuksia, joihin syventyä?
Entä lisäopiskelu nyt, kun töitäkään ei löydy?
Armeija?
Itse olen sitä mieltä, että jumiutuminen on pahin vaihtoehto. Vaikka päivissäsi ei tällä hetkellä olisikaan pakon sanelemaa päivärytmiä, tee itsellesi sellainen : herää ajoissa, ulkoile PÄIVITTÄIN ja harrasta muutakin liikuntaa sekä yritä syödä terveellisesti. Kaikki nämä edesauttavat psyykkistä hyvinvointiasi, vaikka ne tuntuvatkin välillä vaikeilta asioilta tehdä.
Tiedän tunteen, mutta älä luovuta työnhaun suhteen vaikka tekisikin mieli. Ole sinnikäs ja jatka yrittämistä. Oletko käynyt itse kyselemässä sinua kiinnostavista paikoista töitä vai miten? Tsemppiä! :)
Niin ja masentuneisuus voisi talttua, jos keksisit itsellesi jotain mielekästä ja rentouttavaa tekemistä työnhaun ohelle. Jokin uusi harrastus? :)
Minä taas sanoisin, että taistele itsellesi paikka tässä maailmasa! Älä jää hyysättäväksi! Sisulla pusket askel kerralla itsellesi kunnon elämän. Anna itsellesi muutama vuosi aikaa tavoitteen saavuttamiseksi. Sehän tarkoittaa "vain" työpaikkaa aluksi? Avuksi liikunta, kunnon ruoka ja tarpeeksi unta. Miljoonat suomalaiset taistelee itselleen tavallisen arjen ja elämän. Mikään ei tule helpolla, joka risaus on ansaittava otsa hiessä. SISUA! Miltä kuulostaa?
Armeija käyty. Tykkäsin kovasti. Olen menossa nyt toukokuussa työkokeiluun, toivotaan menee hyvin. Jokin harrastus voisi olla kiva, kunhan vain saisi uskoa tulevaisuuteen niin saisi uutta puhtia :)
Onko sinulla harrastuksia, kavereita, läheisiä joiden kanssa voit vaihtaa ajatuksia?
Jotain liikuntaa, ulkoilua :)
Terveellinen ravinto on myös tosi tarpeellinen.
Juothan riittävästi vettä.
Riittävä uni, ajoissa pää tyynyyn.
Iloa ja jaksamista!
Myönteisiä kuvioita elämääsi :):)
muuta ulkomaille, jos on mahis.ei kannata suomessa turhaan maleksia.
Ei mitään "voi sinua" -säälejä. Mieti jos olisi sota-aika, jäisitkö hankeen makaamaan? Elämä on. Jokainen on oman onnensa seppä. Siis onnekkaat. Voi tuntua pahalta, aivan ankealta, mutta niin se vain on. Muu ei auta. MUTTA, palkinto on huikea, kun saavuttaa kovalla työllä jonkin kiintopisteen! Ei mitään kultakaivosta tai johtajan pallia vaan ihan vaikka kuukauden määräaikaisen siivoojan pestin. Minkä ikinä, joka vie eteen päin ja voi olla ehkä askel seuraavaan tavoitteeseen.
Olen siis myös lääkäriin menossa mutta en usko että on apua. Maailma ahdistaa :(