Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka usein annatte/antaisitte ekaluokkalaiselle tulla kavereita kylään?

Vierailija
17.02.2016 |

Meillä on nyt vähän hukassa et mikä ois sopiva kavereiden kyläilymäärä per viikko. Huomasin yksviikko et meillä oli taas ollu koko viikon joka arkipäivä kouluu ennen ja jälkeen kavereita kylässä. Perjantaina huomasin että hypin jo pisin seiniä ku ahisti kun vieraita lappaa jatkuvasti. Olen itse kotona kun meillä alle vuoden ikäinen vauva.
Tuntuu ajatuksena ihan kivalta että muksut tykkää olla meillä ja itsellekin tää on ainutlaatuista kun kerrankin oon kotona. Mut huomaan et alkaa ahistaa kun ei oikeen voi olla kotonaan ku kotonaan kun vieraat lapset pomppii makuhuoneeseen ku imetän yms.
Lisäks on joskus kiva tarjoo ruokaa mut sit kun siitä tulee oletusarvo ja ekaks vieraat lapset kysyy et mitä tänään syödään ja et on kauhee nälkä niin alkaa sekin nyppii.
Ja olen tästä puhunut monta kertaa omalleni et aina ei voida ekaks ruveta syömään ja hakemaan nälkäsille kavereille sapuskaa tai välipalaa jotta ne jaksaa oottaa ruokaan, mut tuntuu ettei mene perille. Eräänä kertana yksi kaveri oli jo lähdössä eteisessä kun alkoi vielä vaatimaan nakkia jääkaapista. Ja jäi vaan inttämään vaikka sanoin että ovat seuraavan päivän ruokaa varten.
Oon ajatellut nyt rajoittaa kyläilyjä kolmeen kertaan viikossa ja niin että koulun jälkeen saa kavereita olla klo 15 asti ja illalla saa klo 17 jälkeen vielä joksikin aikaa olla kavereiden kanssa mutta et ois toi kaks tuntia ns. oman perheen aikaa. Miltä kuulostaa?
Ainiin, viikonloppuisin kaverit ei yleensä ravaa vaan tää on lähinnä arkipäivisin. Ja pitäiskö rajoittaa aamukyläilyjä? Kasin aamuisin menevät lähinnä yhtämatkaa, mutta kymppi ja ysiaamuina kaveri(t) on meillä tai nykyään välillä kun oon kieltänyt meille tulon niin kaverillaan.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä