Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen usein nähnyt kun joku ulkolainen kuljettaa lastenvaunulla pelkkiä ostoksia ja tulee ilmaiseksi sisää, kuski ei puutu.

Vierailija
17.02.2016 |

Miksei kuskit puutu tähän, usein olen nähnyt viime aikoina tätä touhua. Tai sitten kuljettavat vaunuissa jotain 7 v lasta.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä taas en ole koskaan nähnyt tuollaista tapahtuvan. Enkä oikeasti usko sinunkaan, ainakaan "usein".

Vierailija
2/10 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä nuo tummahipiäiset bussikuskit tunnu välittävän siitäkään, kun maanmies tai -nainen menee kortinlukijan ohi piippaamatta matkakorttiaan tai maksamatta muuten matkaansa. Naamavippi. Nähty monta kertaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivätkö kotilaiset koskaan syyllisty samaan?

Vierailija
4/10 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuota näin Tukholmalaisissa lähiöissä siellä asuessani 1980- loppupuolella. Sen jälkeen ei paljon ole kantaruotsalaisia kiinnostanut bussikuskiksi alkaa...

Vierailija
5/10 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ne kuskit ovat mitä ovat. Toisaalta tuntuu, että osa kuskeista suhtautuu lastenrattailla liikkuviin todella vihamielisesti. Oma kokemus tästä, ja vihamielisesti suhtautuva kuski on ollut suomalainen, samoin minä ihan kantasuomalainen.

On ollut näitä, että painan lastenvaunupainiketta, mutta vahingossakaan koskaan bussi ei voi kallistaa. Tai bussi aina pysähtyy niin, että bussin ja jalkiksen väliin jää kunnon aukko, josta on kiva repiä rattaita ylös. Moneen kertaan olen viittelöinyt  bussin pysähtymään ilmeisesti väärässä kohtaa, koska kuski ajaa kokonaan ohi. Tai ehdin painaa keskioven avausnappia, ja kuski päättääkin, ettei enää ehdi avata ovea ja kaasuttaa pois.

Joskus bussikuski on myös jättänyt rattaat oven väliin. Näin kävi muutama viikko sitten. Olin matkassa rattaissa olevan puolivuotiaan ja kävelevän nelivuotiaan kanssa. Menin keskiovesta sisään kun kuski tahallaan sulki ovet niin että rattaat jäivät väliin. Huusi vielä, että "etkai sä tullut keskiovesta sisään!" Huusin, että totta perkele tulen, koska rattailla en pääse etuovestakaan. Siihen sitten tämä sokea huusi, että "ai, en mä nähnyt että sulla oli rattaat". Jaa, olivat kunnon hyökkäysvaunut kooltaan, että ihmettelen kyllä.

Aina olen tervehtinyt kuskeja kohteliaasti, en ole spurgun näköinen tai oloinen, huomioin parhaani mukaan muut matkustajat ja pidän isomman lapsen matkan aikana kurissa. Mutta yllättävän usein kuskit tai joku matkustajista suhtautuu nuivasti.

Vierailija
6/10 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivätkö kotilaiset koskaan syyllisty samaan?

Suomalaisetkin kuljettavat joskus aivan liian isoa lasta bussilippuna vaunuissa, mutta en ole koskaan nähnyt vaunuja käytettävän ostoskärryinä pelkästään suomalaisilla.

Vierailija
7/10 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussikuskit eivät älyä olevansa asiakaspalvelijoita siinä missä kaupan kassatkin.

Asiakkaita ei tervehditä, ei auteta eikä neuvota. Kysymyksiin vastataan ylimielisesti ja tervehdykseen vastataan mulkaisemalla.

Onneksi jotkut kuljettajat vielä älyävät kuljettavansa ihmisiä eivätkä pelkkiä autoja.

Vähän ot:na tämä, sori.

Vierailija
8/10 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei kuskit puutu tähän, usein olen nähnyt viime aikoina tätä touhua. Tai sitten kuljettavat vaunuissa jotain 7 v lasta.

Valehtelet. En ole nähnyt tuollaista ikinä.

Vierailija
9/10 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä nuo tummahipiäiset bussikuskit tunnu välittävän siitäkään, kun maanmies tai -nainen menee kortinlukijan ohi piippaamatta matkakorttiaan tai maksamatta muuten matkaansa. Naamavippi. Nähty monta kertaa.

Valehtelet. En ole nähnyt tuollaista ikinä.

Vierailija
10/10 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät, että tulee ilmaiseksi? Niinpä, et mistään. Eli lopeta se säälittävä länkytys ja tee jotain elämälläsi, niin ei tarvitse kytätä ja kadehtia muita.