Te, joilla imetyksen lätistämät rinnat palautuivat...
Kauan siinä meni? En nyt tarkoita että täysin entiselleen mutta jos edes hieman täyttyivät. Imetystä vähentelen ja rinnat alkaa näyttää aika karulta.
Ja ei tartte niiden vastailla joiden tissit ei ollut moksiskaan...
Kommentit (25)
Ei kannata uskoa kaikkia valheita palautumisista.
Jäi litteiksi läpysköiksi mutta paisui taas ihaniksi kun tulin raskaaksi! Ne on niin nätit nyt että tekisi mieli esitellä :)
Kohta joku kuitenkin vastaa että imetyksen jälkeen ovat vaan terhakkaamat ja altiesynnytyksen jälkeen mies vaan huokailee kuinka on nyt tiukkaa. Totuus: alapäässä messuhalli ja rintoina ajokoiran korvat. Mutta ei AV-mamma sitä myönnä.
No jatkoin imetystä tuon lätistymisvaiheen ohitse ja sitten kun lapsi oli melkein 4 v, oli rinnat kunnossa. Imi siihen asti ja se, että maitoa tuli enää vähän, ja todella tuntui, että nyt imee tyhjäksi, palautti rintoihin rasvat.
Vierailija kirjoitti:
Kohta joku kuitenkin vastaa että imetyksen jälkeen ovat vaan terhakkaamat ja altiesynnytyksen jälkeen mies vaan huokailee kuinka on nyt tiukkaa. Totuus: alapäässä messuhalli ja rintoina ajokoiran korvat. Mutta ei AV-mamma sitä myönnä.
No valitettavasti synnytys päättyi kiireelliseen sektioon joten alapää on entisellään. Rinnat varmaan tulee olemaan ajokoirankorvat mutta sitten varmaan korjautan mokomat jos kovadti harmittaa. Lähinnä kiinnostaa onko mitään toivoa :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Rintojen kohtalon voin myöntää. Ovat suunnilleen samankokoiset kuin ennen imetystä, mutta eivät läheskään yhtä kiinteät.
Alapäässä taasen ei ole oikeasti mitään vikaa tiukkuuden suhteen. Sen voi päätellä siitä, että mies tulee aivan yhtä nopeasti kuin aiemminkin, välillä jopa nopeammin.
Uusi raskaus voi jättää rinnatkin paremmalle mallille. Koettu on. Imetyksen lopetus oikealla tavalla on myös tärkeää.
Vierailija kirjoitti:
Uusi raskaus voi jättää rinnatkin paremmalle mallille. Koettu on. Imetyksen lopetus oikealla tavalla on myös tärkeää.
Mikä on "oikea tapa"? :)
Ap
Oikea tapa imettää ja lopettaa imetys on, että ei hanki itselleen rintatulehdusta, imettää tiheästi ja myös yöimetyksiä. Sitten kun lapsi kasvaa, luopuu yöimetyksistä, mutta palaa ehkä välillä yöimettämään esim sairasta lasta. Kokee, että lapsi imee kunnolla tyhjäksi asti. Ja kun rinnat ovat vaiheessa, jossa näyttävät hyviltä, lopettaa muutamassa viikossa. Tarvittaessa voi jatkaa uudestaan harvaa imetystä ja vaikka yhdellä yöimetykselläkin, jos rinnat eivät jääneet toivottuun muotoon. Maidontuotanto vähän käynnistyy uudestaan ja täyttää rintoja rasvaisemman näköiseksi. Kyllä sen itse huomaa, että milloin kannattaa lopettaa. Ei siis silloin, kun rinnat ovat ajokoiramaiset ja kaikki maito siirtyy suorasyötöllä vauvaan. Silloin vaan lisätään yöimetyksiä! Sen jälkeen tulee kyllä vielä rintojen ryhdistäytymisen vaihe, ihan niin kuin imetyksen alussa oli se täysien tyrkkyjen vaihekin, niin uutta täyttöä on luvassa.
Vierailija kirjoitti:
Oikea tapa imettää ja lopettaa imetys on, että ei hanki itselleen rintatulehdusta, imettää tiheästi ja myös yöimetyksiä. Sitten kun lapsi kasvaa, luopuu yöimetyksistä, mutta palaa ehkä välillä yöimettämään esim sairasta lasta. Kokee, että lapsi imee kunnolla tyhjäksi asti. Ja kun rinnat ovat vaiheessa, jossa näyttävät hyviltä, lopettaa muutamassa viikossa. Tarvittaessa voi jatkaa uudestaan harvaa imetystä ja vaikka yhdellä yöimetykselläkin, jos rinnat eivät jääneet toivottuun muotoon. Maidontuotanto vähän käynnistyy uudestaan ja täyttää rintoja rasvaisemman näköiseksi. Kyllä sen itse huomaa, että milloin kannattaa lopettaa. Ei siis silloin, kun rinnat ovat ajokoiramaiset ja kaikki maito siirtyy suorasyötöllä vauvaan. Silloin vaan lisätään yöimetyksiä! Sen jälkeen tulee kyllä vielä rintojen ryhdistäytymisen vaihe, ihan niin kuin imetyksen alussa oli se täysien tyrkkyjen vaihekin, niin uutta täyttöä on luvassa.
Näin oikeastaan olen tehnytkin, mutta samaa tahtia kun imetyskerrat harvenee, muuttuvat rinnat rumemmiksi 😞 huoh....
Ap
Ei ole hormonitoiminta aivan parhaimmillaan sulla tällä hetkellä? Kannattaisiko palauttaa yöimetykset hetkeksi ja sen jälkeen harventaa imettämistä? Viimeiset imetykset muutaman päivän välein - kerran viikossa. Lapsen ikä? Minulla oli yli 3 v kun lopetin kokonaan ja kyllä siinä puolentoista vuoden paikkeilla oli erityisen littanaa. Kuukautiset olivat palanneet 1 v 3 kk synnytyksestä, joten saattoi liittyä siihenkin.
11.
Mulla ainakin jo pelķkä raskaus muutti rinnat litteiksi läpysköiksi. Se oli yksi syy, miksi en onnistunut imettämään, kun ei mun riipputissien ja sen sektion jälkeisen jättipallomahan väliin mitään vauvaa mahtunut :(
Vierailija kirjoitti:
Mulla ainakin jo pelķkä raskaus muutti rinnat litteiksi läpysköiksi. Se oli yksi syy, miksi en onnistunut imettämään, kun ei mun riipputissien ja sen sektion jälkeisen jättipallomahan väliin mitään vauvaa mahtunut :(
Mulla taas rinnat kasvo d-kupista f-kuppiin raskaana ja maidon noustessa kuppiin h!!! Nyt vuoden imettäneenä ovat e-kuppia...
Ap
Maca saattaa vähän kohentaa rintoja.
Aina oppii jotain uutta. Tuolla saitilla, jossa ihmiset näyttävät itseään. Runko ok, asunnossa on tehty sisustusta ja muutenkin näyttää kaikki olevan normaalia mutta rinnat.
En kyllä hoksannut tätä lättätissijuttua.
M
Varmaan pari vuotta. Kunnes lihoin muutamia kiloja.