Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko metelöivistä naapureista valittaa, vaikka noudattavat hiljaisuusaikaa?

Vierailija
16.02.2016 |

Olemme siis avomiehen kanssa lopen uupuneita yläkerran metelöiviin kämppiksiin. Tälläkin hetkellä siis yläkerrasta raikuu huutaminen, nauru ja kova puhe. Tässä suoraan alla asuessa varsinkin näin vanhassa kerrostalossa äänet kuuluu todella hyvin ja he puhuvat/huutavat niin lujaa, että puheesta saa selvää. Kyseiset nuoret on arviolta noin 16-17 vuotiaita, ja heillä käy päivittäin vieraita, että eivät oikeen ehkä ymmärrä että täällä asuu muitakin. Kyseessä on vanha kerrostalo, jossa äänet kuuluvat kovaa. Heidän yläpuolella ei kuitenkaan asu asukkaita (ylin kerros) joten uskon että tämä parivaljakko ei ole oikein ymmärtänyt, että heidän äänet kuuluvat niin lujaa. (en itsekään tätä tajunnut, ennen kuin muuttivat tuohon)

Päivisin olen itse koulussa, mutta heti kun tulen kotiin tervehtii näinkin ihana ääni omassa kotonani. Sama toistuu viikonloppuisin ja jatkuu ihan koko päivän. Hiljaisuusaikaa osaavat luojan kiitos noudattaa.

Mietin, et mitenkä kannattais menetellä että saa heidät vähän hiljemmaksi. En usko että heidän meteli häiritsee muutakuin meitä, jotka siis suoraan alapuolella. Oisko hassua kirjoittaa heille ihan ystävällinen muistutus, että myös muiden ihmisten kotirauhaa pitäisi kunnioittaa tms? Rapussa en ikinä ole heihin törmänny ja ovikelloa en kehtaa mennä soittamaan. Olen aika neuvoton tässä tilanteessa..

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan sä valittaa mistä vaan, se on sit eri asia tuleeko muutosta.

Vierailija
2/16 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi valittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun alakerrassa taannoin haukkui kaks koiraa aamusta iltaan. Isännöitsijä keskusteli tyypin kanssa pariin otteeseen, mutta meininki jatkui. Vuoden jälkeen muutin pois. Eli riippuu varmaan aika paljon isännöitsijästä, miten homma etenee. 

Vierailija
4/16 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa normaalilta elämiseltä. Nuorille voit joskus mainita, että kuulit heidän puhuvan... mistä nyt kuulitkaan heidän puhuvan. Kuka tahansa hiljentää äänen, jos ajattelee naapurin saavan selvää puheesta.

Vierailija
5/16 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin asiaan sä haluat vaikuttaa? Järkevintä olisi mennä itse sanomaan jos on asiaa. Häätöä ne ei tosta saa joten viittaisin kintaalla sun jutuilles jos isännöitsijän kautta valituksesi kuulisin. Voi olla että jopa nauraisin jatkossa railakkaammin.

Vierailija
6/16 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene sanomaan heille ihan henkilökohtaisesti tai laita vaikka ystävällinen kirje. Päiväsaikaan tapahtuva metelöinti saa olla todella pirullista jotta siihen olisi lain keinoin mahdollista puuttua, mutta tahdon luottaa siihen, että useimmat ihmiset kyllä haluavat yrittää olla kohteliaita ja huomaavaisia, jos heille annetaan siihen mahdollisuus. He eivät ehkä tiedä, että melu kuuluu teille, ja voivat asiallisen huomautuksen saatuaan kiinnittää asiaan huomiota. Isännöitsijän vetäminen mukaan asiaan ei tässä vaiheessa kuulosta järkevältä. 

Vierailija
7/16 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun alakerrassa taannoin haukkui kaks koiraa aamusta iltaan. Isännöitsijä keskusteli tyypin kanssa pariin otteeseen, mutta meininki jatkui. Vuoden jälkeen muutin pois. Eli riippuu varmaan aika paljon isännöitsijästä, miten homma etenee. 

No ei sitä isännöitsijä päätä mitä valituksesta tapahtuu. Päivällä on ihan turha valittaa.

Vierailija
8/16 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko liian pelottava ajatus käydä itse juttelemassa naapureille?

Vierailija
9/16 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei sitä isännöitsijä päätä mitä valituksesta tapahtuu. Päivällä on ihan turha valittaa.

Käsittääkseni päiväsaikaankaan ei ole sallittu jatkuvaa häiriötä aiheuttaa. Tietty on aina tulkinnanvaraista, mikä on häiritsevää ja mikä jatkuvaa. 

Vierailija
10/16 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pienet ilot on aina musiikki jos ei sitä kestä niin valittakoon isännöitsijälle tai hankkikoon korvatulpat! niin ja muut älkää vaivautuko enää :(

Vierailija
11/16 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turpiinveto on ainoa toimiva keino.

Vierailija
12/16 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että sun passiivisaggressiivinen-heippalappusi sais heidän käytöstään muuttumaan. Ryhtiliike ja käyt ystävällisesti kertomassa, että äänet kuuluvat todella kovaa ja voisivatko huomioida sen. Et voi vaatia, joten vie vaikka pullaa samalla ja ystävällisesti hymyilet. Ei ne sit edes kehtaa metelöidä toivottavasti sen jälkeen.

Jos äänet häiritsee, niin alkakaa soittaa musiikkia kotona, ettei tarvitse kuunnella. Tai kutsukaa omia kavereita joskus kylään, jotta huomaavat. Jos ei siis uskalla puhua ihmisille.

Vierailija
13/16 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tosiaan saat puheesta selvää niin leivo vaikka mutakakku ja mene oven taakse, hymyilet nätisti ja sanot että koska tuolla talossa on huono äänieristys niin sust tuntuu että ootte jo vanhoja kavereita, kun olisivat yhtä hyvin voineet olohuoneessasi istua juttelemassa Mikosta ja Niinasta ja heidän koiranpennusta. (Eli siis mikä tahansa juttu mitä olet sattunut kuulemaan katon läpi.)

Vierailija
14/16 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse joudun joka ikinen aamu kuuntelemaan tunnin ajan kun naapuri pakkoneuroosissaan avaimet ja paiskoo suorastaan ulvovaa ovea. Hirveä vinkuna ja kolistelu kuuluu kun sitä ovea on joka aamu avattava ja suljettava 20 kertaa. Sitte ku lähtee kotoaan niin ulko-ovi paiskaistaan kiinni. Tekisi tuosta mieli valittaa sillä sitä tapahtuu hiljaisuusaikanakin. Miltä tuntuis joka ikinen aamu herätä tollasiiin ääniin, miettikääpä. Ja sama rumba jatkuu illalla ja päivälläkin

Vierailija
15/16 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, tulee mieleen kun itse olin 17 ja vasta muuttanut kerrostaloon. Sitä musaa ainakin tuli kuunneltua suurella volyymillä päivisin... Ei vaan kerta kaikkiaan tullut ajateltua että meluaa, tai että se haittaisi jotakuta :( Nykyään olen ihan tosi kuuliainen ja "korvaystävällinen" naapuri, varsinkin sen jälkeen kun olen kahdessa vähän huonommin eristetyssä talossa asunut.

Ehkä voisit aloittaa ilmoitustaululle laitetusta lapusta, johon kirjoittaisit vaikka jotain tyyliin "Hei naapuri! Olethan huomannut että tämä talo on aika huonosti eristetty. Äänet siis kuuluvat toisiin asuntoihin, joten ethän huudata musiikkia tai muuten melua äänekkäästi turhaan. Ollaan ystävällisiä ja ajatellaan toisiamme!" ja paljon hymiöitä ja kukkia vaikka :D Itse olisin ainakin silloin tuohon reagoinut ja nolostunutkin vähän. Nyt se nolous tuli vasta jälkikäteen eli kun olin jo muuttanut pois ja vähän kasvanut :)

Vierailija
16/16 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli vähän sama tilanne ja naapurin keskustelut ja "laulaminen" kuului tähän seinän taakse ihan selvästi. Itse huomautin ystävällisesti tytön lauluäänestä ja kommentoin erästä juttua mille oli kuullut naapurini kavereidensa kanssa kikattelevan. Minua nyt varmaan pidettiin hulluna kyylänä, mutta kyllä muuten oli jatkossa hiljaista!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän