Maailmanmatkailijat on niin rasittavaa jengiä!
Esim yksi työtuttuni. Käy monta kertaa vuodessa eripituisilla matkoilla ja kersuu niillä sitten töissä, näyttää kuvia ja kertoo tarinoita. Ja muiden mielestä hän on ROHKEA! Ahaa, rohkeus on sitä kun osaa varata matkan netissä.
Muutenkin ihmiset ajattelevat että jotenkin pitää matkustaa tai jää jostain paitsi ja jotain kokematta. Mulla on ihan hyvä elämä vaikka en ole kauhean montaa kertaa ulkomailla lomaillut. Sama oikeastaan kaikessa muussakin "elämyksissä". Miksei peruselämä riitä? Pitää matkustella, lukea paljon kirjoja ja käydä ulkona konserteissa ja syömässä. Turhaa rahan menoa!
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Ei vain ärsyttäviä vaan myös maailman pahimpia rikollisia kun lentävät ja tuhoavat ilmastoa. Tiedetään että esim Syyrian kriisi on paljonti seurausta ilmastonmuutoksesta.
Heitä pitäisi jotenkin alkaa hylkiä jotta ymmärtäisivät katsella muutakin kuin omaa napaansa
Sori mutta lihansyönti on se joka tämän maapallon tuhoaa. Sivisty ja opi.
Vierailija kirjoitti:
Ei vain ärsyttäviä vaan myös maailman pahimpia rikollisia kun lentävät ja tuhoavat ilmastoa. Tiedetään että esim Syyrian kriisi on paljonti seurausta ilmastonmuutoksesta.
Heitä pitäisi jotenkin alkaa hylkiä jotta ymmärtäisivät katsella muutakin kuin omaa napaansa
Olen Jenkeissä lomalla ja vuokrasin 350 hevosvoimaisen katumaasturin alle pariksi viikoksi.
Kyllä lähtee!
Niin mitä asiaa sinulla olikaan?
Minusta parasta matkailussa on se että se antaa perspektiiviä.
Matkailu avartaa mieltä, vaikka se olisi vain Viroon tai Ruotsiin matkustamista. Joka maassa on kuitenkin jotain erilaista kuin kotimaassa.
Kyllä minä ainakin mielelläni kuuntelen ystävien matkoista. Joskus saa hyviä vinkkejä itsellekin! Elämänmeno on aikalailla erilaista Perussa tai Venezuelassa verrattuna Italiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin on. Hassua, ettei siitä puhuta yleisesti. Inhottavaa että suuryritysten lobbarit hoitaa hommansa noin tarkasti.
Vierailija kirjoitti:
En ole ollenkaan hyvilläni siitä ilmastojalanjäljestä, jonka matkailuni aiheuttaa. Teen kuitenkin parhaani muilla elämän osa-alueilla, kuten siinä että ostan rahoillani mieluiten elämyksiä (kulttuuria, palveluita) enkä materiaa; hankin vaatteita vain sen verran kuin todella tarvitsen ja kesävaatteissa suosin pellavaa niin paljon kuin mahdollista; puuvillatuotteista valitsen luomupuuvillaisen silloin kun se on mahdollista; en osta mitään Kiinassa valmistettua; pyrin seuraamaan satokausituotteita ja käyttämään niitä ruoanvalmistukseen; kierrätän - tietysti, jne. Kulutuksen minimoiminen on ihan looginen valinta senkin takia, että kaikki raha minkä säästän jättämällä ostamatta vaatteita ja sisustusjuttuja yms säästyy matkoihin ja muihin elämyksiin ja palveluihin.
Vierailija kirjoitti:
Sinun ei ole pakko matkustaa, jos et halua. Sinun ei ole pakko olla kiinnostunut toisen lomakuvista. Mutta toisille matkustaminen voi olla parasta elämässä. Haittaako se sinua jotenkin?
mua haittaa ne järisyttävät päästöt, jotka matkustamisesta tulee. avarakatseisuuttaan pitää kehittää, mutta itse teen sen ennemmin lukemalla jne. joskus tuntuu, että matkustaminen on enemmän länsimaisen hedonistista öykkäröintiä, jossa mulle kuuluu kaikki kiva ja hyvä, kuin mitään todellista maailmankuvan avartamista ja normaalielämästä poikkeavien kokemusten kartuttamista.
Vierailija kirjoitti:
Sinun ei ole pakko matkustaa, jos et halua. Sinun ei ole pakko olla kiinnostunut toisen lomakuvista. Mutta toisille matkustaminen voi olla parasta elämässä. Haittaako se sinua jotenkin?
Mua ainakin haittaa. Tuhoavat ilmakehäää kun nämä mätisäkit taapertaa ympäri maailmaa ihmettelemässä asioita joita voi ihmetellä vaikka googlaamalla. Länsimaisella köyhällistöllä ja keskiluokalla on liiikaa rahaa, toivottavasti lama pahenee ja työttömyys lisääntyy ja ihmisten elämä kurjistuu.
Ei mua haittaa jos joku puhuu omist amatkoista, en ole koskaan kokenut sitä "kehuskeluna" ja kun joku kertoo matkoista ja jopa näyttää kuvia niin siinä saa aikaan hyvän keskustelun.. me suomalaiset ollaan muutoinkin niin hiljaisia ja epäsosiaalisia niin tollanen matka on ihan hyvä aihe vaikka työpaikan tauolla :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paskapuhetta. Kerosiinin poltto yläilmakehässä on juurikin se joka viimeisten tutkimusten mukaan tuhoaa ilmakehää eniten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paskapuhetta. Kerosiinin poltto yläilmakehässä on juurikin se joka viimeisten tutkimusten mukaan tuhoaa ilmakehää eniten.
Ei vaan ole.
Mulla on ex-työkaveri joka hoki vähän samaa kuin ap. Mutta oli lisäksi tosi kateellinen kun muilla on varaa. Ja heillä kuulemma ei ole.
Yritin selittää hänelle että kukin pistää rahansa siihen mistä tykkää. Ja koska ollaan työkaverin perheen kanssa aika lailla yhtä paljon tienaavia, niin käytämme rahamme eri asioihin.
He vaihtoivat autojaan parin vuoden välein uusiksi. Lisäksi perheessä oli avoauto kesäksi, aviomiehellä myös moottoripyörä, rouvalla skootteri jne...
Silti viitsi ääneen "kadehtia" kun muilla on varaa matkustella.
Minä myös saan matkustelusta varmasti yhtä hyvät kiksit kuin tuo perhe noista ajoneuvoista. Kukin tyylillään.
Vierailija kirjoitti:
Miksei peruselämä riitä? Pitää matkustella, lukea paljon kirjoja ja käydä ulkona konserteissa ja syömässä. Turhaa rahan menoa!
Pihistely, kitsastelu ja mukavien asioiden tekemättä jättäminen sen vuoksi että ne maksavat vasta turhaa onkin.
Vierailija kirjoitti:
Ja voi olla, että muut kyselevät työkaveriltasi matkoista ja sinä kuulet vain "kerskailun". Itse ainakin olen juuri sellainen kyselijä. Itselläni ei tällä hetkellä ole varaa matkustaa, niin elän sitten muiden matkojen kautta. :)
Minustakin tyäkavereidn matkakertomukset ovat erittäin mielenkiintoisia juttuja. Usein paljon mielenkintoisempia kuin näiden muut jutut keskimäärin :)