Anoppi päätti lapsilukumme.
Sai miehen suostuteltu siihen ettei meille tullut kuin yksi lapsi pienten tulojemme takia. Minua asia jäi kaivelemaan. Onko ok jos pienituloinen ei saa kahta lasta?
Kommentit (7)
On sullakin mies, jos äitinsä mielipiteen mukaan asiat tekee. Silti sanoisin, et voi hyvin olla oikeassa, koska vaikka en ite olekaan materialisti, niin kyllä mä oin silti sitä mieltä, et vanhempien pitää kyetä lapsensa elättään. Mun mielestä lapsilisä on yks mittari, tarvitteko lapsilisän käyttöön talouteenne vai pystyttekö säästään sen lapselle tulevaisuutta varten?
On ok, jos ei ole varaa elättää enempää kuin yksi ja molemmat ovat päätöksen takana. Jos on kyse vain siitä, että useamman lapsen kanssa eläisitte vähän ahtaammin tai ette matkustaisi lomalla, silloin se ei ole ok, jos valinta ei ole teidän vaan anopin. Kuka haluaa antaa ulkopuolisen ihmisen päättää tuollaista asiaa? Olkoon vain anoppi ja sukua toiselle osapuolelle, mutta ei hän ole sen parisuhteen ja ydinperheen päättävä jäsen.
nyt kuule jäät pienipalkkaisesta duunista pois ja alat sikiämään yhteiskunnan laskuun niin paljon ku kerkeät.. niin ne monet muutkin tekee :) Vai onko pienipalkkainen duuni sen arvoinen että jätät lapset tekemättä? sinuna tekisin ihan vaan anopin kiusaks ainakin 4kpl ja olisin "kotiäitinä" otatte miehen kanssa vielä eron paperilla ja "asutte" erillänne niin saat maksimituet.
Vierailija kirjoitti:
On sullakin mies, jos äitinsä mielipiteen mukaan asiat tekee. Silti sanoisin, et voi hyvin olla oikeassa, koska vaikka en ite olekaan materialisti, niin kyllä mä oin silti sitä mieltä, et vanhempien pitää kyetä lapsensa elättään. Mun mielestä lapsilisä on yks mittari, tarvitteko lapsilisän käyttöön talouteenne vai pystyttekö säästään sen lapselle tulevaisuutta varten?
Lapsilisä menee käyttöön mm. lapsen vaatteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsilisä menee käyttöön mm. lapsen vaatteisiin.
Nyt, kun ulkomaalaisille ammattikorkeakouluopiskelijoille otettiin käyttöön lukuvuosimaksut, on vain ajan kysymys, milloin ne otetaan käyttöön myös suomalaisille opiskelijoille. 10-15 vuoden kuluttua lukuvuosimaksut voivat olla jo todellisuutta kaikille. Lapsilisät on siis syytä alkaa laittaa säästöön lasten opiskeluja varten eikä suinkaan käyttää niitä.
Sinähän voit tehdä niin paljon lapsia kuin tahdot. Voit sitten keskustella nykyisen miehesi kanssa siitä, haluaako hän olla niidenkin isä vai antaako äitinsä määräillä.
Jätät vaan ehkäisyn pois, niin valinta jää miehellesi! Siinä onkin anopillasi vahtimista.
Luokattoman huono 😀