Muita, joilla juuret Kannaksella?
Yleltä nyt Kannaksen kiertos. Onko muita, joilla suku tuolta? Meillä juuret Konnussa, Terijoella ja Kivennavalla. Voi kun pääsis käymään:)
Kommentit (30)
Terijoella ja Kuokkalassa kannattaa käydä nyt, kun vielä jotain vanhaa suomalaisten aikaisia rakennuksia on pystyssä. Alueesta on hyvää vauhtia tulossa Pietarin esikaupunki ja uusrikkaat ostavat tontteja joista hävittävät vanhat huvilat ja rakentavat mauttomia palatsejaan tilalle. Ympärille pystyttävät vielä kolmemetriset aidat. 15 vuoden sisään on tuolta hävinnyt paljon vanhaa rakennuskantaa ja pian ovat loputkin menneet.
Vierailija kirjoitti:
Pienviljelijä Kannakselta?
Sukua olen, siis sille alkuperäiselle. :)
Ohis
Mummo oli evakko ja vihasi ryssää kuolemaansa saakka. Se ryssäviha oli jotain todella tinkimätöntä!
Vierailija kirjoitti:
Valkjärveltä.
Mulla sama.
Vierailija kirjoitti:
Antreasta äiti. Lähti kahdesti:1939 ja 1943.
Sama täältä isän äiti (tosin minä ilmeisesti nuorempaa sukupolvea kuin te, koska isä -46 ja hänen äitinsä vuosimallia 1906) =)
Vierailija kirjoitti:
Isän suku Kurkijoelta . Isä kylläkin syntyi suomessa.
Kyllä se Kurkijokikin Suomea oli silloin.
Kysymykseen: Käkisalmesta.
Muistaakohan kukaan minkä niminen kirkko oli Kannaksella, josta on siis jäljellä enää kivijalka? Omaa sukua on mm. sieltä kotoisin.
Vierailija kirjoitti:
Muistaakohan kukaan minkä niminen kirkko oli Kannaksella, josta on siis jäljellä enää kivijalka? Omaa sukua on mm. sieltä kotoisin.
Paljonkin suomalaisten kirkkoja tuhoutui sodassa ja tuhottiin sodan jälkeenkin. Löytyisikö täältä
Isän äiti on Sakkolasta lähtöisin.
Olen vain 1/4 karjalainen, mutta mielestäni mulla on selkeästi karjalaista luonteenlaatua.
Olisi mukava päästä joskus käymään rajan takana.
2 mummoa ja vaari ovat tuolta. 2 Viipurista, 1 Uudelta Kirkolta. Enpä tiedä tahtoisinko käymään, ei mun isovanhemmatkaan mitenkään hirveän innokkaita siellä vierailijoita eläessään olleet. Mennyt mikä mennyt.