Pojalle nimeksi Heikki, Matti vai Jussi?
Sukunimi ihan tavallinen suomalainen nimi. Antti/Antto nimistä tykkään myös, mutta mies ei, koska sukunimen kanssa kääntyy "hassuksi" jos vääntelee pekkakarvonen kakkapervonen tyylisesti.
Mielipiteitä tai muita ehdotuksia? Onko liian tavallisia nimiä nämä?
Kommentit (29)
Noista vaihtoehdoista Heikki. Ei ainakaan ole montaa Heikkiä samalla luokalla.
Vierailija kirjoitti:
No on se kumma ku ei ite osata lapsensa nimeä päättää.
On se kumma kun kokee pakottavaa tarvetta vastata, vaikka ei ole mitään sanottavaa. Halusin vain mielipiteitä ja sainkin niitä. Kiitos kommentoijille. Eli tavallinen suomalainen miehen nimi on junttia nykyisin. Selvä homma!
ap
Hyviä nimiä eikä tän päivän muksuilla liian yleisiä. Symppis on Matti mutta jotenkin Heikkikin on tosi kiva. Eikä Jussissakaan mitään vikaa.
Jos joku noista nimistä alkaa samalla alkukirjaimella kuin sukunimi, niin laittaisin sen. Jos vaikka olette Hirvosia (Antti Hirvonen -> Hintti Arvonen), niin laittaisin Heikin, sillä Heikki Hirvonen sointuu parhaiten. Kivoja nimiä kuitenkin kaikki! :)
Mulle tulee Heikistä mieleen yksi pervo keski-ikäinen setä, joten laittaisin Matin.
Matti on hyvä nimi. Nykylapsilla harvinainen, mutta perinteinen ja suuhun sopiva.
Nukkumatti, matti kukkarossa, ym. Mieti vielä. Mun kaverin isä oli Matti ja se oli niin aivoton ja raivoherkkä tapaus että mun mielikuvat Matista on huonot.
Heikistä en pidä muuten vaan ja Jussi pussi puita nussi. Mutta jos joku noista niin se häntäHeikki, vaikka Jussi olisi ehkä kaunein, mutta niin väännetty loruihin.
Pidätte ilmeisesti perinteisistä nimistä? Juho on kaunis ja ajaton tai Juhani.
Liian tavallisia ja huonoja. Juntteja. Kas kun et Erkkiä halua.