Laihdutus
Mitä arvelette, paljonko 128 kg ja 170cm nainen laihtuu kuukaudessa jos ruokavalio on n.500-650kcal ja hikiliikuntaa jokapäivä vähintään tunti?
Aijon laihduttaa normaaliin painoon ja olen jo kuukauden ollut tällä systeemillä ja hyvin on lähtenyt käyntiin. En ollut punninnut itseäni kun aloitin, mutta mitä arvelette tuon kokoiselta lähtevän kuukaudessa. Olis kiva osata arvella mikä mun lähtöpaino oli, harmittaa kun en tiedä.
Kommentit (12)
Pidät tätä varmaan tyhmänä kommenttina mutta varoitan silti: liian vähillä kaloreilla laihduttaminen voi sotkea aineenvaihdunnan niin että joudut loppuelämäsi vahtimaan jokaista suupalaa. Pitää syödä hyvin jos aikoo terveellisesti ja pysyvästi laihduttaa.
Sitä ei voi oikeastaan arvioida mitenkään. Itse laihduttanut usein samalla tyylillä ja joskus lähtenyt 10 kiloa kuukaudessa aloituksesta, joskus kaksi kiloa.
Kaikki on niin kiinni eri asioista.
Sori kun vastasin, mutta en sun kysymykseen.
siis 600kcla päivässä, vai miinusta päivässä. Joo hetken aikaa voikin sitä painoa tippua aika rivakastikkin, ja sitten se keho meneekin säästöliekille ja sulla pääkoppa pettää noin vajailla kaloreilla. Mutta kyllähän tuossa on varmasti kilo jos toinenkin tippunut. Onko tuo järkevää tai pitemmällä tähtäimellä kannattavaa niin ei. Ehkä opit sitten kantapään kautta. Netti kuitenkin pullollaan hyviä ja terveellisiä ohjeita laihduttamiseen.
Terv. Itsekin laihduttanut
Vierailija kirjoitti:
Pidät tätä varmaan tyhmänä kommenttina mutta varoitan silti: liian vähillä kaloreilla laihduttaminen voi sotkea aineenvaihdunnan niin että joudut loppuelämäsi vahtimaan jokaista suupalaa. Pitää syödä hyvin jos aikoo terveellisesti ja pysyvästi laihduttaa.
Ymmärrän kyllä, on vaan niin paljon noita pudotettavia kiloja ja haluaisin edes päästä vauhtiin nopeasti. Jossain kohtaa menen ravitsemusterapeutille kyselemään neuvoa.
No siinähän kesti kauan, että säästöliekkihuutelijat tulivat paikalle :D Anna mennä vaan reiluilla miinuksilla mutta syö protskui ja vitamiinei. Jos tulee huono olo niin sitten lisäilet vähän. Sen verran isot rasvavarastot, että saat painaa kyllä kunnolla menemmään.
Siis ei mulla oo aikomustakaan olla noin pienillä kaloreilla koko tätä "projektia" vaan edes alussa, että pääsen vauhtiin. Olen ymmärtänyt että säästöliekille vartalo menee kun kaloreita on alle 500.
Vyötäröstä senttejä on kuukaudessa lähtenyt 13.
Vierailija kirjoitti:
No siinähän kesti kauan, että säästöliekkihuutelijat tulivat paikalle :D Anna mennä vaan reiluilla miinuksilla mutta syö protskui ja vitamiinei. Jos tulee huono olo niin sitten lisäilet vähän. Sen verran isot rasvavarastot, että saat painaa kyllä kunnolla menemmään.
Kiitos tästä. Vielä ei ole tullut kertaakaan paha olo, itseasiassa vaan hyvä olo. Eikä tunkkainen niinkuin roskaruuasta
-ap
Itselläni lähti 15kg alle kolmessa kuukaudessa kun söin 800 kaloria päivässä. Normaalipainoisena.
Ei ole olemassa mitään painoa jumittavaa säästöliekkiä, tietenkin energiankulutus laskee sitä myöten kun elopaino tippuu. Jos jossakin vaiheessa sun paino jumittaa, niin jatkat silti samalla tavalla. Olet syystä tai toisesta kerränyt normaalia enemmän nestettä ja se lähtee kyllä jossakin vaiheessa myös pois.
Vierailija kirjoitti:
Mitä arvelette, paljonko 128 kg ja 170cm nainen laihtuu kuukaudessa jos ruokavalio on n.500-650kcal ja hikiliikuntaa jokapäivä vähintään tunti?
Noin 500 g koska et jaksa tuollaista kuin max 2 päivää.
Siis painoin nyt kun punnitsin kuukauden laihduttamisen jälkeen tuon128. Ja haluaisin arvella minä lähtöpino oli, ja paljonko vastaisuudessa laihdun kuukaudessa. Tiedän että kaikki on erilaisia, mut olisi kiva kuulla veikkauksia. Ja tyhmät kommentit jätän omaan arvoonsa.