En keksi tytölle nimeä!!!
Viimeisellä kolmanneksella mennään, haluaisin niin paljon että tytölle olisi nimi valmiina. Sitten voisi syntymän jälkeen vielä katsoa näyttääkö nimeltään, mutta en kertakaikkiaan keksi mitään nimeä ylitse muiden!! Kaikki nimet ovat joko sellaisia''ei missään nimessä!'' tai sitten ''ihan kiva joo'' mutta mikään ei herätä sellaisia tunteita, että juuri se nimi olisi pakko saada! Pidän perinteisistä nimistä, mutta ei liian tavallisia ja perinteisiä kuten vaikka Emma ja Anna vaikka molemmat nimet ihan kauniita ovatkin.
Olen miettinyt esimerkiksi Victoriaa, Amandaa, Mariaa, Auroraa ja Isabellaa muttakun en mitään prinsessa lässynlää nimeäkään halua! Että kun on vaikeaa!
Kommentit (38)
Viola
Livia
Inari
Isla
Liana
Minella
Alva
Avelia
Milea
Loviisa
Olisiko noista apua? :)
Mila, Milla, Venla, Vilja, Julia, Nana, Matilda, Amanda, Karolina, Saana, Anni, Elle, Olivia.
Tuntuu siltä, että nää nimet on tällähetkellä muodissa: Ellen, Silja, Viivi, Viola(?), Ada, Aada, Aava, Ava, Isabella (toisena nimenä), Aurora (toisena nimenä), Sofia, Veera, Emilia, Linnea
En siis edes tiedä onko nuo mitään muotinimiä, mutta itsestäni silti tuntuu. Ja siis onhan nuo nimet esim. Veera ja Emilia olleet jo KAUAN muodissa, eli eivät mitään uusionimiä ole, mutta siis suosittuja.
Sinun tytöllesi voisi sopia vaikkapa Tilda, Linda, Susanna, Sanni, Milla, Matilda, Mette, Melissa, Amalia, Anni, Josefina, Saga......
Adalmiina, Hilma, Veronika, Kristiina, Joanna..oisko joku noista.
Kannattaa selata suomenruotsalainen almanakka läpi josta tykkää tavallisista, mutta erillaisista.
Kirjoita lista kaikista vähänkään miellyttävistä nimistä, alkuun outo nimi voi hetken jälkeen tuntuakkin omalta.
Itse antaisin prinsessa nimen ja laittaisin jytyä toisella nimellä vaikka Isabel Iiris, Isabel Kerttu...
Entäs jo suvuissanne olevat nimet? Löytyisikö sieltä joku "wanha" ja kaunis nimi, ja vaikka sellainen jota ei joka tytöllä olekaan?
Käypä kuule hautausmaalla käppäilemässä, siellä näkyy todella jänniä nimiä, jotka sopisivat ihan tähän päivään :)
Entäs nimikone, eikö sieltäkään?
Julia Johanna
Milla Matilda
Mette Matilda
Emilia Aurora
Victoria Maria
Amanda Olivia
Lilja Aurora
Sofi Aurora
Saga Matilda
Milja Maaria
3- nimisiä
Matilda Elle Aurora
Minea Lumi Aurora
Saga Maria Aurora
Metti Emilia Aurora
Linnea Saga Sofia
Kolahtiko mikään?
Suvusta on ehdotettu Millaa, Emmaa ja Matildaa. Toki teemme päätöksen itse, eikä siihen kukaan muu vaikuta. Suvusta kivoja nimiä olisivat mm. Johanna, Kristina ja perinteinen Maria. Myös tuo Emma olisi suvussa.... niin vaikeaa vaan yhdistellä nimiä kun kaikki herättää fiiliksen ''ihan jees nimi'', mutta ei sen kummempaa.
Kivoja ehdotuksia tullut jo nyt. Kiitoksia :)
ap
Vierailija kirjoitti:
Julia Johanna
Milla Matilda
Mette Matilda
Emilia Aurora
Victoria Maria
Amanda Olivia
Lilja Aurora
Sofi Aurora
Saga Matilda
Milja Maaria
3- nimisiä
Matilda Elle Aurora
Minea Lumi Aurora
Saga Maria Aurora
Metti Emilia Aurora
Linnea Saga Sofia
Kolahtiko mikään?
Aika muotinimiä
Vierailija kirjoitti:
Viola-Viulu
Livia-Olivia ilman o:ta
Inari-Kas kun ei Kuusamo
Isla-Vai Esla, lempinimi vois sitte olla Rillaattori
Liana-Liina
Minella-Min Ella. Saksaa vai mitä lie.
Alva-Tulee mieleen joku mummon jalkarasva
Avelia-Averea?
Milea-Mineasta väännetty
Loviisa-Vai Turku?
Olisiko noista apua? :)
Kuulostaa siltä, että mieleesi olisi lyhyt tavallinen ja perinteinen nimi+ ''prinsessamainen'' nimi. Tälläisiä olisivat esim:
Mia Isabella
Maria Victoria
Sara Josefina
Emma Johanna
Kia Johanna
Matilda Emilia
Emma Matilda
Silja Johanna
Ellen, Matilda, Emma ja Johanna ei tosiaankaan ole mitään muotinimiä. Mun isomummuilla oli noita samoja nimiä jotka tosin on nytkin IN. Mutta monet kuvittelee että esim tuo Ellen olis joku uus muotinimi, vaikka ei tosiaankaan ole. Tuo Matildakin oli jo 1800-luvulla syntyneillä käytössä. Nuo Linneat ja Miljat sen sijaan varmaan ovat uutuusnimiä.
Vierailija kirjoitti:
Ellen, Matilda, Emma ja Johanna ei tosiaankaan ole mitään muotinimiä. Mun isomummuilla oli noita samoja nimiä jotka tosin on nytkin IN. Mutta monet kuvittelee että esim tuo Ellen olis joku uus muotinimi, vaikka ei tosiaankaan ole. Tuo Matildakin oli jo 1800-luvulla syntyneillä käytössä. Nuo Linneat ja Miljat sen sijaan varmaan ovat uutuusnimiä.
Linnea ei ole uutuusnimi.
Mulla tuli jostain ihan ihmeen syystä mieleen yhdistelmä Milja Isabella :) miltäs kuulostaa?