Millaiset hiukset ovat täysin luonnontilassa?
Siis pesun jälkeen, ei mitään aineita hiuksissa?Ei mitäänlaitteluja.Voistko mennä ulos?
Kommentit (15)
1 lisää: en myöskään käytä kuivaajaa tai minkäänlaisia muotoiluvälineitä, hiukset kuivuvat ihan itsekseen.
Tietysti, mitä aineita mä muutenkaan laittaisin pitkiin, käsittelemättömiin hiuksiin.
Voisin. Menevät kauniille laineille ja ovat tuuheat. Usein kuitenkin föönaan kuiviksi, huomasin että pysyvät pidempään puhtaamman näköisinä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on aina luonnontilassa. En käytä mitään muotoilutuotteiat enkä värjää niitä. Pesen toki ja useimmiten laitan hoitoainetta siinä samalla mutta muuten ei mitään.
Hyvin olen kehdannut mennä vaikka minne jo neljänkymmenen vuoden ajan.
Sama, luonnonkiharat hiukseni tarvitsevat lähinnä kosteutusta, joten öljyillä läträän, mutten juuri muuta tee. Kehtaan kyllä mennä ulos harakanpesässäkin, kun kukaan ei kuitenkaan huomaa eroa XD
Tarkoitatko kuitenkin että hiukset on saanut pestä shampoolla ja käyttää hoitoainetta? Näin ne mulla on aina, en tykkää käyttää mömmöjä kuin erikoistilanteissa, koska lähes kaikki alkaa kutittaa päätä enkä tykkää siitä lähmäisestä tunteesta. En myöskään useimmista aineista ole huomannut sen kummempaa eroa käsittelemättömiin hiuksiin, että maksaisi vaivan. Pesen, harjaan suoraksi ja annan kuivua itsestään, ihan siisti tulee :).
Pesun jälkeen ilmakuivattuina hartiapituiset hiukseni ovat kauttaaltaan korkkiruuveilla, vaikka olen ihan kotikarjalaista alkuperää. Olen hyvin kauan käyttänyt tyvikohotusvaahtoa, kiharan voimistajia ja kaikenlaisia suihkeita, joiden tarkoitus on pitää kiharat koossa ja kauniina, mutta parin vuoden aikana olen tullut siihen tulokseen, että ne eivät toimi ollenkaan. Kiharat hajoavat liikkeestä ja tuulenvireestä, ja oli niissä kemikaaleja tai ei, näytän puoleenpäivään mennessä röllipeikolta. Ulos olen voinut ja voin mennä ihan näine hiuksineni. Herätän aika monessa ihmisessä jonkinlaista turhautumisen tunnetta ja halua iskeä sakset tähän kuontaloon, mutta kukaan ei ole vielä käynyt käsiksi. Ilmeisesti viisikymppisellä ei saisi olla tällaisa hiuksia, mutta minä ainakin tykkään niistä röllinä ja laiteltuna.
En tee hiuksille mitään pesun jälkeen, paitsi harjaan ne. Jos on joku juhla niin kuivaan föönillä, tulee tuuheampi.
Vierailija kirjoitti:
Siis pesun jälkeen, ei mitään aineita hiuksissa?Ei mitäänlaitteluja.Voistko mennä ulos?
Voisit laittaa elämän risaiseksi ja kokeilla! Hurrrrjaa!
Voisin mennä ja menenkin usein ulos ilman hiusten laittamista, mutta eivät hiukseni ole luonnontilaiset, koska hiuksiani on leikattu lukemattomia kertoja.
Jos pestessä saa käyttää hoitoainetta, niin eivät olisi takussa, mutta jos niiden kuivumisen aikana ei kampaa hiuksia piikkisuoriksi muutamaa kertaa, niin jäävät epämääräiselle kiharalle. Kammatessa laineille.
Valitettavasti hiukset eivät näytä hyvältä, jos niitä ei ole käsitelty mitenkään. Siis että pestykin vain vedellä. Ei siitä pelkällä vedellä puhdasta tule, ne jotka näin luulevat ovat vain tottuneet siihen paskaiseen tukkaansa.
Itselläni on kiharat. Pesu ja hoitoaine, kampaaminen märkänä ja antaa kuivua itsekseen. Minulla on mökkireissuilla aina parhain kampaus. Ja festareillakaan ei ole hiuksista ongelmaa. Ne ei edes rasvoitu nopeasti.
No se on takussa ja säkkäröillä lyhyemmistä kohdista, että kyllä ne harjata pitää. Tykkään yleensä pesun jälkeen laittaa ne letille niin ovat jotenkin siistimmin laineilla. Mutta kyllä ne päivän aikaan alkavat aina vähän leijailla tai sojottaa pakkasilla. Ne on pitkät, ja tykkään niistä.
Minulla taitaa olla melkein niin lähellä luonnollista kuin vain voi, ilman että eläisi ilman mitään laittamista, ihan pesusta lähtien. Minä nimittäin pesen hiukseni kerran viikossa, käytän ekologista palashamppoota, puristelee hiuksista vedet ja annan kuivua. Ei hoitoaineita, harjauksia, föönauksia yms.
Hiukseni ovat usein saparoilla, leteillä, auki tai kiedottuna itsensä ympärille. Ja etten ihan järkytä kaikkia, niin minulla on siis rastat. Viides vuosi menossa ja kehtaan hyvin näyttäytyä näin ulkona, tapahtumissa ja juhlissa.
Minulla on aina luonnontilassa. En käytä mitään muotoilutuotteiat enkä värjää niitä. Pesen toki ja useimmiten laitan hoitoainetta siinä samalla mutta muuten ei mitään.
Hyvin olen kehdannut mennä vaikka minne jo neljänkymmenen vuoden ajan.