Oon todella kipeä ja pitäisi raahautua 2 lapsen kanssa työterveyteen
Miten te muut selviätte näistä tilanteista? En jaksa kävellä edes keittiöön ilman että menen välillä hetkeksi makaamaan lattialle. Kaksi vanhempaa lasta lähtee pian kouluun mutta kaksi pienempää jää kotiin. Tulee hiki kun ajatteleekin sitä kun tänään täytyy lähteä kahden pikkulapsen kanssa liikenteeseen. :(
Kommentit (30)
Mä olen aina ihmetellyt, mistä näitä äitejä löytyy jotka pitävät lapsia kotona kun ovat itse sairauslomalla.Ei jakseta mennä sairauden takia töihin, mutta jaksetaan touhuta päiväkoti-ikäisten kanssa kotona?? Ei kävisi pienessä mielessänikään. Parempi niiden lastenkin on olla päiväkodissa leikkimässä ja ulkoilemassa kuin kotona katsomassa telkkaria kipeän äidin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen aina ihmetellyt, mistä näitä äitejä löytyy jotka pitävät lapsia kotona kun ovat itse sairauslomalla.Ei jakseta mennä sairauden takia töihin, mutta jaksetaan touhuta päiväkoti-ikäisten kanssa kotona?? Ei kävisi pienessä mielessänikään. Parempi niiden lastenkin on olla päiväkodissa leikkimässä ja ulkoilemassa kuin kotona katsomassa telkkaria kipeän äidin kanssa.
Niin mutta jos on niin kipeä ettei jaksa viedä niitä??
Vierailija kirjoitti:
Mitenhän kotiäiti sitten voi sairastaa?
Ihmeellisen kipeä on aloittaja, jos ei jaksa kertomansa mukaan edes keittiöön kävellä ilman, että käy välillä maahan makaamaan. Oletko ihan tosissasi? Etkö ole jo turvallisuusriski (jos jotain sattuu, et pysty auttamaan/et pysty valvomaan lapsia jne) lapsillesi, jos olet noin heikossa kunnossa? Eikö sinun pitäisi hakeutua ensiapuun, jos olet noin huonossa kunnossa (olettaen, että teillä on ihan normi talo eli matkaa sinne keittiöön on max muutama kymmenen metriä)?
Missä mies? Eikö ole ketään sukulaisia/tuttavia jotka voi ottaa lapset? Mikäli et pysy jaloillasi, niin paikkasi on sairaalassa, ei kotona usean lapsen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenhän kotiäiti sitten voi sairastaa?
Kotiäiti sairastaa kotona lasten kanssa, koska kotiäidin on PAKKO. Järkevä työssäkäyvä ihminen ei pidä lapsia kotona sairastaessaan, koska ei ole PAKKO.
Meillä on hoidettu näin: joskus olen raahautunut viemään lapsen hoitoon, joskus olemme lapsen kanssa menneet lääkäriin ja joskus mieheni on tullut töistä hetkeksi kotiin hoitamaan lasta. Usein kipeänä ollessani vien ensimmäisenä päivänä lapsen hoitoon ja seuraavat päivät pidän kotona jos jaksan hoitaa, kun mihinkään ei tarvitse lähteä. Tänään olen lapsen kanssa kotona kun olemme vatsataudissa. Meinasin jo varata aikaa työterveyteen, mutta pomo sanoi että ei tarvitse lähteä kipeän lapsen kanssa vatsataudissa, eli ei tarvitse hakea todistusta.
Taksilla voit viedä lapset hoitoon, sen jälkeen työterveyteen ja sieltä suoraan kotiin lepäämään.
No en kyllä vienyt lapsia hoitoon, jos oli kyse tarttuvasta taudista. Johan se tauti oli lapsissakin ja olisivat tartuttaneet koko päivähoitoryhmän. Toiseksi, en ole niin superäiti, että kuumeessa tai mahataudissa olisin jaksanut klo 7 lähteä bussipykäkille ja viedä lapsia hoitoon 5km päähän ja sitten seuraavalla bussilla takaisin. Ja hyvässä lykyssä hakea heitä parin tunnin päästä bussilla, kun hoidosta olisi soitettu, että lapset oksentaa tai kuume on noussut.
Hienoa, että tämä paikka on täynnä superäitejä, jotka kuumeisina kipittävät ehkä jopa kävellen lapset parin kilometrin päähän ja kipittävät takaisin lepäämään.
Ap.lle tsempitän täällä. Ota taksi tai kokeile pyytää jotain tuttua katsomaan lapsia, että pääset yksin lähtemään. Nyt on kovia tauteja liikkeellä Rs-virusta ja influenssaa. Kumpikin vie voimat aika lailla
Vierailija kirjoitti:
Ai, kyllä mulla on jäänyt lapset kotiin kun olen itse sairastanut. En olisi edes jaksanut päiväkodille asti kävellä useimmiten. Sitäpaitsi olen ihan kuvitellut, että lapset saa olla hoidossa vain työpäivien ajan, ei muuten. Mutta joo, itselläni on myös työterveyteen 30km matkaa ja taksilla olen kipeänä mennyt. Mulla ei edes ole autoa.
Tottakai lapset saavat olla hoidossa jos itse on kipeä. Lapseni kun aloitti päiväkodissa ja itse palasin töihin, niin heti ensimmäisen kerran sairastuttuani kysyin hoitajalta pidänkö lapsen kotona. Hoitaja sanoi että ihan miltä itsestä tuntuu ja että yleensä vanhemmat tuovat lapsen hoitoon että saavat itse sairastaa.
Kotiäidillä vähän eri, kun kotona oleminen on hieman erilaista kuin työssäkäynti ja kun ei ole hoitopaikkaa. Mieskään kun ei saa sairaslomaa jos vaimo on kipeä. :D
taksi! älä suotta kiusaa itseäsi.. otat taksin ja myöhemmin tilaat vaikka pitsan :)
kyllä se siitä, tsemppiä