Opettaja oli laittanut poikani liikuntatunnilla pelaamaan pelkissä kalsareissa ja t-paidassa
Poikani oli unohtanut sisäpelivarusteet kotiin ja NAISPUOLINEN opettaja oli laittanut hänet pelaamaan sählyä pelkissä boxereissa ja t-paidassa.. On tokalla luokalla ja tyttöjen kanssa yhteinen liikunta niin arvatkaa oliko poika nolona.. Ja miksi opettaja teki tuon? Olen aina pitänyt sitä vähän outona..Hyi että karmii.. mistä tietää mikä namutäti sekin oikeasti on. :(
Kommentit (37)
Oppiipahan kerrasta pitämään liikuntakamat mukana ja toimii samalla esimerkkinä muille.
Ai niin, tästä tuleekin nykyään trauma ja tarvitaan terapiaa ja tukiryhmä.
Meilläkin joutui ala-asteen ekoilla luokilla pelaamaan pikkuhousuissa ja T-paidassa, jos oli unohtanut liikuntavarusteet kotiin. Olihan se noloa, mutta oppi ainakin pitämään oikeat tavarat mukana.
Lapsi sekä äiti terapiaan, kuten myös muut lapset ja opettajalle varoitus.
Noh, meillä tytöt joutuivat liikkumaan pelkissä pikkuhousuissa, jos liikuntavaatteita ei ollut mukana. Tämä siis joskus 2005.
Tuo on ikivanha keino opettaa unohtelijoille kertalaakista se, että jumppatunnista ei pääse eroon unohtamalla tahallaan tai vahingossa jumppakamansa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä outoa siinä on? Ei nykybokserit poikkea juurikaan shortseista.
Aivan. Ja mistä tuon ikäinen on jo ehtinyt oppia tuollaisen häpeän? Tämä on nyt joku amerikkalaistunut perhe, jossa kukaan ei näe ketään alasti ikinä.
Näin meilläkin toimittiin. Joillakin oli joskus vain ruskeat, raidalliset tykit ja niillä sitten mentiin pallon perässä tai kiipeiltiin köyttä pitkin kohti kattoa.
Meidän lasten koulussa kukaan ei olisi edes huomannut tuollaista ainakaan alaluokilla. Luulen että 8-vuotiaani saattaa jopa tehdä noin vaikka jumppavaatteet repussa kun on kiire pelaamaan eikä ehdi vaihtaa jos ei ope äkkää. Tai sitten änkeää shortsit pitkisten päälle jne. Välillä on nimittäin niin siististi viikattu shortsit repussa että luulen että ei ole koskettu.
Tokaluokkalaiselle aivan sama, onko ne bokserit, urheilushortsit, pitkät kalsarit jne. Taitaa olla äidin korvien välissä ongelma. Ps. Hoida lapsellesi liikuntakamat mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Noh, meillä tytöt joutuivat liikkumaan pelkissä pikkuhousuissa, jos liikuntavaatteita ei ollut mukana. Tämä siis joskus 2005.
Vielä paremmin voisi toimia, että kaikki pelaavat, jos yksi unohtanut.
No on toi nyt vähän inhottavaa.
Tokaluokkalainen on vielä aika pieni huolehtimaan omista tavaroistaan. Tai en tiedä onko mun pojat ihan pilalle passattuja sitten kun ei tuon ikäisenä vielä huolehtinut täysin itsenäisesti koulunkäynnistä..
Toinen pojista on nyt tokalla eikä hän aina muista edes mitä liiksaa on milloinkin. En tiedä edes käykö liiksaope erikseen edes ilmoittamassa oppilaille mitä liikuntaa on milloinkin. Wilmassa aina lukee. Eli kyllä se on minun tehtävä huolehtia oikeat kamat tunnille ja ottais kyllä päähän jos mun mokan takia lapsi joutuis alushoususillaan koulukavereiden eteen, etenkin tyttöjen. Ei kyllä ollut kiva juttu, ottaisin opettajaan yhteyttä.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on ikivanha keino opettaa unohtelijoille kertalaakista se, että jumppatunnista ei pääse eroon unohtamalla tahallaan tai vahingossa jumppakamansa.
Ymmärrän kyllä että osallistua pitää, mutta miksi pitää riisua? Miksi lapsi ei voi osallistua ihan normaalit vaatteet päällä sitten. Joo, ei ole mukavaa olla hikisissä vaatteissa, mutta mukavampaa kuitenkin kuin esiintyä alusvaatteisillaan muiden edessä.
Riisuttaminen kuulostaa vain nöyryyttämiseltä.
Kuuluuko nöyryytys nykyajan kasvatukseen? Mielestäni lapsia ei tarvitse nöyryyttää unohduksista, eikä edes lintsausyrityksistä. Oppivat siitä vain nöyryyttämään toisiakin.
Millä luokalla muuten alkaa erikseen tyttöjen ja poikien liikunta? Mun 3.-luokkalaisella on vielä yhteiset tunnit.
Vierailija kirjoitti:
Millä luokalla muuten alkaa erikseen tyttöjen ja poikien liikunta? Mun 3.-luokkalaisella on vielä yhteiset tunnit.
Mun pojalla vasta yläasteella.
Ei ole mielestäni missään tapauksessa asiallista käytöstä opettajalta. Ottaisin puheeksi ja olisin kyllä vihainen. Kyllä me aikuisetkin unohdetaan tavaroita eikä siltikään jouduta kalsareilla juoksentelemaan. Jotkut opettajat eivät ilmeisesti siedä lapsien inhimillisiä erehdyksiä.
Ota asia puheeksi open kanssa