Mistä johtuu äkillisesti laskenut leposyke?
Olen normaalipainoinen nainen, 25. Koko syksyn ja talven mulla on ollut syke istuessa ja nukkumaan mennessä 70-90 eli aika korkea, lisälyöntejä valtavasti ja määrittelemätöntä takykardiaa kohtauksittain. Nyt yhtäkkiä syke on laskenut istuessa jopa alle 50. Olo täysin nuutunut ja vetämätön ja rytmihäiriöt vaivaa edelleen. Urheilemisesta ei väsymyksen takia tule mitään, kun raajat on kuin vetelät makaronit eikä syke tunnu nousevan normaalisti. Lisäksi muljunta/kipeät potkut rinnassa pahenee jopa kävelessä.
Mikä voisi olla syynä? Kilpirauhanen on kunnossa ja sydän on rakenteeltaan terve.
Kommentit (9)
Mg:tä lisää ruokavalioon. Kivennäisvesi mm vaikka epäterveellistä hampaille. Kokeilla voi, en esitä kausaalisuhdetta tällä:).
Vierailija kirjoitti:
Mg:tä lisää ruokavalioon. Kivennäisvesi mm vaikka epäterveellistä hampaille. Kokeilla voi, en esitä kausaalisuhdetta tällä:).
Itse asiassa aloin syödä magnesium-lisää ja omega3-kalaöljyä n. 3 vk sitten lisälyöntien vähentämiseksi ja olon parantamiseksi (olin todella väsynyt jo tuolloin, vaikka kaikki veriarvot kunnossa). Pari päivää tuntui toimivan, sitten rytmihäiriöt ja väsymys palasi entistä häiritsevämpinä. Ja nyt huomasin sykkeen laskeneen. AP
Addisonin tauti. Kortisolin puute elimistössä siis. Liittyy usein kilpirauhaseenkin.
Myös ns. ylikunto eli lisämunuaisen uupumus oireilee noin. Kumma juttu jos Korsol on ollut normaali!?
Ylikunnosta ei varmaan ole kyse, kun en ole jaksanut treenata koko alkuvuonna juurikaan. Ja lisämunuaisen arvot tosiaan tutkittu hieman ennen joulua.AP
No veikkauksia? Onko tää normaalia ja pitäisikö mun vaan "ryhdistäytyä"?