Tyhmä kysymys, mutta miten tabletin netti toimii?
Siis laitetaanko siihen sim-kortti ja toimii matkapuhelinverkossa?
Kommentit (19)
Joissain malleissa voi laittaa sim-kortin, kaikissa malleissa ei korttipaikkaa ole, vaan pitää yhdistää langattomaan verkkoon. Korjatkaa, jos olen väärässä.
Siis miten kukaan ostaa pelkkää wlan-tablettia? Mulla on 3G ja wlan iPad minissä. En pärjäisi ilman 3G:tä. Kuuntelen ilmaista Spotifya autossa. Ja muutenkin. Mitä tekee tabletilla, jolla ei pääse nettiin missä vain? Kamalan rajoittunutta.
Tai siis 3G ja wi-fi tabletissa tietty
4
Voit myös käyttää matkapuhelimesi nettiyhteyttä, kun jaat puhelimen nettiyhteyden (jakaminen löytyy puhelimen asetuksita) eli haet tabletillasi langattomia verkkoja ja yhdistät sitten puhelimeesi.
Vierailija kirjoitti:
yhdistät vaan wi-fi verkkoon
Niin, yhdistätpä vaan, entäs jos ei sitä ole kaikkialla? Vitun paska tabletti sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Siis miten kukaan ostaa pelkkää wlan-tablettia? Mulla on 3G ja wlan iPad minissä. En pärjäisi ilman 3G:tä. Kuuntelen ilmaista Spotifya autossa. Ja muutenkin. Mitä tekee tabletilla, jolla ei pääse nettiin missä vain? Kamalan rajoittunutta.
mainitsemasi asiat voi tehdä myös puhelimella, ei siihen tablettia silloin tarvitse. Meillö tabletti on käytössä lähinnä kotona, joten ei tarvita sim-korttipaikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Voit myös käyttää matkapuhelimesi nettiyhteyttä, kun jaat puhelimen nettiyhteyden (jakaminen löytyy puhelimen asetuksita) eli haet tabletillasi langattomia verkkoja ja yhdistät sitten puhelimeesi.
Näin voi toki tehdä, mutta kuluttaa ärsyttävästi puhelimen akkua, lisäksi wlan vie enemmän akkua tabletissa kuin 3G ja mulla on puhelimena peruskapula, koska iPad mini on aina mukana. Sen kanssa on paljon helpompaa olla netissä, kuin puhelimella.
Että nämä ovat 3G:n hyvät puolet. Ainoat huonot puolet ovat hinta ostettaessa ja kk-maksu sen liittymään. Mutta en pystyisi raahaamaan mitään kotimme wlan-reititintä mukana kuitenkaan, koska taloudessa asuu muitakin.
Vierailija kirjoitti:
Mä pärjään kotona etenkin hyvin pelkällä wlanilla ja hyvin monessa muussakin paikassa jakamalla nettiyhteyden esim. kännykän kautta. Ulkomailla tulee hankittua paikallinen prepaid loman ajaksi tablettiin, jos ei ole wlan-yhteyksiä saatavilla. Eli käytännössä en ole juurikaan tarvinnut tablettini sim-ominaisuutta käyttää. Tabletti sim-kortilla maksaa sen satasen enemmän kuin ilman. Eli kannattaa miettiä, tarvitseeko oikeasti sim-korttimahdollisuutta. Tarpeita on monia mutta mulle itselleni toi sim on osoittautunut jokseenkin turhaksi.
Eli sim-korttipaikkaiseen tabletiin tarvitsee siis liittymän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mainitsemasi asiat voi tehdä myös puhelimella, ei siihen tablettia silloin tarvitse. Meillö tabletti on käytössä lähinnä kotona, joten ei tarvita sim-korttipaikkaa.
Joo mutta puhelimen näyttö on niin säälittävän pieni, että käytän paljon mieluummin iPad miniä. Kahvilassa kirjoitan usein päiväkirjaa padiin, joten päiväkirjaakaan ei tarvitse kanniskella mukana.
Vierailija kirjoitti:
Eli sim-korttipaikkaiseen tabletiin tarvitsee siis liittymän?
Jos haluaa käyttää 3g:tä, niin kyllä. Mutta ei se pakollinen ole, jos tyytyy wlaniin.
Hmm eli siis pitää hankkia uusi liittymä ja maksaa siitä joka kuukausi?
Vierailija kirjoitti:
Minä ja teinit. Kaikilla on 4g mobiilidata kännyköissä ja tablettia käytetään kotona. Autossa kuunnellaan musiikkia kännyköiltä kuulokkeita ja minä kuuntelen radiota ja laulan. Hesari luetaan paperiversiona.
Jos käytät paljon reissussa niin sitten simillä, satunnaisessa reissukäytössä pärjää jakamalla nettiä omasta puhelimesta.
Hmm ei taida olla järkeä maksaa uutta liittymää joka kuukausi vain koska saattaisin joskus tarvita nettiä wlanin ulkopuolella. Mulla on kuitenkin älypuhelin, jolla pärjään hyvin. Tarvitsenkohan tabletia oikeastaan ollenkaan? :D
On myös tabletteja jotka vaan yhdistetään wlan-verkkoon. Eli ei ole mobiilidatamahdollisuutta.