Erotako laiskuuden takia?
Olen lopen kyllästynyt siihen, että mieheni panostus kotitöihin on n. 10 %. Vuosikausia mies on laistanut kotitöistä sen varjolla, että tekee remonttia. No ei tee sitäkään. En vaan kerta kaikkiaan jaksaisi elää ihmisen kanssa, jonka vaivannäkö yhteisen kodin eteen on olematonta. Joitain tunteita -ja lapsi - on, enhän muuten olisi katsellut tätä näinkään pitkään. Ja joo, mies oli mukavuudenhaluinen jo ennen lastakin, mutta muut ominaisuudet painoivat vaakakupissa enemmän ja siksi tein lapsen hänen kanssaan. (Joku tulee kuitenkin kysymään tuota). Kokemuksia? Vertaistukea? Onko jonkun mies muuttunut sohvaperunasta aktiiviseksi?
Kommentit (2)
Mies ei tuosta kummene eli miestä et voi muuttaa, omaa asennettasi ehkä. Pystytkö järjestämään kodin sellaiseksi, että se on helppo siivota? Entä jos teet ne jutut, jotka ovat sinulle tärkeitä ja jätät muut huonommalle hoidolle? Voitteko ostaa siivouspalveluja?
Itse kylläistyin hoitamaan kaikki kotityöt, joten olen oppinut olemaan rennommin miehen tyyliin. Alussa sotkuinen koti häiritsi, mutta enää se ei isommin haittaa, siivoan kun huvittaa. Nykyisin mies huomauttelee, että täällä voisi siivota, mutta koska hän ei pistä tikkuakaan ristiin sen eteen, en sitten minäkään.
Up