Voiko lihasrelaksantteja pyytää itse vai vaikutanko joltain lääkenarkilta? :D
Nyt on viides päivä peräjälkeen päänsärkyä. Epäilen syyksi jännitystä hartia- ja niskalihaksissa, ainakin ne tuntuvat melko kovilta koskiessa.
Olen kokeillut lääkkeitä (ibuprofeiini ja parasetamol), kylmägeeliä, venyttelyä, tulehduskipugeeliä, runsasta veden juomista, syömistä, nukkumista ja rentoutumista ylipäätään. Meinaa itku tulla kohta kun tämä ei vaan lopu.
Joskus jo apteekissa farmaseutti kehotti kysymään lääkäriltä relaksantteja, mutta voiko niitä itse pyytää vai vaikutanko joltain lääkenarkilta?
Näitä päänsärkyjä on 2-4 kertaa kuukaudessa, kestää 2-4 päivää yleensä kerrallaan. Pää kuvattu, ei mitään rakenteellista häikkää. Nytkin kipu on "laimeampaa", voin siis toimia ihan normaalisti vaikkakin kipu häiritsee, mutta toisinaan on niin lamaannuttavaa että jopa hengittäminen sattuu.
Kommentit (8)
Kiitos! En siis ole koskaan syönytkään mitään relaksantteja, tuo kolmiomerkintä vaan sai ajatukseni tuohon suuntaan. ap
Mitäpä jos vaan alkaisi urheilijan ja kävisi hierojalla
Vierailija kirjoitti:
Eikai relaksanteista (esim.sirdalud, norflex..) ole päihtymismielessä mitään iloa joten pyydä vaan.
Minkä takia niitä ei sitten saanut selänvenähdykseen? Kirjoitti buranaa, sain yhdeltä tutulta liuskan. Ei ne sirdaluditkaan ihmeitä tee. Puoli liuskaa piti syödä että vähän auttoi.
Vierailija kirjoitti:
Eikai relaksanteista (esim.sirdalud, norflex..) ole päihtymismielessä mitään iloa joten pyydä vaan.
Itseasiassa kyllä niitä käytetään juurikin päihtymismielessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia niitä ei sitten saanut selänvenähdykseen? Kirjoitti buranaa, sain yhdeltä tutulta liuskan. Ei ne sirdaluditkaan ihmeitä tee. Puoli liuskaa piti syödä että vähän auttoi.
No ei ne mitään venähdystä pidäkään parantaa. Ne ovat relaksantteja eli poistavat kramppaavan lihaksen jännityksen. Siihen vaivaan todella loistava apu. Jos illalla ei pää käänny, otan puolikkaan Sirdan. Aamulla täysin oireeton.
Minä pyysin sirdaludeja niskajumitukseen (teen siivoustyötä) ja lääkäri määräsi vuoden annoksen ilman mitään ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ne mitään venähdystä pidäkään parantaa. Ne ovat relaksantteja eli poistavat kramppaavan lihaksen jännityksen. Siihen vaivaan todella loistava apu. Jos illalla ei pää käänny, otan puolikkaan Sirdan. Aamulla täysin oireeton.
Korjaantui sitten väärä käsitys. Luulin että lihasrelaksantti auttaa venähdykseen.