Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä summalla jäisit pois työelämästä?

Mieli tekee jättää työt tarvitsevalle!
14.02.2016 |

Millä omaisuuden määrällä tohtisit jäädä pois töistä?
Minä olen 44v perheetön mies, asun Pohjois-Suomessa pienessä maalaiskunnassa. Kunnan työntekijänä olen ollut n. 20 vuotta, brutto 2500 kk. Pientä lisäansioita maa- ja metsätaloudesta, alle 10 000 euroa vuosittain tullut siitä.
Ei velkaa, tilillä noin 100 t. Ei sijoituksia.
Elän terveellisesti, ei sairauksia.
Jäisin siis kokonaan kotioloihin, en olisi vailla sosiaalietuuksia.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsisi useamman miljoonan omaisuutta, ei välttämänä rahana tilillä, mutta osakkeina, sijoituksina, säästöinä. N27,Helsinki

Vierailija
2/11 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin jäädä sun tilanteessa pois. Itse lopettaisin heti duunit jos saisin kk-asumismenot katettua ja kokolailla nykyisen elintason pidettyä. Eli jos pystyisin "maksamaan itselleni palkkaa" n. 3000 e/kk netto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle riittäisi muutama tonni yrityksen perustamiskustannuksiin ja sen verran kk-tuloja, että uskaltaisin lähteä yrittämään. Itse asiassa työstän tässä pikkuhiljaa yritystä iltaisin, ja tavoite on joka tapauksessa vuoden vaihteessa yrittää omaa, katsotaan onko sitten tarpeeksi pesämunaa. En uskalla ottaa velkaa kovin paljoa. Sun tilanteessa todellakin tekisin tämän heti huomenna. Tai olisin tehnyt jo. 

Vierailija
4/11 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en jäis vaikka olis voittanu sen 14 miljoonaa. Tykkään sen verran paljon työstäni.

Vierailija
5/11 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jäisi. Jos olisin voittanut eilen 14,1 MEUR, olisin varmaankin ruvennut yrittäjäksi, mutta töitä jatkaisin edelleen.

Hyvin turhalta kuulostaisi joutilas vapaaherran elämä.

Vierailija
6/11 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäisin pois töistä, tai ryhtyisin oman alani yrittäjäksi jos minulla olisi 5 miljoonaa euroa, joka tuottaisi varmasti ja tasaisesti vähintään 2% per vuosi.

Vierailija
7/11 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

4milliä, joista kaksi menisi uuden elämän perustamiskustannuksiin ja loput sijoituksiin siten, että voisi elää taloudellisesti turvattua vaatimatonta elämää kaukana ihmisistä jossain päin Lappia.

Vierailija
8/11 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

100 000 tuottamatonta pääomaa. Ostaisin nyt osinko-osakkeita. Sillä saisin 5-10.000 euroa joka vuosi lisää.

Vierailija
9/11 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

800 000€, sen verran saisin palkkatuloja ennen eläkeikää.

Vierailija
10/11 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo poissa työelämästä ja takaisin en nähtävästi pääse kun tämän ikäinen ei kelpaa. Rahaahan tästä saa sen minimin joka riippuu lähinnä vuokrasta + noin 400 kuussa. Terv. työtön.

Vierailija
11/11 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään takeita, takuuta, että tuotto olisi 5-10 tuhatta.

Olkoon summa tuottamatonta pääomaa, annan sen olla.

Nykyiset pienet tuloni riittävät, säästöönkin jää edelleen joka kuukausi.

Menisihän sitä rahaa, jos uudehkoa autoa ajaisi, koneita ostaisi, matkustelisi, kävisi elokuvat ja konsertit yms. Ei olen pätkääkään ikinä kiinnostanut lähteä, olen todella tyytäväinen nykyiseen kotiini, autooni ja muuhun.