Sinä jolla on "Ei mainoksia" postilaatikossa, koetko jääneesi jostain paitsi?
Olen ihan totaalikyllästynyt jatkuvaan mainontaan ja juuri poistin itseni kaikilta mahdollisilta markkinointilistoilta sähköpostista. Nyt ei enää pitäisi tulla kuin viralliset. Jäin miettimään josko poistaisi nuo paperimainoksetkin, mutta kaduttaakohan? Mitään paikallislehtiä en ehdi juuri koskaan kyllä edes lukea, joku Lidlin mainos on ollut ainoa. Ja Hesekupongit on napattu talteen, harvoin niitä kyllä mukana on kun Heselle menee... Hmm...
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytän niitä biojäteastian vuoraamiseen. Miten te keille ei tule ilmaisjakeluja hoidatte tuon biojätepuolen?
mulla on biojäteastiassa ihan vaan muovipussi minne kerään biojätteet ja sitten vaan kippaan sisällön biojäteastiaan ja muovipussin laitan sekajätteeseen
ja joo, tiedän että virallinen ohje on että se biojäte pitää olla pakattua mutta olen tässä asiassa rikollinen. Kehittäisivät mielummin sitten sellaisia astioita joissa on joku salpa niin ei tarvi pelätä rottia.
siis ensimmäisellä biojäteastialla tarkoitin sitä omassa roskiksessa olevaa ja tokalla sitä taloyhtiön pihalla olevaa... sori epäselvyys :)
Jään paitsi siitä, että laitan ne postit pussiin ja jonkun ajan päästä roskikseen . Ei niillä mitään tee. Sen ilmaisen paikallislehden joka mulla on Helsingin uutiset, saa kaupasta ilmaiseksi. Muita mainoksia näen työpaikan hesarista, jokseenkin erittäin harvoin juoksen tarjousten perässä johonki Jumboon, yäh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytän niitä biojäteastian vuoraamiseen. Miten te keille ei tule ilmaisjakeluja hoidatte tuon biojätepuolen?
mulla on biojäteastiassa ihan vaan muovipussi minne kerään biojätteet ja sitten vaan kippaan sisällön biojäteastiaan ja muovipussin laitan sekajätteeseen
ja joo, tiedän että virallinen ohje on että se biojäte pitää olla pakattua mutta olen tässä asiassa rikollinen. Kehittäisivät mielummin sitten sellaisia astioita joissa on joku salpa niin ei tarvi pelätä rottia.
Suurempi ongelma on se että se astia likaantuu todella nopeasti, alkaa haista, jäännökset mätänevät ja voivat olla myös terveydelle haitallisia.
Lidlin mainos ja Hesen kupongit on oikeestaan ainoat, joita on välillä ikävä. Paikallislehden saa muualtakin, jos sen joskus haluan lukea.
Pirkkalehti olisi kiva saada, mutta en sen takia halua kanniskella muita lehtiä roskikseen.
Usein makaan öisin valveilla miettien, olisinko ehkä saanut jostakin paketin kahvia 50 snt halvemmalla tai kenties ilmaisen ämpärin joistakin avajaisista. Stressi on niin paha, että välillä joudun olemaan pois töistä. Mies ei kuitenkaan halua mainoksia kotiin, joten tähän on vain tyydyttävä. Anoppi välillä ilkkuu, kun en tiedä, koska Mammuttimarkkinat alkavat.
Vierailija kirjoitti:
Pirkkalehti olisi kiva saada, mutta en sen takia halua kanniskella muita lehtiä roskikseen.
Sen voi napata mukaan K-kaupasta, tai laittaa lisämaininnan postiluukkuun, että Pirkka-lehti on tervetullut.
Vierailija kirjoitti:
Olen ihan totaalikyllästynyt jatkuvaan mainontaan ja juuri poistin itseni kaikilta mahdollisilta markkinointilistoilta sähköpostista. Nyt ei enää pitäisi tulla kuin viralliset. Jäin miettimään josko poistaisi nuo paperimainoksetkin, mutta kaduttaakohan? Mitään paikallislehtiä en ehdi juuri koskaan kyllä edes lukea, joku Lidlin mainos on ollut ainoa. Ja Hesekupongit on napattu talteen, harvoin niitä kyllä mukana on kun Heselle menee... Hmm...
Ainoa jota jään vaille on Hese-kupongit,ei kyllä tule muuta positiivista mieleen ilmaisjakeluista.
Vierailija kirjoitti:
Hesen kupongit saa kännykkään. Ja oikeestaan kaiken muunkin mainonnan ja etukupongit....
Miten ne kupongit saa kännyyn?
Minulla on mainoskielto, vaikka olen ollut postilla töissäkin. Ihan vaan siksi, että en jaksa kuskata niitä mainoksia aina keräykseen, niitä tulee niin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Kaipasin hetken Lidln mainoksia, kunnes latasin kännykkään Lidln appsin. Hienoa olla ilman mainoksia, kun säästyy paperiroskan kantamiselta ja turhilta houkutuksilta. Ympäristö ja kukkaro kiittää.
Pakko tulla puhkomaan kupla, mutta ihan saman määrän saan mainoksia juostavaksi vaikka pistät lapun luukullesi. Saman verran tuotteita tulee painosta jakoon. Saman verran niitä jaetaan jakajalle jne. mitään varsinaista ympäristön säästöä et saa aikaan missään muualla kuin omissa kuvitelmissasi.
Jotta joku ympäritön säästö tulisi voimaan pitäisi jakoalueen talouksista noin 60% lopettaa mainosten ottaminen lopullisesti. Sama työ ja energia ja ympäristö kuormitus sinun nippusi jää vaan kärryyn josta se kuljetetaan kierrätykseen.
Sellaista se on.
Mistäköhän se johtuu, että vaikka mulla on postilaatikossa lappu ei mainoksia eikä ilmaisjakelua, niin siltikin se ärsyttävä Postinen mainoksineen lävähtää luukkuun kuten ennenkin. Eikö mainostenjakaja osaa lukea vai onko minulla jokin velvollisuus vastaanottaa se? Onko muilla samaa kokemusta?
Niin mutta edelleenkin miten ne hesen kupongit saa kännykkään?
Joo olen jäänyt paitsi mainoslehtisten jatkuvasta kierrätyspönttöön kuskaamisesta.
En saa enää liikuntaa niin paljon, ennen kannoin paperia sadan litran saavillisen sekajätteeseen(paperijäte oli jo täynnä).
En todellakaan jää mistään paitsi, kun ovessani on ei mainoksia -kyltti. Missä asunkin, on siellä aina ovessa tuo ei mainoksia.
En jaksa enkä viitsi ärtyä tästä, mutta ihmettelen mikseivät jotkut pitsapaikat ym. ole opetelleet sen vertaa suomen kieltä, että osaisivat olla koskematta postiluukkuuni. Vai onko vaan tottelemattomuutta... ehkä... Onneksi tuosta ei kuitenkaan kerry kuin ihan vähän uloskannettavaa, ei iso harmi. Hyvin huomasi kun ei hetkeen ollut lappua ovessa, että turhaa roskaa tuli muutamassa päivässä iso kasa. Kerran olin sopivasti hollilla, kun joku meinasi tunkea etnisen ruokapaikkamainoksen inessiiviin kyltistäni huolimatta. No, minä toimin sitten opettajatterena ja kerroin ystävällismielisesti mitä ei mainoksia tarkoittaa ja että tämä se on sellainen luukku, että siitä tulee vaan tilattua asiaa sisään. :3
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä kysymystä.
No en minäkään :D Tuleeko niiden mainosten mukana sit jotain, josta jää paitsi? :D No siitä kyllä on jääty paitsi, että lapset eivät lue joulun lelumainoksia ja toivelistat ei ole suoraan niistä kirjoitettu, vaan toivovat asioita, joita oikeasti haluavat ja tarvitsevat.
Meillä ei edes syödä heseä, mäkkäriä, kotipitsaa ym, niin ei ole tarvis alekupongeillekaan. Mummolasta saadaan sanomalehtiä, jos johonki tarvitaan..
En kyllä keksi, mistä vois jäädä paitsi jos ei tule mainoksia? Turhasta tavaranhimosta, rahan tuhlauksesta, roskasta?
Vierailija kirjoitti:
Emme kerää erikseen biojätettä. Täällä kaikki poltetaan.
Kyllä sieltä joskus jotain tulee...
Esimerkiksi noin viikko takaperin sai citymarketista vitosella ämpärillisen appelsiineja, sekä tietysti ämpärin.