Ehdotuksia mitä hakisin opiskelemaan yliopistolle?
Olen sairaanhoitaja ja minusta on aina tuntunut siltä että olen vähän väärällä alalla. Olen kyllä kiinnostunut ihmisestä, mutta en ole ollenkaan niin käytännön ihminen kuin suurin osa hoitoalalle hakeutuneista. Koulussa olin tasaisen hyvä kaikessa, en poikkeuksellisen hyvä missään. Kiinnostaa ainakin psykologia, vieraat kielet ja kulttuurit, teologia, luonnontieteetkin... Toiveena olisi tietty myös työllistyä vielä joskus opintojen jälkeen tältä alalta. Ehdotuksia? :)
Kommentit (11)
Varmaan se psykologia noista olisi järkevä! Tai lääkäri?
Et pääse minnekään, kun 80% paikoista menee ensikertalaisille.
Kieltenopettaja. Jos olet innokas työssäsi, saanet helpostikin painotettua ainakin tuota kulttuuripuolta opetuksessasi.
Vierailija kirjoitti:
Et pääse minnekään, kun 80% paikoista menee ensikertalaisille.
Siinähän on 20% paikoista vielä jäljellä. Etkö osaa laskea?
Lastentarhanopettajille on hyvin töitä. Aloituspaikkoja on myös lisätty viime vuosina.
Itämainen lääketiede ja filosofia, opiskelet muutat kaukomaille 10vuodeksi ja tuot viisautesi meidän kaikkien hyväksi takaisin.=) Kiitos jo etukäteen.
Oikeustiedettä, psykkaa ja biologiaa. CSI tutkijana olis tosi mielenkiintoista ratkaista ongelmia/ rikoksia.
Itse listasin eri alojen hyviä ja huonoja puolia. Mieti näitä
- Mikä sinua kiinnostaa niin paljon, että innostut siitä aina
- Missä asioissa olet hyvä (onko tarpeeksi hyvä matikkapää psykaan ja luonnontieteisiin)
- Kuinka paljon olet valmis tekemään töitä opiskelujen aikana (esim. oikiksessa hirveästi duunia verrattuna omaan alaani)
- Millaiset työllistymismahdollisuudet
- Onko sulla kutsumus auttaa muita ihmisiä, ns. parantaa maailmaa? Mieti alaa myös sen kautta
Ihan perinteinen plus miinus lista on hyvä alku :D itse valitsin alani siten, koska olen kiinnostunut suunnilleen kaikesta
Logopedia