Kertokaa yksityiskohtaisesti työpäivistänne
Mun mielestä on jotenkin mielenkiintoista näitä lukea! Esim. monelta lähdette töihin, mitä teette ensimmäisenä, mitä työtehtäviä teette päivän aikana, monelta pääsette lähtemään kotiin, jne. :)
Kommentit (10)
Etäpäivänä käynnistän tietokoneen seitsemältä, konttoripäivinä ennen kahdeksaa. Availen softat ja etäyhteyden asiakkaan verkkoon, tarkistan, että järjestelmät toimii. Sitten luen sähköposteja ja ratkon niissä eteen tulleita ongelmia. Välillä teen jotain pientä kehitystyötä tai istun kuulokkeet päässä verkkopalaverissa. 8 tunnin päästä sammutan koneen ellei mitään erikoista ole tapahtunut päivällä ja joutuu venyttämään työpäivää. Tuon tarkemmin ei voi kertoa kirjoittamatta romaania...
Eipä niistä hirveästi mitään kiinnostavaa sanottavaa löydy. Opetan lapsellisia, epämotivoituneita aikuisia ihmisiä... Tai siis opetin. Tänään oli viimeinen tunti. Olen tosi helpottunut ja onnellinen.
teen monenlaisia vuoroja, mutta esimerkiksi tänään:
8:30 aloitin työt, menin maitokaappiin purkamaan päivän kuormaa, uusille tuotteille hintoja ym. hyllyjen järjestelyä
n. 11:30 eka kahvitauko ja sitten kassalle
n. 12:45-14:00 juustoja hyllyyn ja ruuhkakassan päivystäjänä
n. 14:00 toka kahvitauko ja sen jälkeen klo 15:30 asti paistotuotteiden paistoa ja ruuhkakassan päivystystä
suurimmaksi osaksi menen töihin 7:30 ja viihdyn koko päivän maitotaloustuotteiden parissa
Menin töihin vähän ennen kahdeksaa, kaadoin kupin kahvia ja menin koneelle. Pöydällä ilmoitus, että yksi mun asiakas sijoitettu yöllä, odotteli selviämistä vastaanottokodissa. Soittelin kotiinsa ja laitokseen, sovittiin tapaamiset ja muut käytännöt. Vanhemmat hädissään, puhelut kesti pitkään.
Kaadoin uuden kupin kahvia yritin tavoitella perhettä josta myös tullut ilmoitus yöllä. En tavoittanut, joten järjestelin iltapäivän aikataulut niin että ehdin käymään katsomassa heitä. Kello tässä vaiheessa noin 10.
Siitäpä sitten päiväkotipalaveriin, jonka jälkeen hain ruoan ja söin.
12 jälkeen lähdin katsomaan perhettä, jota en aamulla tavoittanut. Perheen äiti puhalsi komiat promillea, joten ryhdyin selvittelemään lapsille sijoituspaikka, johon mennä kun koulusta pääsevät. Onneksi lasten mummu pystyi ottamaan heidät hoitoonsa. Sitten toimistolle tekemään päätöksiä ja järjestämään rouva katkolla. Join taas kahvia.
16.30 aikaan lähdin kotiin. Sellaista arki mun duunissa.
Vierailija kirjoitti:
Eipä niistä hirveästi mitään kiinnostavaa sanottavaa löydy. Opetan lapsellisia, epämotivoituneita aikuisia ihmisiä... Tai siis opetin. Tänään oli viimeinen tunti. Olen tosi helpottunut ja onnellinen.
Nyt luen poissaolotehtäviä, raportteja ja pidän kokeita ja tarkistan niitä seuraavat 2 kk.
8 toimistolle, sposti auki, n 15 min työposteihin vastaamista, kahvi tippumaan ja sitten läpi avoimet duunit, ehkä hakemus, sitten fb - oma maili, päätöntä surffausta ja odottamista että klo 11 lounas alkaa, syömään, sen jälkeen ryhdistäydyn ja " teen töitä" jota jaksaa johonkin kahteen, sitten taas surffausta ja klo 16 kotiin. Etäpäivänä kone auki 8 ja kahvia, pyykkiä, ruoan laittoa pakkaseen, siivousta jne. Tasaisin väliajoin työsähköposteja mielellään pomo cc: nä ettei näytä siltä että töitä on. Kuulostaa ehkä helpolta mutta pää hajoaa, vedin jo avoimen opiskelut työaikana, nyt ei oo mitään tekemistä.
Menin töihin klo 19.30, jaamme potilaat ja kuuntelemme raportin. Siirryn potilaan huoneeseen, tarkistan voinnin, hengityskoneen säädöt, pulssin , arteriapaineet ja saturaation. Tarkista menossa olevien lääkkeiden nopeudet, tietokoneelta tarkistan viimeisimmät labrat, listaan lääkkeet ja kellonajat ja määräykset.
Yö kuluu lääkkeitä ja huuhteita laittaessa, verinäytteitä ottaessa, potilasta punnittaessa ja valvontalaitteiden hälytyksiin reagoidessa. Kytken ekg- seurannan, nostan kipulääkitystä ja aloitan verenpainetta nostavan infuusion. Tilaan ja siirrän trombosyytit. Soitan lääkärille labra-arvoista, mittaan eritteitä.
Välillä heijaavaa vähän ja laitan tutin takas suuhun.kirjaan huomiot, tapahtumat ja annetut lääkkeet, lääkärin puhelinmääräykset. Käyn 2 kertaa 20 min syömässä kun työkaveri tulee päästämään, vessaan menemiseen pitää soittaa joku muu paikkaamaan.
Siinä se 12 tunnin yö menee, sitten kotiin , aamupalalle, lenkille ja 9.30 yöunille.
Lähden töihin 6.45, jotta olen 7.30 työpaikalla ja vaihtanut työvaatteet valmiiksi päälle. Kuuntelemme yökön raportin ja jaamme päivän työt. Klo 8 alan herättämään asiakkaita. Tarkoituksena on, että ennen klo 10 olisi kaikki saaneet aamupalan ja aamulääkkeet. Osan kanssa ehtii tekemään aamutoimetkin ennen sitä: kuinka monen - sitä on mahdoton tietää. N. klo 10 käyn vessassa ja juomassa nopeasti jotakin. Sen jälkeen on aika jatkaa aamutoimien tekemistä etenkin vuodepotilaiden kanssa. Klo 12 on ruoka ja yleensä kaikki on siihen mennessä juuri juuri valmista. Ruokailuun sujuu aikaa 1 - 1,5 tuntia koska kaikki eivät pysty syömään itse. Kun siitä on selvitty, kello on on 13.30. Tällöin ehtii pitää oman ruokatauon ja jatkaa niiden hommien tekemistä jotka ovat kesken: pyykinpesu ja aamulla tekemättä jääneet asiat. Klo 14 annan raportin iltavuorolaisille. Ennen kotiinlähtöä autan vielä laittamaan päiväkahvit valmiiksi ja osan ehdin syöttääkin.
Noin 7.40 töissä. Ensiksi luen sähköpostit, ja jos on jotain johon pitää reagoida heti, teen sen. (Olen kansainvälisessä firmassa joten aikaeron takia jotain isompaa huomiotani vaativaa saattaa tapahtua kellon ympäri).
Tarkistan tietokannassa että kaikki on normaalia. Jos ei, laitan nenän näppikselle ja alan selvittelemään asiaa.
Kaiken ollessa kunnossa menen klo 8.00 tupakille ja haen samalla kahvia ja ehkä aamiaista jos oma voikkari taas kerran unohtui keittiöön. Meillä on ihana aamiaiskanttiini josta saa kaikkea munakokkelista pekonin kautta bagelsiin.
Loppupäivä on noin puoliksi tapaamisia naamakkain tai webexissä, puoliksi noiden tapaamisten tuottamia tehtäviä tai edellisten yhteenvetoa.
Samaan aikaan tuen omaa ja ulkoistettuja tiimejämme puhelimitse ja sähköpostein.
Menen aina lounaalle duunipaikan kanttiiniin, aikaa menee vartista tuntiin riippuen seurasta.
Kotiin lähden tasan kello neljä, jos on jotain sen yli vaativaa hommaa tai viikonlopputöitä, järjestelen parhaani mukaan niille, jotka ovat valmiita tekemään hommia toimistoaikojen ulkopuolella. Jos on ihan pakko, teen itse, mutta harvoinpa tuota tapahtuu, ehkä kaksi kertaa vuodessa.
Siinä iltapäivällä töihin. Sitten surffailen netissä ja sitten kotiin.