Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen lukiolainen ja pelkään etten saa töitä

Vierailija
12.02.2016 |

Siis yliopiston jälkeen. Yhä enemmän kaverini akateemiset vanhemmat jäävät työttömiksi. En väitä ettei ammattikoulaiset jäisi, tottakai nekin jää mutta jos akateeminen ja ammattikoulua suorittanut hakee vaikka samalle sivan kassalle niin se amis otetaan koska "akateeminen jättää työn heti kun on löytänyt paremman/löytää paremman" niin mistä? Mistä niitä akateemisille tarkoitettuja töitä muka löytää suomesta? Aina vanhemmat ihmiset on väittänyt että "kyllä sinä töitä saat jos kunnolla yrität sitten yliopiston jälkeen" muta olen menettänyt luottamukseni täysin. Puhuttiin just eilen kavereiden kanssa kuinka todella suuri osa meidän ikäsistä joka aikoo mennä yliopistoon joutuu muuttamaan ulkomaille työn perässä. Eikö siinä lähtisi todella iso "tulevia veron maksajista" ulkomaille? Miten suomi aikoo pärjätä kun jo nyt moni opiskelija tulee valmistumaan työttömäksi? Eikö töiden saamisesta tule melkein mahdottomuus joskus 2020-luvulla minun ikäisille jotka aikoo mennä yliopistoon? Ennustan että suuri osa miltei kaikki muuttaa ulkomaille kun suomesta sitä ei saa.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nuori nainen aina työtä saa ;)

Vierailija
22/22 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos oikein huolestuttaa töiden saanti yliopiston jälkeen, niin skippaa se ja mene ammattikorkeakouluun. Työllistyminen parantuu huomattavasti, etenkin jos valitset sote-alan.

Jos nyt palattaisiin maan pinnalle. Tiedekorkeakoulun käynyt saa vieläkin paremmin töitä kuin ammattikorkeakoulun käynyt, puhumattakaan ammattikoulusta. Tämä asia ei ole muuttumassa tulevaisuudessa. Todistelun jätän itsekunkin kotitehtäväksi, tiedekorkeakoululaisille tosin tuskin tarpeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla