Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä harhaluuloja ihmisillä on ollut ammattiisi liittyen?

Vierailija
12.02.2016 |

Itse olen sairaanhoitaja ja appiukon mielestä työ on sellaista, että siellä "Ämmien kanssa juoruillaan ja viilataan kynsiä"

Johtunee siitä että sen ainoan kerran kun hänelle tuli asiaa työpaikalleni olin viettämässä päivän ainoaa taukoa ja istahdin kahvihuoneessa hetkeksi alas kahvini kanssa ja juttelin työkaverille.

Jokainen, joka on alalla ollut tietää että homma nyt ei ihan toimi noin :D

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sosiaalityöntekijä ja yleinen harhaluulo on, etten tee muuta kuin jakelen ihmisille toimeentulotukea ja otan lapsia huostaan (ilman mitään syytä ja ensimmäisenä toimenpiteenä tietenkin). Välillä oikein ärsyttää kaikki se propagandan määrä mitä ammatistani levitellään, mutta toisaalta ihan sama.

Vierailija
2/62 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vain leikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodissa vain leikitään ja lauletaan ja luppoaikaa on vaikka muille jakaa.

Vierailija
4/62 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että saan rouheaa palkkaa ja olen frendi julkimoiden kanssa ja ihan julkisuudenkipeyttäni itsekin ruvennut alalle. Ja että hatusta vedän spiikit ja juonnot, ilman mitään taustatyötä,

Ja että matkustelen koko ajan.

Kun vaan tietäisivätkin, miten tiukkaa teknistä puurtamista tämä on ja miten paljon vaatii taustatyötä...Ja enemmistö meidän jutuista tehdään Suomessa.

t. ulkomaantoimittaja tv/radio/netti

Vierailija
5/62 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonnonopettaja, useat ihmiset kuvittelevat minun olevan harras uskovainen. Todellisuudessa olen ihminen, joka on kiinnostunut monista eri maailman uskonnoista ja kulttuureista.

Vierailija
6/62 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset kuvittelevat minun korjaavan ihmisten tietokoneita. Jos selitän työnkuvani katse tyhjenee noin 10 sekunnissa ja seuraavaksi tulee kysymys, että osaatko sä siis korjata mun tietokoneen? Suunnittelen ja toteutan IT-infraprojekteja, palvelin-ja tallennusvirtualisointeja, DS-ratkaisuja jne.

Vierailija
7/62 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että olen poliisi, rikospaikkatutkija, "sellanen CSI", juristi tai kaikkien em. risteytys. En ole, olen kriminologi joka työskentelee tutkijana.

Vierailija
8/62 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen perhepäivähoitaja ja hämmentävän moni tuttu vanhempi on ollut tuosta vain esim. tunnin varoitusajalla tuomassa lastaan luokseni hoitoon "kun tekisi mieli käydä ulkona syömässä ja vähän ostoksilla, kyllähän se siinä muiden mukana menee"

No ei mene ihan noin tosielämässä ja sitten minulle suututaan.  Olen lapseton ja vaikka lapsista pidänkin, en halua hoitaa työpäivän jälkeen enää yhtäkään lasta vaan haluan ihan oman rauhan.

Vierailija
9/62 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että leipurit on pullukoita mammoja, jotka työssään leipoo kaikessa rauhassa söpöjä pikkupullia siinä samalla päivän kuulumisia vaihtaen. Ei ole mikään kiire ja kahvitauolla sekä kotona mussutellaan niitä sokerisia herkkuja, jotka tietty on ilmainen työpaikkaetu.

Oikeasti on melkein aina kauhea kiire, että saadaan ajoissa leivottua ja jaettua kaupoille kaikki tarvittava. Melu on leivontasalissa niin kova, että useimmiten tyytyy vain mielummin olemaan hiljaa, kun ei jaksa huutaakaan.  Työ on todella fyysistä, helposti kerääntyy melkein 30 000 askelta päivässä, joten melkein huomaamattaan pysyy hyvässä kunnossa. Ja aina kuvitellaan, että on olemassa vain sokerileipureita, meillä leivotaan ainoastaan ruokaleipää eikä sekään ole työntekijöille ilmaista, joskin halvempaa kyllä.

Vierailija
10/62 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että olen poliisi, rikospaikkatutkija, "sellanen CSI", juristi tai kaikkien em. risteytys. En ole, olen kriminologi joka työskentelee tutkijana.

Hei, viitsitkö kertoa tarkemmin työstäsi? Mitä se pitää sisällään ja minkälainen on koulutus? Kriminologian opinnot on toinen kahdesta vaihtoehdosta mitä haluaisin tehdä "isona". :)

Vierailija
11/62 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi vanhempi sukulaismies tokaisi että matkauluala on ihan huuhaata. Tuhlaan kuulemma elämäni toimistossa varaamassa ihmisille lentolippuja jne. 

Vierailija
12/62 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen hevosten kanssa, joten ammattiini ei sinänsä liity kovin paljon harhaluuloja, koska on melko tuntematon suurimman osan ihmisistä keskuudessa (paitsi tietysti, että koko työni on vaan hevosten harjaamista).

Moni tosin jaksaa kertoa saman vanhan vitsin joka kerta, kun kerron ammattini "Höhö ai sellaista ruualla leikkimistä". Joo-o.

Vierailija
13/62 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskonnonopettaja, useat ihmiset kuvittelevat minun olevan harras uskovainen. Todellisuudessa olen ihminen, joka on kiinnostunut monista eri maailman uskonnoista ja kulttuureista.

Olispa mullakin ollut tollanen uskonnonopettaja. Harhakuvitelmat tulee just siitä, että 80-luvulla uskonnonopet yleensä oli hartaita uskovaisia.

Vierailija
14/62 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivooja: voin muka mietiskellä aivan omia asioitani ja antaa käsien tehdä työtä, siis aivan kuin (silloinen) työni  ei olisi vaatinut keskittymistä, arviointia ja suunnittelua, herttinen sentään, eihän siivousta voi aivan automaattina tehdä!  Moni siivooja tekee työtään yksin, ilman ammattitaitoisia työtovereita ja usein esimieskin on aivan eri alan ihmisiä, joten siivoohan on itse pidettävä ammattitaitoaan yllä, usein ilman tukea.

Iäkäs isäni on niitä vanhan kansan miehiä, joiden mielestä kaikki sisätyö on siistiä ja helppoa, voi varjele...

Vierailija
15/62 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että olen hoitaja ja työhöni kuuluu "niiden reppanoiden" hoitaminen.

Sosiaalialan ohjaaja, sosionomi amk

Vierailija
16/62 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, ettei puhelinmyyjänä tienaisi.

Vierailija
17/62 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olispa mullakin ollut tollanen uskonnonopettaja. Harhakuvitelmat tulee just siitä, että 80-luvulla uskonnonopet yleensä oli hartaita uskovaisia.

80-luvulla yläasteen ja lukion käyneenä ja muita ikäisiäni ihmisiä tietävänä voin sanoa, ettei ussan ope useinkaan mikään harras ollut.

Vierailija
18/62 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Historiantutkija tietenkin osaa ulkoa kaikki mahdolliset vuosiluvut ja koko maailman sodat.

Vierailija
19/62 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että ilman muuta minä ihan vaan hyvää hyvyyttäni ja siksi, kun osaan, soitan ja säestän ihan ilmaiseksi kaiken maailman kissanristiäisissä ja koirankastajaisissa ja eräveikkojen humppaillallisilla.

Sorry ei käy. Olen ammatiltani muusikko ja teen tätä työkseni. Ja myös minä tarvitsen rahaa elääkseni.

Vierailija
20/62 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjastossa ei tehdä muuta kuin hyllytetään kirjoja.