Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotikonsteilla niska ja selkä suoriksi ja paremman näköisiksi??

Vierailija
12.02.2016 |

Argh, ikää 44 vuotta ja näköjään liian paljon koneella kyyristelyä ja liian vähän liikuntaa ja venyttelyä.

Peiliprofiili on kammottava: lysähtänyt ryhti, kaula kadonnut, oikea ällö-patti selän ja niskan yhtymäkohdassa.

Ei tää nyt näin voi mennä!!

Ja kyllä, koska tulette kysymään kuitenkin, ylipainoa on ja sitä olen kiivaasti kadottamassa. Mutta toi ryhti ja lysähtänyt kaula-niska-alue. Näyttää aivan kammottavalta ja toivoisin, että saisin ruotoani suoremmaksi.

Olisiko kotikonsteja? En halua ähisemään joogatunnille timmien tsirbuloiden kanssa, joten kotikonstein. Olen valmis kokeilemaan vaikka jotakin TV-shop-tyyppistä ruodonsuoristajaa, jos sellaisia on?

Sanoisin, että mikään ei rumenna ihmistä niin kuin huono ryhti. :-((

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kans vinkkejä! Pelkään tuota, olen nähnyt moista kenottamista ihan tarpeeksi. Jopa nuoremmillakin!

Sen verran itse yritän, että venytän rintarankaa, tai miksi sitä sanotaan. Kuitenkin kireät rintalihakset vetää hartiat eteen.. Ja yritän pitää pään pystyssä.

Vierailija
2/14 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaisia vinkkejä kaivataan, paitsi, että olen hoikka reilu 30-v kotiäiti. Kodin ulkopuolelle jumppaan ei aikaa eikä varaa, mutta kotona kerkeisin lasten kanssa jumppaamaan. Itse luulen, että minulla on heikot syvät vatsa- ja selkälihakset. Olen tykännyt lojua lysyssä lapsesta asti ja jos yritän olla ryhdikkäänä niska menee jumiin ja selkäkipeytyy. Menisin Aleksander tekniikka tunneille, mutta ei hoitovapaalla ole varaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin haluaisin vinkkejä. Olen tosin alta 30, mutten ole koskaan venytellyt tai harrastanut liikuntaa.

Vierailija
4/14 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle lääkäri sanoi roikkumisesta olevan apua. Eli laitat tangon sillai että jalat yltää lattiaan ja polvia koukistamalla roikut.

Vierailija
5/14 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkistä. Lisää!

Vierailija
6/14 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin se syy miksi olet tuossa kunnossa pitää poistaa. Joten ei enää tietokonetta istuen alaviistoon katsoen. Sen jälkeen tietenkin selkä ja niska lihasten vahvistusta. Aluksi kannatta jättää mahalihasharjoitteet pois. Jos mahalihakset ovat suhteessa liian vahvat selkälihaksiin, niin nekin vetävät köyryyn. Riippumista, mutta ennenkaikkea kiinnittää aina huomiota omaan ryhtiin. Olkapäät taakse ja jännittää niitä keskivartalolihaksia. Sitä on vaan pakoitettava itsensä oikeaan asentoon. Kaikenlaiset balettiharjoitukset ovat erittäin hyviä ryhdille. Se vaatii kurinalaisuutta ja keskittymistä aina kun kävelee ja seisoo. Ihminen kun helposti vaan lösähtää alas, mutta sitten vaan pakottaa itsensä suoraksi.

Vierailija
7/14 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaa istuma-asento. Ohjeita tässä videossa: http://areena.yle.fi/1-3090429

Kiinnitä muutenkin huomiota ryhtiin pitkin päivää. Vedä olkapäät taakse ja korjaa myös lantion asento.

Vierailija
8/14 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla huono ryhti, vai pelkästään neste- ja rasvakertymä niskassa? Minulla ei ole ongelmia ryhdin kanssa, mutta niskaan on kerääntynyt nestettä, ja rasvaa. Sen saa auki ihan hierojalla, joka poksauttaa sen nesteen sieltä pois. Sattuu ihan saatanasti. Mutta sen jälkeen on taas hetken aikaa helpompaa. Kuulemma tämä on naisten vaiva (ja tosiaan, huonoryhtisilläkään miehillä harvoin on niskakyttyrää, en ole ikinä nähnyt) ja liittyy elimistön hormonitasapainoon. Erityisesti kortisoli saa rasvan ja nesteen kertymään niskaan.

Vierailija
9/14 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ihanat, laitetaan keinot kokeiluun per heti.

Tuo rasvakertymä....luulen joo, että se on ryhdistä riippumaton. Kammottava joka tapauksessa. Kunhan saan vielä hieman laihdutettua, menen "niksauttajalle". AP

Vierailija
10/14 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tosissani kysyisin, että auttaako Pikku Naisten aikainen kirja pään päällä kävely ;-)

Noinhan tietynsäätyiset tytöt harjoittelivat suoraa ryhtiä, toki oli muitakin konsteja. Nim. kaikki konstit käy

Vierailija
11/14 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä voisi käydä vilauttamassa itseään fysioterapeutilla myöskin.

Vierailija
12/14 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vanha kunnon kirja pään päälle -harjoitus hyvä?

Vierailija
13/14 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samanlaisia vinkkejä kaivataan, paitsi, että olen hoikka reilu 30-v kotiäiti. Kodin ulkopuolelle jumppaan ei aikaa eikä varaa, mutta kotona kerkeisin lasten kanssa jumppaamaan. Itse luulen, että minulla on heikot syvät vatsa- ja selkälihakset. Olen tykännyt lojua lysyssä lapsesta asti ja jos yritän olla ryhdikkäänä niska menee jumiin ja selkäkipeytyy. Menisin Aleksander tekniikka tunneille, mutta ei hoitovapaalla ole varaa.

Minulla on lapsesta asti ollut ryhti, jossa lantio työntyy eteenpäin. Ei ikinä minkäänlaista selkävaivaa. Oikein hyvä selkä. Mutta aina, kun yritän sitä sitten urakalla suoristaa, kiinnitän huomiota ryhtiin ja käyn selkäjumpassa, niin selkä on aina kipeä. Eikä yhtään lohduta tällainen ajatus, että jos teen vuosikaudet töitä selkä kipeänä että saan paremman ryhdin, niin sitten parhaimmillaan olen siinä pisteessä mitä olisin ollut ilman ryhtiprojektia,eli onnellinen ja kivuton selkäni kanssa. Se vaan näyttäisi paremmalta. Ei vaan jaksa motivoitua.

Vierailija
14/14 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan tosissani kysyisin, että auttaako Pikku Naisten aikainen kirja pään päällä kävely ;-)

Noinhan tietynsäätyiset tytöt harjoittelivat suoraa ryhtiä, toki oli muitakin konsteja. Nim. kaikki konstit käy

Tämä oli lapsena niin helppoa! Tyttöjen kanssa leikittiin ja kisattiin, kuka pystyi minkälaisiin kyykkyihin ja pyörähdyksiin se kirja pään päällä!

Kokeilin tuossa joku aika sitten ja olipa liukas kirja. Tai ehkä pään malli on muuttunut jotenkin suipoksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme