Tuleva perintö?
Oletko mitoittanyt nykyisen taloutesi tulevan perinnön varaan? Siis hieman liian iso laina, jonka kuittaat perinnöllä tai elät vuokralla perintötaloa odottaessa? Millaista perintöä ja keneltä odotat?
Kommentit (6)
En odota perintöjä. Perintöä on nyt tulossa, mutta lähinnä surullinen olo isän poismenosta. Perintörahat menee lapsilleni opintojen ym. tukemiseen, kun ne alkavat olla ajankohtaiset. Näin on mahdollista lasten elää opintojen ajan kituuttamatta. En saata niitä itseeni käyttää.
Minä olen perintöni jo saanut. Sitä odotellessa olin tavallaan mitoittanut talouden sen odotukselle, koska sain osan omaa osuuttani ennakkoperintönä. Vanhemmat tosin kuolivat paljon odotettua aikaisemmin.
Mies tietää tulevia perintöjään, sen vanhemmat aina ilmoittaa etukäteen, että sitä ja sitä jaetaan silloin ja silloin - ja kysyvät, onko se kaikille ok. Mutta vaikka nämä tiedetään aika hyvin etukäteen, pyrin pitämään meidön taloutta sillä tasolla, että hyvin pärjätään, vaikka noita ei tulisikaan.
Meillä on vanhemmilta korotonta lainaa yhteensä vielä 80 000 e, hiljalleen lyhennetään. Todennäköisesti saadaan perinnöllä aikanaan näitä kuitattua, ettei tarvitse maksaa kuolinpesälle, ni, sen aika näyttää.
En, koska en tiedä yhtään saanko perintöä vai en ja jos saan, saanko sitä vain vähän vai kuinka monta sataa tuhatta.