Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viettekö merkkivaatteita tai kenkiä tarhaan?

Vierailija
11.02.2016 |

Onko tavaraa ikinä kadonnut? Kertokaa kokemuksistanne!

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Mitään ei ole hävinnyt. Kaikki nimikoitu.

Vierailija
2/27 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole erikseen "merkkivaatteita" ja rymyvaatteita. Ostan vedenpitävää ja lämmintä ylle, joita kuljetan tarhan ja kodin välillä. Sadevaatteet omat kotona ja tarhassa, samoin hanskat. Sisävaatteista suurin osa ei  muutenkaan ole mitään erityistä merkkiä, mukavaa ja joustavaa.  Ei ole koskaan hävinnyt mitään paitsi yksi merinovillainen kypärämyssy. Luulen, että sekin lapsen jäljiltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrittele ensin merkkivaate? Toki normaalit lasten vaatteet ja lenkkaria, esim. PoP, Molo, Ticket, Nike, Converse ym. on myös päiväkodissa. Eikä ole mitään kadonnut. Mut jos lapsellesi on jotain tonnien arvoisia vaatteita/asusteita, niin sit en ehkä tarhaan laittaisi. Vaikea sanoa kun ajatuskin jostain LV-huivista nappulan kaulassa tuntuu niin hölmöltä...

Vierailija
4/27 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pääasiassa vain merkkivaatteita ja kaikki nimikoituja. Hyvin pysynyt tallessa, kun on nimikoidut siten, ettei nimikointeja voi poistaa kovin helposti. Ilmoitan, että ovat nimikoituja, kun on kadonnut ja kummasti on seuraavana päivänä ilmestynyt takaisin lokeroon, kun sanon, että sehän palautuu takaisin, jos otettu vahingossa, kun nimet on kaikessa.

Vierailija
5/27 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole erikseen "merkkivaatteita" ja rymyvaatteita. Ostan vedenpitävää ja lämmintä ylle, joita kuljetan tarhan ja kodin välillä. Sadevaatteet omat kotona ja tarhassa, samoin hanskat. Sisävaatteista suurin osa ei  muutenkaan ole mitään erityistä merkkiä, mukavaa ja joustavaa.  Ei ole koskaan hävinnyt mitään paitsi yksi merinovillainen kypärämyssy. Luulen, että sekin lapsen jäljiltä.

Meilläkään ei erotella vaatteita parempiin ja huonompiin. Ostetaan käyttöön ja tarhassa ulkoillaan, joten siellähän niitä teknisiä vermeitä tarvitaan.

Vierailija
6/27 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Määrittele ensin merkkivaate? Toki normaalit lasten vaatteet ja lenkkaria, esim. PoP, Molo, Ticket, Nike, Converse ym. on myös päiväkodissa. Eikä ole mitään kadonnut. Mut jos lapsellesi on jotain tonnien arvoisia vaatteita/asusteita, niin sit en ehkä tarhaan laittaisi. Vaikea sanoa kun ajatuskin jostain LV-huivista nappulan kaulassa tuntuu niin hölmöltä...

Noita luettelemiasi merkkejä tarkoitin. Maksavat kuitenkin enemmän kuin henkkamaukka tai anttilan vaatteet. Jos tavara katoaa korvaako sitä mikään taho? Kun siis ei kuitenkaan kyse monen sadan euron tavarasta. Me ostetaan uutta ja hyvää lapselle lähinnä alennuksesta mutta myös kierrätetään paljon. Kyllä jo muutaman kympin arvoiset haalarit tai kengätkin harmittaisi jos katoaisi.

Vierailija
7/27 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meilläkään ei erotella vaatteita parempiin ja huonompiin. Ostetaan käyttöön ja tarhassa ulkoillaan, joten siellähän niitä teknisiä vermeitä tarvitaan.

Meillä erotellaan nätimmät vaatteet vierailuille ja tarhaan sitten perusvaatetta, mutta merkki ei siinä merkkaa kovin paljoa vaan pikemminkin vaate. Mutta ulkovaatteet ja kengät olisi hyvä olla kunnolliset koska tarhassa ulkoillaan niin mietin vain miten paljon rahaa olen valmis niihin laittamaan jos voivat kadota. Tarkoitus on pärjätä niillä tarhassa ja kotona.  

Vierailija
8/27 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vien ja olen vienyt sinne merkkiautommekin sekä merkkipölynimurin ja merkkimaljakot. Mitään ei ole hävinnyt. Lähinnä hoitajat on vihjaillut että niitä ei voisi säilyttää tarhassa vaan pitäisi viedä kotiin. Ihme hommaa.

Vierailija
9/27 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vien ja olen vienyt sinne merkkiautommekin sekä merkkipölynimurin ja merkkimaljakot. Mitään ei ole hävinnyt. Lähinnä hoitajat on vihjaillut että niitä ei voisi säilyttää tarhassa vaan pitäisi viedä kotiin. Ihme hommaa.

Keskustelun tarkoitus ei ollut puhua itse merkistä vaan siitä, että viekö tarhaan jotain kalliimpaa ja jos vie onko tavaraa koskaan kadonnut. Kalliimpi tarkoittaa yleensä merkkiä. Sillä ei ole mitään väliä onko ostanut sen kalliimman asian ominaisuuksien vai merkin takia. 

Vierailija
10/27 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei mitään halpaa ostetakaan. Ei ole kadonnut mitään. Kateuttahan ne toki herättää.

Vierailija
11/27 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän päiväkodissa on vain työssäkäyvien lapsia (vuoropäiväkoti) joten sinne voi laittaa merkkivaatteet lapselle eikä koskaan ole mitään hävinnyt. Tietysti eri asia on päiväkodit joissa on köyhien virikehoito-lapsia, niissä varastellaan.

Enpä ole vielä kertaakaan varastanut, vaikkka lapseni onkin köyhien virikehoitopäiväkodissa, ja minä työssäkäyvien kalliissa yksityisessä töissä.

t. köyhä lastenhoitaja

Vierailija
12/27 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukahan ne korvaisi? Älä ny houri..

Vierailija
13/27 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaan mitenkään oma päänne kestää olla pukematta lapsianne kovin kalliisiin vaatteisiin, niin älkää aivan turhaan tehkö sitä. Käytännölliset vaatteet, jotka saavat likaantua, on päiväkodissa ehdottomasti lapsiystävällisimmät. Voihan ne kauniitkin olla, kunhan esim. maalitahra polvessa ei kauneutta teidän silmissänne lopullisesti pilaa. Me päiväkodin työntekijät yritämme parhaamme mukaan kunnioittaa lapsia ja perheitä  ottamalla kaikkien tarpeet huomioon. Aina ei lasten ja vanhempien käsitykset hyvästä elämästä kuitenkaan kohtaa. Lapsi haluaa ensisijaisesti toimia. Voisin antaa lasten esim. maalata ja toimia huomattavasti itsenäisemmin ryhmässäni, jos minun ei tarvitsisi samalla huolehtia, ettei vain vaatteisiin _vahingossakaan_ tule mitään jälkiä. Monien lasten kohdalla on sellainen tilanne, että ihan vieressä pitää seistä vahtimassa, ettei vain maalitippa joudu väärään paikkaan (koska alasti ei nyt kuitenkaan ole mukavaa ja soveliasta olla, ja vaikka olisi minkälaiset suojavaatteet päällä, niin kyllä niitä maalikippoja tuppaa kaatumaan). Meillä on päivähoidossa todella vähän henkilökuntaa, joten henkilökohtaista vierihoitoa ei yleensä riitä kovin monelle lapselle päivän aikana. Lasten kannalta olisi siis ihanteellista, että vaatteet olisi sellaiset, että vahinkoja saa sattua. Emmehän tietenkään tahallaan kenenkään vaatteita halua pilata.

Peace and love!

Vierailija
14/27 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä tuosta varastamisesta, niin en osaa sanoa, onko niissä ryhmissä, joissa olen ollut töissä, varastettu lasten vaatteita. Joka päivä joku vaate on kadoksissa ja usein se vaate sitten olikin kotona tai lokerossa eli ihan oikeassa omassa paikassa. Ehkä on joskus voinut myös käydä niin, että vaatekappale on todellakin varastettu. Itseltäni on kyllä varastettu vaate pk:n tuulikaapista sillä välin, kun olen ollut lasten kanssa ulkona. Eipä ollut kiva tunne, kun saattoi yhden käden sormilla laskea vaihtoehdot, kuka toinen työntekijä tai vanhempi se oli ollut. :(

t. Köyhä lastentarhanopettaja (saan lastentarhanopettajana ja kasvatustieteen maisterina 1 € enemmän tuntipalkkaa kuin lähihoitajakoulun käynyt lastenhoitaja)

Vierailija
15/27 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä tuosta varastamisesta, niin en osaa sanoa, onko niissä ryhmissä, joissa olen ollut töissä, varastettu lasten vaatteita. Joka päivä joku vaate on kadoksissa ja usein se vaate sitten olikin kotona tai lokerossa eli ihan oikeassa omassa paikassa. Ehkä on joskus voinut myös käydä niin, että vaatekappale on todellakin varastettu. Itseltäni on kyllä varastettu vaate pk:n tuulikaapista sillä välin, kun olen ollut lasten kanssa ulkona. Eipä ollut kiva tunne, kun saattoi yhden käden sormilla laskea vaihtoehdot, kuka toinen työntekijä tai vanhempi se oli ollut. :(

t. Köyhä lastentarhanopettaja (saan lastentarhanopettajana ja kasvatustieteen maisterina 1 € enemmän tuntipalkkaa kuin lähihoitajakoulun käynyt lastenhoitaja)

Jos olet maisteri, niin miksi olet töissä tarhassa? Ettet kuitenkin olisi vaan kandi, niin kuin muutki lastentarhanopet.

Vierailija
16/27 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin yliopistossa lto-kouluksessa ei saa suoraan oikeutta maisteritutkintoon, mutta muissa Suomen yliopistoissa käsittääkseni saa? Maistereita valmistuu jatkuvasti enemmän lastentarhanopettajankoulutuksesta. Se on ihan vastaava koulutus 5-vuotisena kuin luokanopettajan koulutus ja niin pitääkin olla. Ihminen ei aloita kehittymistä vasta 7-vuotiaana.

Vierailija
17/27 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normi merkkivaatteita ja vedenpitäviä vietiin tarhaan aikanaan. Mitään ei kadonnut koskaan.

Sen sijaan koulussa lapsen kengät varastettiin! (ei ne mitkään kalliit olleet)

Vierailija
18/27 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minusta etenkin ulkovaatteisiin ja kenkiin kannattaa panostaa, ja ne kunnolliset, kestävät ja helposti puettavat goretexit on yleensä vähän kalliimpia. Tuskin niitä haalareita ihan heti kähvelletään.

Toisaalta, meillä on lapsen hoitopaikan seinällä juuri nyt kaksikin ilmoitusta vaihtuneista kengistä, molemmissa upouudet nimikoidut yksilöt on vaihtunut samanlaisiin pari numeroa pienempiin, rispautuneisiin ja nimikoimattomiin. Ihmettelen miten vanhemmat ei huomaa, etenkin kun isot laput on seinällä. Tai sitten ne vanhemmat ei osaa lukea suomea. Tai sitten joku on ihan tahallaan vaihtanut parempiin...

Meillä oli uudet (nimikoidut) hanskat viety kuivurista ja tilalle jätetty samanlaiset nimikoimattomiin rikkinäiset. En tiedä oliko vahinko, mut napattiin sit seuraavalla viikolla omamme takaisin, kun ne oli taas ilmestyneet uudestaan sinne kuivuriin :)

Vierailija
19/27 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet maisteri, niin miksi olet töissä tarhassa? Ettet kuitenkin olisi vaan kandi, niin kuin muutki lastentarhanopet.

Onko hyviä ideioita, missä muualla kasvatustieteiden maisteri voisi työskennellä kuukausipalkkalaisena? Mulla on neljä kaveria, jotka maisterina tekevät lton töitä, ja lähinnä siksi, että myöhempiä töitä varten haluavat tietoa perustyöstä lasten parissa.

Vierailija
20/27 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko hyviä ideioita, missä muualla kasvatustieteiden maisteri voisi työskennellä kuukausipalkkalaisena? Mulla on neljä kaveria, jotka maisterina tekevät lton töitä, ja lähinnä siksi, että myöhempiä töitä varten haluavat tietoa perustyöstä lasten parissa.

Miksi kasvatustieteen maisterin pitäisi työskennellä koulussa tai tarhassa? Olen km ja työkentelen kansainvälisessä yrityksessä hr-tehtävissä. Minulla on Suomessakin varmasti tuhansia kollegoita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän