Mies viikoksi lomareissulle, ex mukana
Otsikossahan se kaikki on lyhyesti ja ytimekkäästi. Onko ok, jos en hyväksy? Hyväksyisitkö itse?
Mies tehnyt sellaisia asioita, että nyt luottamus nolla muutenkin.
Tuli riita asiasta ja mies sanoi, että ei sinne lähde. En näe sitäkään ratkaisuna, koska en ole ihminen, joka rajoittaa toisen tekemisiä. Ajattelen, että jokainen toisensa kanssa vapaasta tahdosta.
En vain kestä ajatusta, kun miehen exä vielä katkera minulle ja voi tehdä käytännössä aivan mitä vain kostaakseen.
En löydä ratkaisua. Ehdotuksia?
Kommentit (22)
Miksi yhteinen reissu? Onko muita mukana, ts. kaveriporukan loma, vai mistä on kyse?
No hyhhyh jos ajattelisin että oma mies olis lähdössä exänsä kanssa lomamatkalle niin en hyväksyis minäkään. Ei ole meilläkään ollut mikään ruusuinen alku juuri tämän exän takia. En mä näkis tilanteessa muuta vaihtoehtoa kun sanoa miehelle että jos reissuun lähtee, niin mä en ole enää kotona odottamassa :D
On siis kaveriporukan reissu, johon tämä exä änki mukaan.
Eroa minäkin pyörittelen, koska en yksinkertaisesti näe mitään muuta ratkaisua.
En minäkään hyväksyis. Saattaisi olla ero aika valmis matkan loputtua...
Riippuu miehen asenteesta.
Minun mieheni ei haikaile eksänsä perään. Tiedän heidän eläneen kolme viimeistä vuotta seksittömässä liitossa. Ja olen kerran nähnyt heidät yhdessä ja se jäätävyys tuli minulle asti. Eli päästäisin kyllä samalle lomareissulle.
Mieskin sanoi, että ei tykkäisi, jos lähtisin reissulle porukalla ja exä olisi mukana - varsinkin, kun tiedossa juhlimista, saunomista ja yhdessä oloa miltei 24/7 tuon viikon ajan.
Vierailija kirjoitti:
Minun mieheni ei haikaile eksänsä perään. Tiedän heidän eläneen kolme viimeistä vuotta seksittömässä liitossa. Ja olen kerran nähnyt heidät yhdessä ja se jäätävyys tuli minulle asti. Eli päästäisin kyllä samalle lomareissulle.
Ongelma onkin se, että en luota mieheeni - varsinkaan, jos hän on edes vähän humalassa. Luotan siihen, että hän NYT sanoo, että ei halua exäänsä jne, mutta hän on hetkessä eläjä, keskittymishäiriöitäkin, joka yleensä ensin tekee ja vasta sen jälkeen miettii seurauksia ja kuinka selvitä niistä. Hän on humalassa lisäksi flirttaileva ja vähän liian seurallinen. Olen nähnyt, kokenut ja siksi luottamus meni täysin reilu kuukausi sitten.
Vierailija kirjoitti:
Änki? Millä tavalla?
Vierailija kirjoitti:
Eli mies mietti lähtevänsä, sä suututtaa ja nyt mies sanoi että ei sitten lähde jos se susta tuntuu pahalta. Ja sä olisit sitten eroamassa. Nyt en tajuu! Olisko mahdollista, että sun miehellä ei oo mitään tunteita exää kohtaan, joten ei ajatellut että asia olis ongelma. Kun kuuli että se on sulle ongelma, perui lähtönsä. Mitä hittoa sen sitten olisi kuulunut tehdä?!
En hyväksyisi minäkään. Mieheni oli lähdössä parin viikon vaellukselle suhteemme alkuaikoina (tiesin tämän toki, että oli sitä jo monta kuukautta ennen suhteemme alkua suunnitellut). Ilmoitti kuitenkin, että exänsä oli kysynyt, että onhan se ok jos hänkin lähtee mukaan, he olivat harrastaneet vaelluksilla käyntiä yhdessä.
Kysyin, että oletko ihan tosissasi kysymässä minulta, että onko ok? No ei todellakaan ole, miksi ihmeessä hän exänsä kanssa lähtisi viettämään pari viikkoa 24/7 kun ovat eronneet. Sanoin, että mikäli menette yhdessä niin sitä ennen voit kerätä kaikki tavarasi täältä ja tama on sitten tässä.
Ei mennyt äijä exänsä kanssa ja yhdessä ollaan vieläkin (tästä on n. 15v aikaa). Mies selitti jälkeenpäin, että oli siksi ollut valmis lähtemään exänsä kanssa kun olivat olleet suhteen viimeiset vuodet pelkkiä kämppiksiä ilman mitään seksuaalista ajatustakaan niin olisi ollut kuulemma ihan sama jos jonkun äijäkaverin kanssa olisi mennyt.
Viddu jos mun vaimo lähtis jonnekin lomareissulle exänsä kanssa se olisi siinä. Eron saisi kyllä helpommallakin.
Eikös se apn mies ole jo luvannut ettei lähde? Mä tyytyisin siihen,
tai miksei ap lähde mukaan reissuun?
Mut juu ei lähtis mun mies exänsä kanssa viikoksi yhtään mihinkään, ei niillä oo mitään yhteistä, ja kaveripiiritkin ihan erit joten käytännössä niillä ei ole mitään tekemistä keskenään, ja jos yht´äkkiä oliskin, nin hiukan pistäis ihmettelemään, enkä hyväksyis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mieheni ei haikaile eksänsä perään. Tiedän heidän eläneen kolme viimeistä vuotta seksittömässä liitossa. Ja olen kerran nähnyt heidät yhdessä ja se jäätävyys tuli minulle asti. Eli päästäisin kyllä samalle lomareissulle.Ongelma onkin se, että en luota mieheeni - varsinkaan, jos hän on edes vähän humalassa. Luotan siihen, että hän NYT sanoo, että ei halua exäänsä jne, mutta hän on hetkessä eläjä, keskittymishäiriöitäkin, joka yleensä ensin tekee ja vasta sen jälkeen miettii seurauksia ja kuinka selvitä niistä. Hän on humalassa lisäksi flirttaileva ja vähän liian seurallinen. Olen nähnyt, kokenut ja siksi luottamus meni täysin reilu kuukausi sitten.
Provo. ai, että nyt mukaan tuli vielä keskittymishäiriötkin. selvä
No mä kyllä antaisin mennä. Jos se siellä sinua pettäisi tms. niin tulisipahan ainakin selväksi ettei ole sun rakkauden arvoinen.
Lähtevätkö siis lasten kanssa? sitten ehkä ymmärrän mutten muuten. Tarkoitus mikä?
Tollanen "en halua kieltää häntä lähtemästä" puhe kuuluu mun mielestä näyteltyihin paisuhteisiin. Aina kun joku sanoo sen ääneen, niin kyse on jostain just tälläisestä oudosta.
Ootte suhteessa, mies haluaa reissuun ja sulle se ei sovi. Teidän pitää tehdä joku kompromissi. Vaikka että mies jättää väliin ja menee sit joskus kun ei oo exä mukana. Ei se ole mitään "käskemistä" vaan ihan perus elämää... Kaikki ei sovi kaikille ja parisuhteessa on lupa näitä tunteita kokea. Jos miehelle ei exä merkkaa niin kovasti, niin ehkä ei oo elämän ja kuoleman kysymys joku saunomis-bile reissu. Kyllä niitä tulee. Varmaan ymmärtää sun puolen jutusta kuitenkin.
Ei ole lasten kanssa lähdössä. Exä on vähän kiusankappale, tekee mitä tykkää, välittää yhtään mistään. Alun perin piti olla miesporukka lähdössä, mutta kun yhden tyttöystävä lähtee mukaan - joka on tämän miehen exä kaveri - niin exä oli pyytänyt, että pääsee myös mukaan. Exä siis tietää, että mieheni on myös lähdössä.
Itse en pääse mukaan töiden ja lapsen takia.
Tämä ei ole provo. Toivoisinkin.
Yritän todella tehdä töitä tämän suhteen eteen, jotta luottamus pikkuhiljaa palaisi. Niin tekee mieskin. Tietää tehneenä aikaisemmin väärin ja molemmat haluamme tämän toimivan. Luottamus ei kyllä kuukaudessa ei ole mihinkään palannut ja tuota tapahtumaa työstetään vieläkin. Olimme eron partaalla jo silloin, mutta päätimme yrittää, koska emme halunneet heittää muuten hyvää suhdetta hukkaan.
Se, että suhde toimii, täytyy molempien hyväksyä toisen menot ja ottaa vastaan toinen sellaisena, kuin on. Se, että lähtisin rajoittamaan toisen elämää ja menoa, ei ole minua. En ole sellainen ihminen. Tiedän, kuinka paljon mies on odottanut tuota reissua, todella paljon. En tiedä, pystyisinkö siihen, että mies jättäisi minun takia menemättä. Pelkään myös, että mies saattaisi katkeroitua, enkä kestäisi sitäkään.
Etkö sä sitten katkeroidu, kun sun luottamus on petetty?
Jos haluut kaiken, että menee ja että ei mee, niin ero on ainoo vaihtoehto. Eipähän rajoita sitten.
Ero.