Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen niin väsynyt.

Onneton.
10.02.2016 |

Olen väsynyt enkä tiedä jaksanko enään, mieheni on masentunut ja olen tukenut ja auttanut häntä jo 2vuotta. Hänellä on huono omatunto ja vain pari ystävää jonka takia hän pitää itseään paskana. hän on myös mustasukkainen joka ilmenee ahdistuksena kun pelkää että menettää minut. Yhteinen tekeminen on jäänyt todella vähälle sillä hän ei jaksa tehdä mitään, silti hän on ihanin ja parhain mies mutta kaipaan silti sitä että voisimme olla onnellisesti yhdessä ja tehdä kaikkea kivaa.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehesi hakenut masennukseensa apua? Omainen ei voi toimia masennushoitajana, vaan siihen tarvitaan ammattiapua. Se on sairaus siinä kuin vaikka katkennut jalka. Kyllä elämä rupeisi tökkimään siinäkin, jos miehelläsi olisi jalka poikki ja koittaisit sitä kotona laastareilla parantaa. Eli mars varaamaan aikaa mielenterveyshoitajalle tai kotipaikkakunnan matalan kynnyksen apuun. Siellä kartoitetaan tilanne ja suositellaan jatkotoimia, esim. itselläni oli kelan tukema psykoterapia ja masennuslääkitys.

Tuolta saa myös apua: http://www.mielenterveysseura.fi/fi/tukea-ja-apua

Siitä se lähtee parantumaan, kun hakee hoitoa tautiinsa, olipa se fyysistä tai psyykkistä luokkaa. Voimia! <3

Vierailija
2/5 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miehelläsi on huono omatunto? Ehkä menneiden pahojen tekojen selvittäminen ja anteeksi pyytäminen on ainoa mikä auttaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin sanoa sen ettei mieheni tahdo ammatti apua, ei kuulemma auta häntä mutta olen yrittänyt saada häntä edes kokeilemaan mutta enhän minä voi pakottaa. -Ap

Vierailija
4/5 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on läheisriippuvainen. Pakene! Tuosta ei nimittäin hyvää seuraa.

Vierailija
5/5 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unohdin sanoa sen ettei mieheni tahdo ammatti apua, ei kuulemma auta häntä mutta olen yrittänyt saada häntä edes kokeilemaan mutta enhän minä voi pakottaa. -Ap

Olen sairastanut vakavan masennuksen, ja mulla oli tunne ettei terapia voi auttaa mua. Mä muistan ne fiilikset selvästi, mutta menin terapiaan, koska tajusin ettei 24/7 itsemurha-ajatukset ole normaaleja. Paljon on onnistumistarinoita meiltä, jotka ovat joskus olleet masentuneita,että terapiassa on hyötyä. Varmaksihan mitään ei voi luvata, mutta yksin ajatusten pyörittäminen ei auta ketään. Miehelle täysi ehto, avun hakeminen tai ero. Missään tapauksessa hän ei saa sua kiristää jäämään luokseen ja toimimaan hoitajana. Sä sairastut itse, luota muhun sitä sä et halua. Onko kyseessä masennus vai mikä, mutta hänelle on hyvä kertoa, että terapiassa voidaan myös käsitellä hänen menettämisen pelkoa. Läheiset voivat olla avuksi, mutta terapeutteja he eivät voi olla, eikä heidän elämänsä voi pyöriä vaan yhden sairastuneen ympärillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän