Feministi: Miehet eivät syytä itseään kaikesta, kuten naiset
Näin sanoi eräs tietyissä piireissä tunnettu feministi jokin aika sitten. Identiteetti jääköön arvoitukseksi, kun ei sanonut tätä missään valtakunnallisessa mediassa. Mitä mieltä? Totta vai paskaa?
Kommentit (33)
Paskaa. Ihmeellistä niesvihaa ja samalla naisten aliarviointia. Kuka tota paskaa väittää deminismiksi?
Tarkennuksena: hän siis sanoi jotakuinkin, että toisin kuin nainen, mies ei jollain ilveellä keksi keinoa syyttää itseään 100 metrin päässä tapahtuneesta autokolaristakin.
totta.miehet näkee aina vikaa vain muissa ja osa on kummallisen ylimielisiä.
Totta. Mies syyttää aina ensisijaisesti muita. Hämmentää, manipuloi ja muuttaa totuutta. Vasta pakon edessä suostuu katsomaan peiliin. Ei aina silloinkaan.
Nainen syyttää yleensä ensimmäiseksi itseään. Miettii mitä on tehnyt väärin.
En ymmärrä feminismin tarkoitusta. Onko se joku oikeutus sille että saa solvata tai vähätellä mitä tahansa ihmisryhmää, ja sen jälkeen karata pyhän feministikruunun alle?
"Naiset on sellasii, että..." "Miehet on sellasii, että..."
Yleistettynä tuntuu olevan noin, naiset syyttää itseään useammin kuin miehet. Toisaalta en ole nähnyt asiasta mitään tutkimustulosta, joten varma en ole sen paikkaansapitävyydestä.
Tyypillistä. Feministi tarkoittaa miehillä vain niitä itsevarmoja uroita joista on itse ollut kiinnostunut. Koulukiusattu reppanapoika voi kyllä syyttää itsensä suunnilteen hengiltä. Sukupuoli ei ole esteenä. Feministeille ja muille tiedoksi että kasvatus on tässä keskeistä. Lapsena nujerrettu poika oppii aivan varmasti syyttämään itseään enemmän kuin tasapainoisessa kodissa kasvanut tyttö. Patriarkaatin synnynnäiset supermiehet ovat mielikuvituksen tuotetta.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä feminismin tarkoitusta. Onko se joku oikeutus sille että saa solvata tai vähätellä mitä tahansa ihmisryhmää, ja sen jälkeen karata pyhän feministikruunun alle?
Ei, ainoastaan miehiä saa solvata ja vähätellä. Kaikkia muita, erityisesti vähemmistöjä pitää paapoa
Vierailija kirjoitti:
Feminismillä on hyvä tarkoitus, mutta ihmiset menevät niin helposti yleistyksiin vaikka tietäisivätkin, etteivät asiat ihan niin ole. Myös kirjoituksia tulkitaan liian kirjaimellisesti, jos sanotaan "miehet tekevät etc." niin luultavasti on kyse juuri niistä miehistä, jotka sitä mainittua asiaa tekevät, ei kaikista.
Ei kyllä voi itseään feministiksi kutsua, jos suoltaa tuollaista seksististä soopaa. Minä olen feministi enkä todellakaan ole samaa mieltä. Ihmiset ovat yksilöitä, typerää tehdä tuollaisia ajattelemattomia yleistyksiä vielä nykypäivänä.
Minun mieheni kertoi että töissä on automaatti josta saa jotain syötävää.
Naisinsinööri ei saanut siitä mitä olisi halunnut ja hän potkaisi sitä ja sanoi että onpa surkeasti suunniteltu automaatti. Mies oli sitä mieltä että yleensä naiset heti ajattelevat että vika on heissä itsessään , että he eivät osaa käyttää. Mutta tällä naisella oli oikea ajatusmalli, automaatti ( tai muu laite) on todella surkeasti suunniteltu jos sitä ei ole helppo käyttää.
Kyllä, naiset syyttelevät itseään helpommin kuin miehet , siis muissakin asioissa kuin perinteisen miehissä.
Eikä tämä ole mitään miesvihaa, kateeksi ainakin minun enemminkin käy.
Vierailija kirjoitti:
Tyypillistä. Feministi tarkoittaa miehillä vain niitä itsevarmoja uroita joista on itse ollut kiinnostunut. Koulukiusattu reppanapoika voi kyllä syyttää itsensä suunnilteen hengiltä. Sukupuoli ei ole esteenä. Feministeille ja muille tiedoksi että kasvatus on tässä keskeistä. Lapsena nujerrettu poika oppii aivan varmasti syyttämään itseään enemmän kuin tasapainoisessa kodissa kasvanut tyttö. Patriarkaatin synnynnäiset supermiehet ovat mielikuvituksen tuotetta.
Muistan kun koulussa luokan tytöt kiusasivat erästä kaveriani. Tämän mielestä kiusaaminen oli hänen omaa syytään. Niin oli varmasti kiusaajienkin mielestä hänen syytään, mitäs oli niin ujo ja ruma. Mutta ehkä olinkin vain psykoosissa ja kuvittelin kaiken, sillä naiset ovat empaattisia ja itseään syytteleviä äitihahmoja ja miehet narsistisia vastuunvälttelijöitä?
Totta. Esim. jos mies on sellainen, että naiset eivät ole hänestä kiinnostuneita, mies syyttää naisia: naiset ovat paskapäitä kun eivät halua häntä. Jos nainen on sellainen, että miehet eivät ole hänestä kiinnostuneita, hän syyttää itseään: en ole oikeanlainen että minua voisi haluta.
Tuohan on täyttä shaibaa, eihän naisetkaan syytä kaikesta itseään. Vaan miehiä.
Tämähän on feministien hyvin yleinen ongelma. He sanovat että ihmisiä pitäisi kohdella yksilöinä, mutta silti heidän asenteistaan käy usein ilmi, että mielestään miehiä määrittää ensisijaisesti sukupuoli.
Vierailija kirjoitti:
totta.miehet näkee aina vikaa vain muissa ja osa on kummallisen ylimielisiä.
Ajatelkaas vaikka Ulia, jonka lempisanontoja on, miten feministit "syyllistää". Eihän Ulissa ole vikaa, päin vastoin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan kun koulussa luokan tytöt kiusasivat erästä kaveriani. Tämän mielestä kiusaaminen oli hänen omaa syytään. Niin oli varmasti kiusaajienkin mielestä hänen syytään, mitäs oli niin ujo ja ruma. Mutta ehkä olinkin vain psykoosissa ja kuvittelin kaiken, sillä naiset ovat empaattisia ja itseään syytteleviä äitihahmoja ja miehet narsistisia vastuunvälttelijöitä?
Olen tyttö jota pojat kiusasivat koulussa. Syytin myös itseäni asiasta, sehän on kiusatulle aika tyypillinen reaktio varmaan sukupuolesta riippumatta. Kodin ilmapiiri ja luonne toki vaikuttavat asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Totta. Esim. jos mies on sellainen, että naiset eivät ole hänestä kiinnostuneita, mies syyttää naisia: naiset ovat paskapäitä kun eivät halua häntä. Jos nainen on sellainen, että miehet eivät ole hänestä kiinnostuneita, hän syyttää itseään: en ole oikeanlainen että minua voisi haluta.
Eipä ole näin mustavalkoista netin roskafoorumien ulkopuolella. Tässä hiljattain eräskin kaverini avautui, ettei usko että hänessä voi olla mitään mistä naiset pitäisivät (oikeasti olisi ja paljonkin, jos olisi edes ripaus itsetuntoa). Ja onpa näitä prinsessojakin vaikka kuinka naisissa. Eikös tässä joku aika sitten jotkut naiset haukkuneet telkkarissa ja lehdissä kaikki suomalaiset miehet, kun eivät itse ole löytäneet hyvää. Ovat kuulemma enemmän samaa tasoa ulkomaalaisten miesten kanssa (totuus: Suomessa ei vain oma taso riitä niihin oikeasti hyviin).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tyttö jota pojat kiusasivat koulussa. Syytin myös itseäni asiasta, sehän on kiusatulle aika tyypillinen reaktio varmaan sukupuolesta riippumatta. Kodin ilmapiiri ja luonne toki vaikuttavat asiaan.
Kuten sanoin, ei ole sukupuolikysymys. Eikö jo se että tytötkin harjoittavat paljon koulukiusaamista todista sen, että he voivat ihan samalla tavalla olla ylimielisiä ja nähdä vian vain muissa?
Totta. Miehet syyttää muita kuin itseään, aina. Myös ihmissuhteissa.