Vieläkö joku vuonna 2016 sammuttelee tietokoneita?
Miten vaikea voi olla ymmärtää, että se käynnistely tuhlaa enemmän energia kun nykyajan tehokkaat virransäästötilat? Menee hermo eläkeläisiin ryöpaikalla, kun koko ajan pitää olla sammuttelemassa, hei haloo nyt on vuosi 2016!
Kommentit (26)
Ja millököhän logikkalla sammuttelu kuluttaa ENEMMÄN ???
Meillä paloi kerran keittiön kaapit päällä olleen tiskikoneen oikosulun vuoksi, joten kyllä sammuttelen kaikki sähkölaitteet, kun en ole kotona.
Joo, sammutan myös hellan kun en tarvitse sitä.
Ei kai niitä energian kulutuksen takia sammutetakaan?
Millä tavalla vuosi 2016, jota tänään on käytetty muissakin viesteissä verukkeena, liittyy jotenkin johdonmukaisesti tietokoneiden sammuttamiseen? Minä sammutan tietokoneen, kun se jää pitemmäksi aikaa käyttämättä.
Pitkää pinnaa sinulle vain, ap! =)
Ai, kyllä minä sammutan läppärini joka ilta.
Ap, missä olet töissä, jos työpaikallasi on eläkeläisiä? Ovatko kenties asiakkaita, jotka sammuttelevat koneita, mitä ne siellä tekee.
Vierailija kirjoitti:
Ai, kyllä minä sammutan läppärini joka ilta.
Niin, ja se, että sinä jotain käsittämättömästä syystä teet näin, ei tee kyseisestä toiminnasta fiksua. Meniköhän tämä nyt kerralla jakeluun?
Meillä kiuas paahtaa 6 kW teholla koko ajan. On niin noloa sammutella sitä välillä! Caruna kiittää.
Meillä on kolme applen läppäriä, niitä ei sammutella oikeastaan kuin lentokoneeseen tai jos syystä tai toisesta täytyy käynnistää uudelleen muuten "nukkuvat" läppä alhaalla. Sama tietty tablettien kanssa. Eli siis ei, meillä ei sammuteta.
Vierailija kirjoitti:
Meillä kiuas paahtaa 6 kW teholla koko ajan. On niin noloa sammutella sitä välillä! Caruna kiittää.
Olipa lapsellinen olkiukko
Luuleeko joku herran vuonna 2016 että käynnistäminen vie jotenkin erityisen paljon sähköä?
Vierailija kirjoitti:
Luuleeko joku herran vuonna 2016 että käynnistäminen vie jotenkin erityisen paljon sähköä?
Kun meidän Univac käynnistyy, niin koko korttelin katuvalot himmenee...
On WT käynnistellä ja sammutella tietsikoita. Nyt on sentään vuosi 2016!
No pitää sitä konetta kyllä joskus sammuttaakin, muuten se rasittuu. Ei toki aina tarvitse, mutta juuri jos sitä konetta ei heti käytetä uudestaan niin ihan jees on siinä välissä sammuttaa. Esim. IT-puolella kone sammutetaan yleensä viikonlopuksi, kun se koko viikon on hyrräillyt lepotilalla.
Vierailija kirjoitti:
No pitää sitä konetta kyllä joskus sammuttaakin, muuten se rasittuu. Ei toki aina tarvitse, mutta juuri jos sitä konetta ei heti käytetä uudestaan niin ihan jees on siinä välissä sammuttaa. Esim. IT-puolella kone sammutetaan yleensä viikonlopuksi, kun se koko viikon on hyrräillyt lepotilalla.
Hei nyt on vuosi 2016! Kuulikko??
Tietokoneen jätäminen lepotilaan ehkä kuluttaa sähköä vähemmän. Mutta kellä tätä tehdään himassa myötäänsä? Sammutan, käynnistän, sammutan, käynnistän.
Mittasuhteet ovat muunlaiset, jos useamman työntekijän työyhteisössä samoja tietsikoita sammutetaan ja käynnistetään taajaan.
Itse en jätä virtaa päälle, jos olen poissa himasta vuorokauden.
Onko kaikilla muuten salasana sitä tilannetta varten, että se kotikone aktivoituu lepotilasta?
Kyllä ainakin kotikäytössä voi sammuttaa, jos on konetta käyttämättä pidemmän aikaa, jos vaikka useamman päivän on käyttämättä.