Neuvoja hinnoitteluun?
Olen viemässä huomenna kirppikselle myyntiin tavaraa, mutten osaa arvioida sopivia hintoja kaikkiin tavaroihin.
Ensisijainen tavoite on tietenkin saada kotiin tilaa, mutta miinukselle ei ole varaa jäädä (opiskelija). Toivoisin tietenkin muutaman kympin voittoa, mutten haluaisi ottaa riskiä, että joudun raahaamaan takaisin kotiin jne.
Paljonko voin pyytää esimerkiksi
- kympin tai kaksi maksaneesta H&M:n vaatteesta (entä, jos hintalappu on vielä kiinni?)
- ontelokuteesta, puolisen kiloa
- Guessin tuotteita (hyväkuntoisia, mutta mietin merkin suosiota?)
- avaamattomasta kosmetiikasta
- arvottomista koruista
- yleisesti laukuista, joissa kunto hyvä
Kannattaako kerran kokeiltuja apteekin perusvoiteita myydä? Kuinka paljon merkeillä on väliä? Mikä menisi varmasti kaupaksi, mikä ei?
Kiitos neuvoista (:
Kommentit (6)
Moi, kirppistelen itse paljon sekä ostajan että myyjänä noin parin vuoden välein, muutoin lahtaan kamat fidalle. Tärkein kysymys on, mihin olet viemässä kamoja myyntiin? Lähiökirppiksellä et voi pyytää kamalasti ylipäätään mutta esim. Keskustakirppiksillä voi pyytää pikkuisen enemmän. Alla omat arvioni.
- kympin tai kaksi maksaneesta H&M:n vaatteesta (entä, jos hintalappu on vielä kiinni?)
Jos hintis pyytäisin kympin vaatteesta ehkä 5€, jos se on edelleen muodikas vaate. Käytetystä 10€ hm romppeesta 3€
- Guessin tuotteita (hyväkuntoisia, mutta mietin merkin suosiota?) riippuu kirppiksen kävijöistä ja muodikkuudesta. Tää on hankala. En ite myy merkkejä kun netissä.
- avaamattomasta kosmetiikasta - ? Jaa-a itse en oo inä myynyt tai ostanut
- arvottomista koruista - euro, pari
- yleisesti laukuista, joissa kunto hyvä - riippuen materiaalista, muodikkuudesta ja arvosta, esim. Hm vanha olkalaukku keinomatskua hyvänkuntoinen 3-4€ jne
Kannattaako kerran kokeiltuja apteekin perusvoiteita myydä? Kuinka paljon merkeillä on väliä? Mikä menisi varmasti kaupaksi, mikä ei? - enite ostaisi taimyisi. Ei niistä voi pyytää kauheasti ja toisaalta en ehkä itse lähestyisi pöytää, jossa huonoa kamaa. Vie roskakatoksen "saa ottaa" pöydälle tai kierrätyskeskukseen? Anna kaverille?
Kaikki nuo pitää myydä max muutamalla eurolla, jos siis haluat niistä eroon. Guess voi pyytää kymppejä, max 25% alkuperäisestä hinnasta.
Tärkein tekijä vaatteissa on se, ettei niiden tyyli ole liian vanhahtava, liian monen vuoden takainen. Hyväkään merkki ei mene, jos siitä tulee mieleen edellinen vuosikymmen.
Olethan tarkistanut, mitä ko. kirppiksellä saa myydä? Monet eivät salli kosmetiikan myyntiä.
Lisään vielä et jos myyt itse kamoja niin sano asiakkaille, että saa tinkiä, jos empivät..
Niin joo tietysti, pitää tarkistaa mitä kaikkea saa myydä! Kyseessä on perus lähiökirppis kyllä. Kiitos vastauksista, varmaan aika hyvää suuntaa tullut <:
En ite möis kirppiksellä kosmetiikkaa. Ihmisillä on outo tapa availla ja kokeilla tuotteita (niinkuin kaupan testereitä) joten ne avaamattomat on hyvin nopeasti myyntikelvottomia.
1-2e hm, oli hintalappua tai ei.
Arvottomat korut 0,50-2e. Laukut n3e, max 5e.