Miten mustasukkainen mies voi olla polyamoristi?
Kuulin, että ex-poikaystäväni on ryhtynyt jo useampi vuosi sitten polyamoriseksi ja asuu kahden naisen kanssa. Perehtymättä tarkemmin kyseiseen suhdetyyppiin olen hämmästynyt. Eikö polyamoristi jaa puolisoitaan muiden kanssa? Ainakin minun kanssani seurustellessaan em. mies oli äärimmäisen mustasukkainen.
Kommentit (27)
No ei kai miehellä ole mitään syytä olla mustis jos sillä on 2 akkaa...
Monovinoutunutta polyamoriaa: hänellä saa olla useita naisia, mutta kenelläkään hänen naisistaan ei saa olla muita miehiä :)
Ei tossa polyamoriassa missä sun mies elää, niin välttämättä tarvitse niillä naisilla olla toisia naisia/miehiä..
Ja muutenkin ihmiset muuttuu ja on erilaisia eri parisuhteissa. Itse olin kovinkin mustasukkainen edellisessä parisuhteessani, mutta nykyisessä parisuhteessa en ole mustasukkainen lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei tossa polyamoriassa missä sun mies elää, niin välttämättä tarvitse niillä naisilla olla toisia naisia/miehiä..
Ja muutenkin ihmiset muuttuu ja on erilaisia eri parisuhteissa. Itse olin kovinkin mustasukkainen edellisessä parisuhteessani, mutta nykyisessä parisuhteessa en ole mustasukkainen lainkaan.
Tarkoitin tietysti: missä sun ex mies elää. :)
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mikään minun mieheni, ex-poikaystävä kyseessä, ja erottiin jo vuosia sitten. Satun tietämään, että hän oli hyvin mustasukkainen myös edellisestä tyttöystävästään.
Vierailija kirjoitti:
Monovinoutunutta polyamoriaa: hänellä saa olla useita naisia, mutta kenelläkään hänen naisistaan ei saa olla muita miehiä :)
Monovinoutunut polyamoria - onko se ihan oikea termi?
Ei kai poikaystäväsi itselleen ole mustasukkainen.. Hän ei siis koe, että häntä jokin uhkaisi, vaan kokee kai hallitsevansa tilannetta. Eli jotenkin kai ni-in, että ainakaan molemmat naiset eivät voi pettää häntä yhtä aikaa vaan hän voi takertua ainakin toiseen, ellei molempiin. Jos naisista toinen tekee jotain sellaista, mitä hän ei hyväksy. - Yhdessä "toisen naisen" kanssa voivat sitten palauttaa kolmannenkin ruotuun. Myönnän hieman kipeä ajatus. Mutta käsittääkseni mustasukkaisuudessa on myös kyse siitä, että haluaa hallita sekä alsitaa ja kontrolloida toista.
Saahan niillä naisilla varmaan olla muita suhteita, mut onko naisiin vai miehiin... Jos se miekkonen ei pidä naisia "uhkana".
Vierailija kirjoitti:
Ei kai poikaystäväsi itselleen ole mustasukkainen.. Hän ei siis koe, että häntä jokin uhkaisi, vaan kokee kai hallitsevansa tilannetta. Eli jotenkin kai ni-in, että ainakaan molemmat naiset eivät voi pettää häntä yhtä aikaa vaan hän voi takertua ainakin toiseen, ellei molempiin. Jos naisista toinen tekee jotain sellaista, mitä hän ei hyväksy. - Yhdessä "toisen naisen" kanssa voivat sitten palauttaa kolmannenkin ruotuun. Myönnän hieman kipeä ajatus. Mutta käsittääkseni mustasukkaisuudessa on myös kyse siitä, että haluaa hallita sekä alsitaa ja kontrolloida toista.
Ei auennut... Siis eihän ne naiset ole keskenään suhteessa, joten miksi ketään pitäisi palauttaa ruotuun? Ja voiko ne edes käydä vieraissa? Eikö sen ukon pidä hyväksyä naisillekin muita rakkaussuhteita?
Pettäjät ovat usein mustasukkaisia. Ehkä hän on huomannut, ettei pysty yksiavioisiin suhteisiin, ja tämä on tapa saada panna kahta naista ilman pelkoa kiinnijäämisestä. Kenties hän on jopa oppinut samalla hyväksymään ulkopuoliset suhteet naisystävilläänkin.
Kukkona tunkiolla on miehen hyvä olla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei auennut... Siis eihän ne naiset ole keskenään suhteessa, joten miksi ketään pitäisi palauttaa ruotuun? Ja voiko ne edes käydä vieraissa? Eikö sen ukon pidä hyväksyä naisillekin muita rakkaussuhteita?
No se nyt riippuu ihan siitä mitä ne on keskenään sopineet. Kaikki suhteet on erilaisia.
Voi kai polyamorisessa suhteessa eläväkin olla mustasukkainen.
Joo huonosti oli muotoiltu, Yritän uudestaan Jos mustasukkainen (mies) on parisuhteessa hän kokee jonkun uhkaavan asemaansa hänelle läheisen ja merkityksellisen ihmisen elämässä. Tämän vuoksi mustasukkainen pyrkii kontrolloimaan ja alistamaan kumppaninsa vain itselleen, koska pelkää, että muuten toinen hylkää ja jättää hänet.
Jos kumppaneita on useampi "mustasukkainen" uskoo hallitsevansa tilanteen niin, että ainakin kahdesta toinen sanotaanko vaikka B on ja pysyy hänen rinnallaan. Hän myös uskoo, että tämä toinenkin (B) toivoisi kolmannen C pysyvän ja jatkavan polyamorisessa suhteessa ("kolmen hengen liittossa"). Niin, että jos C vaikka yrittäisi jotain omaa, kuten uhkaisi erota "kolmen -liitosta" niin sekä A että B pyrkisivät saamaan kuin mustasukkainen A, silloin kun hän oli parisuhteessa eli kontrolloimaan ja alistamaan C:n yhteiseksi mieltämänsä asian (tässä polyamorisen suhteen) alaisuuteen.
Jos ukko ( "A" ) pystyisi hyväksymään naisilla muita suhteita hän ei enää olisi mustasukkainen. Mustasukkainen (ukko) siis haluaa alistaa ja kontrolloida toista.
Vierailija kirjoitti:
Voi kai polyamorisessa suhteessa eläväkin olla mustasukkainen.
Mitä järkeä siinä sitten on? Kiusata itseään suhteessa, jossa tietää, että toisella voi olla muitakin suhteita? Onko polysuhteet muuten aina seksuaalisia? Meinaan että jos vain se mies saa harrastaa seksiä monen kanssa?
"Voi kai polyamorisessa suhteessa eläväkin olla mustasukkainen." - Totta kai voi olla. Hieman ntuva vertaus ehkä mutta ihan yhtä hyvin sisarukset voivat olla kateellisia vaikka sille sisarusparven iltatädelle, jota vanhemmat hemmottelevat, eivätkä hänen (iltatähden) synytymän jälkeen ole lainkaan olleet kiinnostuneita siitä, mitä vanhemmille sisaruksille kuuluu.
Oisit keksiny oman :( Pöllit idean multa homoketjusta. Varas!
Vierailija kirjoitti:
Oisit keksiny oman :( Pöllit idean multa homoketjusta. Varas!
Täh? Siis se ketju, että mistä tunnistaa homon vai? Tämä on ihan eri aihe kuitenkin!!!!!
Kaksinaismoraali nääs