Jo kolmas sadepäivä peräkkäin
Ei hitto näitä kelejä. Kolmatta päivää sataa vettä ja maa on märkää loskaa ellei ole jo sulanut ja paljasta kuraa. Olis tietysti kiva joskus ulkoillakin!
Kommentit (22)
Parempi näin kuin helvetisti pakkasta.
Ei ole huonoa säätä, on vain huonoja varusteita.
Vierailija kirjoitti:
Miten sitten itse pukeudut? Millaiset on mielestäsi hyvät varusteet? Ei voi istua ollenkaan kun heti on pylly ulko- ja sisähousujen läpi märkänä. Vettä ja loskaa sataa niskaan. Voi vain valita kastuuko toppapuvussa josta ei heti mene läpi asti mutta siinä ei ole huppua jolloin saa vedet niskaan vai hupullisessa tuulipuvussa jossa ei heti saa niskaan inhottavia märkiä pisaroita mutta on melko pian kauttaaltaan läpimärkänä. Ja sukat tirisee vettä ellei huomaa varoa jokaista lätäkköä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sitten itse pukeudut? Millaiset on mielestäsi hyvät varusteet? Ei voi istua ollenkaan kun heti on pylly ulko- ja sisähousujen läpi märkänä.
Mistä näitä uusavutomia oikein tulee.
Miten te osaatte pukea lapsenne, jos oman vaatetuksen kanssa on noin vaikeata?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sitten itse pukeudut? Millaiset on mielestäsi hyvät varusteet? Ei voi istua ollenkaan kun heti on pylly ulko- ja sisähousujen läpi märkänä.
Mistä näitä uusavutomia oikein tulee.
Miten te osaatte pukea lapsenne, jos oman vaatetuksen kanssa on noin vaikeata?
Meillä on päiväkodissamme lapsilla todella hyvät varusteet (olen siitä hyvin kiitollinen fiksuille vanhemmille). Tänään ja eilen ovat varustuksestaan huolimatta olleet ulkoilun jälkeen hyvin märkiä.
Jos tulee kolmas yö jolloin sataa niin voi olla varma, että huomisesta tulee vielä tätä päivää tuskaisempi. Asun kerrostalossa ja ikkunassa on peltiset räystäslaudat ja jokainen sade pisara ja katolta valuvat vesi aiheuttaa kovan, kaikuvan ja terävän äänen. Ääni todellakin estää minua saamasta unta ja huonetta en voi vaihtaa, minulla on väliaikaisesti alivuokralaisia täällä muissa huoneissa. Yö tuntuu kiinalaiselta vesipisara kidutukselta, kaksi yötä olen nyt valvonut, nukkunut koiranunta ja havahtunut ääneen, johon keho alkaa reagoida kipuna. Aamuyöstä voin jo niin pahoin, että oksensin. Nyt yritin ottaa päiväunia ja pitää tausta ääninä pesukonetta ja astianpesukonetta. Odotan sitä päivää ilolla, jolloin saan pakata tavarani ja muuttaa omakotitaloon, jossa on katolla sen verran räystästä, että ikkunaan ja ikkunan lautaan ei vesipisarat iskeydy ja saan nukuttua myös sateella. Vielä 3,5 kk ja muutto...
Nro 8: sade on tullut kovan tuulen kanssa ja makuuhuoneemme (omakotitalo) ikkunat sopivasti tuulen suunnassa eli ropinaa on kuunneltu täälläkin... minusta se on kotoisaa. Sen sijaan tämä päiväkausia kestänyt harmaus ja täysin mutainen/vetinen piha ovat kiukuttaneet minuakin...
Sokeristako teidät on tehty kun sadetta pelästytte. On ihan asenteesta kiinni ja minulla se on huippuluokkaa.....hakkaa päälle suomen poika ettei meitä toiset voita hei hei hei...verta pakkiin..
Olenko ainoa, jonka mielestä tuolla on ihana sää? Rakastan sadetta. Sen tuoksua, sen ääntä ja sen tuomaa tunnelmaa. Saan siitä energiaa.
"Some people feel the rain, others just get wet."
Sais kyllä tuulla vähemmän. :D
Onkohan ap joku teinix, joka ajattelee, että no vi**u en tod laita mitään sadevaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Olenko ainoa, jonka mielestä tuolla on ihana sää? Rakastan sadetta. Sen tuoksua, sen ääntä ja sen tuomaa tunnelmaa. Saan siitä energiaa.
"Some people feel the rain, others just get wet."Sais kyllä tuulla vähemmän. :D
Eikö sulla vaatteet kastu ja tule märkä ja inhottava olo? Vai onko sulla ihan kunnon sadevaatteet? Ulkoiletko kaatosateellakin, siis rakastatko sitäkin? Ja miten varustaudut siihen vai annatko vain itsesi kastua?
Tänään pyöräilin n 10 km työmatkat. Ei ongelmaa kun tajuan pukeutua sadeasuun. Aikanaan kun lapset oli pieniä niin ei sade estänyt ulkoilua, tuollaisella ilmalla muksut tykkäsi tehdä patoja. Osasivat olla rypemättä niin ei kastuttu. Kyllä ap taitaa olla pikkasen tyhmä ,,,eiku,,, eihän noin tyhmä voi olla,,,tais olla provo
"Jo kolmas sadepäivä peräkkäin..." Voisi sanoa, että vasta kolmas sadepäivä peräkkäin, jos vertaa vaikka ankeaan viime kesään, jolloin saattoi olla sadepäiviä vaikka viikko putkeen.
Ei kai se vesisade sadeasun läpi mene. Eihän lapsillakaan ole mitään hätää kuriksiensa suojissa. Jossain maalla ehkä voikin tehdä noin. Kaupungissa en ole koskaan nähnyt että kukaan pyöräilisi sadeasu päällä paitsi ehkä kesällä jossain rajuilmassa.
Meillä oltiin iltareippailulla tunnin verran. Itselläni oli päällä välikausiulkoilupuku joka kastui hupusta ja olkapäiltä kunnolla läpi. Muualta oli olo vain kostea.
No ensi viikolla sit pakkasta. Kaikki paikat liukkat ja saa kävellä henkensä kaupalla bussille. Aaaaarrghhh.
Hanki ap tällaiset ja lopeta kitinä:
https://www.rukkasadevaatteet.fi/sadetakit/10-sadetakki-keltainen.html
https://www.rukkasadevaatteet.fi/sadehousut/15-sadehousut-olkaimilla-ke…
Uusavuttomille pitäisi ilmeisesti järjestää kursseja "Näin pukeudet sään mukaisesti". Tarhalaiset sen jo tietävät, mutta sitten tulee ilmeisesti jossain vaiheessa jonkinlainen taantuma
Voi kuule, kaksi päivää sataa vielä. Saattaa kyllä jossain vaiheessa muuttua rännäksi. Mutta määrä vaan lisääntyy päivä päivältä.