Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun lapsi on 9v on homma omalta tehty.

Vierailija
10.02.2016 |

Just huomasin, että ei enää ole pikkuista meillä. Pärjää jo itsekseen.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin?

Vierailija
2/21 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoinen täyttää 18, ja joku myöhäismurkkuikä tuntuu alkaneen. On siinä sinullekin vielä hieman vanhemmuutta jäljellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei 9v vielä pärjää itsekseen. Ostan ja valmistan ruuat, muistutan läksyistä, maksan kännykkälaskun ja harrastukset ja olen illalla kanssaan kotona. Meillä on semmoinen alikehittynyt yksilö, joka ei osaisi itse laskuja maksaa saati edes asuntoa hankkia.

Vierailija
4/21 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsi on 12 vuotta ja homma on äärimmäisen kesken.

Vierailija
5/21 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulkaas viisastelijat, ap varmaan tarkoitti aivan just sitä, että 9-vuotias asuu yksin ja hoitaa talouden.

Vierailija
6/21 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulkaas viisastelijat, ap varmaan tarkoitti aivan just sitä, että 9-vuotias asuu yksin ja hoitaa talouden.

Ap kirjoitti, että homma tehty. 9v pärjää itsekseen. Minulle itseksee pärjäämistä ei ole se, että osaa tehdä voileivän.

Vierailija
7/21 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka välillä tuntuu, että 9 vuotias on jo iso koululainen, niin kyllä ne reippaimmatkin vielä tarvitsevat sitä syliä ja huolenpitoa. Ei ne esimurkut kehtaa sitä välttämättä sanoa, mutta kaipaavat kyllä hoivaa ja sitä, että välillä saa olla vielä pieni.

Vierailija
8/21 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitin, että olen itse vapaa liikkumaan ja tekemään asioita. Hän ei halua joka paikkaan mukaan, saa äitikin jo ilmatilaa. Omaa aikaa ja rauhaa. Ap

Vierailija
9/21 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap kirjoitti, että homma tehty. 9v pärjää itsekseen. Minulle itseksee pärjäämistä ei ole se, että osaa tehdä voileivän.

Kyllä minusta voi sanoa, että 9-vuotias pärjää itsekseen, jos vertaa pikkulapseen.

Mutta tokihan mammalauman pitää päästä pätemään :)

Vierailija
10/21 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitin, että olen itse vapaa liikkumaan ja tekemään asioita. Hän ei halua joka paikkaan mukaan, saa äitikin jo ilmatilaa. Omaa aikaa ja rauhaa. Ap

Näinhän se on. Ei siinä kauan mene että ne lapset ei enää koko ajan perseessä kiinni, liian nopeasti kasvaavat. Ja sitten on kauheasti näitä, jotka valittaa kun ei ole elämää ja elämä on paskaa kun on pieniä lapsia, ovat he kyllä tyhmiä. Sääliksi käyvät, etteivät osaa nauttia pikkulapsi ajasta.

Itselläni 4 lasta, vanhin juuri tuon 9v.

Vierailija
11/21 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan lapset ( poopotut, hemmotellut, laiskat, ylimieliset, lihavat, tissiposket ) imee vielä rintamaitoa äitylin tisusta 25vuotiaana jos ei aleta vieroittamaan aiemmin.

Osa syy on tietysti vanhempien koska passaavat lapsensa itse pilalle joten ei ole mikään ihme että oma-aloitteisuus ja asioihin, tekoihin tarttuminen ilman käskemistä ei tapahdu.

Vierailija
12/21 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minusta voi sanoa, että 9-vuotias pärjää itsekseen, jos vertaa pikkulapseen.

Jos vertaa tuota meidän 3v:ta vastasyntyneeseen, niin johan se pärjää ihan eri tavalla kuin vauva. Silti en menisi väittämään, että homma tehty, 3v pärjää (koska osaa itse syödä ja käydä potalla).

Vierailija
13/21 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä luin sen niin, että 9v pärjää itsekseen eli sen voi jättää yöksi yksin kotiin ilman aikuisen turvaa tai se voi laittaa itse ruokansa tai se voi olla kaikki illat yksikseen, kun äidillä on harrastuksia ja viikonloppuisin bilettää. Minusta 9v ei vielä pärjää yksin, vaikka äiti miten olisi sitä mieltä, että homma on nyt tehty.

Vierailija
14/21 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjää itsekseenkin joo eikä ole enää pikkuinen siinä mielessä, mutta mäkään en ymmärrä mitä ap hakee tolla julistuksella että homma tehty. Kaikkea muuta.

Vierailija
15/21 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko otsikossa joku virhe, vai pitikö tuo osata ymmärtää jotenkin?

Vierailija
16/21 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä pitäisi lukea, että kun lapsi on 9v on homma osalta tehty. Ap

Vierailija
17/21 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, just valvoin viime yön 14v kanssa, kun joutui (pieneen) tapaturmaan ja sai tikkejä.. oli aika poissa tolaltaan koko yön. Että kyllä tuota vanhemmuutta vielä näyttäisi "joutuvan suorittamaan".

Vierailija
18/21 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitenkä on pohjatyöt tehty, että pärjääkö teini-iän tunnemyllerrykset ja aikuistumisen "kovuuden" (kun ei saakaan aina ja heti, mitä haluaa jne.)?

Tärkeimmät vuodethan ovat juuri 2 ensimmäistä vuotta.

Huom tärkeimmät, mutta ei senkään jälkeen voi olla kuin ellunkanat..

Vierailija
19/21 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, mutta mua vain ärsyttää joidenkin ihmisten asenne lapsiaan kohtaan, kuin he olisivat jokin "taakka" vanhemmille!

Että kasvaisi nyt nopeasti isoksi, niin saisin keskittyä itseeni.

Ei nykyäidillä ole paljoa varaa sellaista toivoa, varsinkaan, jos on vain yksi lapsi.

Meille nykyäideille on kaikki siloiteltu valmiiksi. On pelit ja vempeleet ynnä viihdykkeet!

Toki tässäkin ajassa on omat haasteensa, jotka ovat osin kyllä keksittyjäkin", mutta yhteiskunnan mukaanhan se on mentävä kaikkien.

nro 18

Vierailija
20/21 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei ole ainoa lapsi, mutta tuntuu, että sitä on jo ihan tarpeeton tämän esikoisen suhteen. Ehkä myös kaihoa mukana tässä. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan