Mies jätti, mitä tehdä kihlasormuksille?
Mieheni päätti lopettaa reilu kuusi vuotta kestäneen (omasta mielestäni) aivan täydellisen suhteemme vain muutama kuukausi ennen kuin häämme olisivat olleet. Hän vain eräänä kauniina päivänä ilmoitti, että haluaakin olla vapaana ja yksin koko loppuelämänsä, ja ettei avioliitto ja perhe olekkaan asioita, joita hän haluaa elämältään. Hän pakkasi tavaransa, lähti pois ja jätti kihlasormuksensa pöydälle.
En tiedä yhtään, mitä tekisin sormuksille nyt. Niiden yhteisarvo on lähemmäs kolme tuhatta euroa, joten saisin niistä ehkä ihan hyvät rahat. Toisaalta sekään raha ei riittäisi edes lievittämään hetkeksi tätä tuskaani (eikä rahalla muutenkaan ole minulle merkitystä), joten olen ajatellut myöskin tuhota sormukset, hakata ne tuusan nuuskaksi. Haluan sormuksista kuitenkin hetimmiten eroon, sillä niiden olemassaolo jopa siellä kaappini perukoilla ahdistaa minua. Ehdottakaa mitä minä oikein teen sormuksille?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
a.p. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olette niistä 3000 maksaneet niin se ei todellakaan tarkoita sitä että saisit niistä lähellekään samaa hintaa edelleen myydessä
Ai miksi ei muka saisi?
Mies maksoi sormukset itse.
Sinulla on siis 3000 euron arvosta miehen omaisuutta hallussasi.
Palautat ne heti miehelle, miehelläsi olisi oikeus tehdä jopa rikosilmoitus sinusta.
Lain mukaan lahja on lahjansaajan omaisuutta.
Kihlasormukset eivät ole lahjoja.
No, kyllä ne lainsäädännöllisesti on, sillä ei ketään voi lailla pakottaa menemään kanssaan naimisiin, vaikka niin olisi sovittu ja lahjoihin ei lakisääteisesti voi liittää mitään ehtoja tyyliin "jos erotaan, ni sit niiq palautat tän." :D
Edelleenkään en ole kuullut koskaan kenenkään sanovan saaneensa kihlasormusta lahjaksi.
Minä myin kihlasormukseni, kun mies lähti toisen matkaan. Parin viikon jälkeen alkoi kinuta sitä takaisin, että kun oli niin kallis niin pitäis palauttaa. Myönnän nauraneeni päin naamaa, se sen itse pyytämättä mulle halusi ostaa niin samalla luopui kyllä oikeudestaan vaatia sitä takaisin. Kehotin myymään sen applen läppärin, jonka ostin hänelle syntymäpäiväkahjaksi päivää ennen eroa niin saa sormuksen hinnan (200€) takaisin.
Kihlasormuksen alkuperähän on eron/kuoleman kohdatessa pitää taloudellisesti pystyssä. Eli on tarkoitettu myytäväksi jos suhde katkeaa. Tietenkin jos on mennyt vain vähän aikaa niin sitten itse varmaan antaisin takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Kihlasormuksen alkuperähän on eron/kuoleman kohdatessa pitää taloudellisesti pystyssä. Eli on tarkoitettu myytäväksi jos suhde katkeaa. Tietenkin jos on mennyt vain vähän aikaa niin sitten itse varmaan antaisin takaisin.
Alkuperäkin kirjoitetaan uusiksi lompakkoloisten toimesta? Mitäpä rahanahne lehmä ei laskettelisi suustaan jos siitä rahallisesti hyötyy. Kuljetko miehesi kuoleman sattuessa mustissa loppuikäsi , etkä mene naimisiin?
Oletko saanut mieheltäsi luvan käydä töissä?
Vierailija kirjoitti:
Huutonettiin myyntiin.
Myytkö sinäkin usein toisten omaisuutta netissä?
Lassukkaprovo hei, mies on aikanaan antanut sormuksen naiselle. Sormus on naisen. Mies pakkasi tavaransa ja lähti vetää, JÄTTI dramaattisena eleenä sormuksen. Myös tämä sormus on nyt naisen.
Tarjoa sormuksia muutamaan kultasepänliikkeeseen ja valitse paras tarjous. Saat sormuksista romukullan ja mahdollisten timanttien hinnan. Osta rahalla kaikkea sitä, mikä ilahduttaa juuri sinua eli matka, vaatteita, taideteos, koruja tms. tai teetä materiaaleista koru, kuten joku jo mainitsikin. Suunnittelu maksaa, mutta saat mieleisesi korun.
Älä missään nimessä hävitä arvokasta omaisuutta siitä huolimatta, että mies oli epämiellyttävä.
a.p. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olette niistä 3000 maksaneet niin se ei todellakaan tarkoita sitä että saisit niistä lähellekään samaa hintaa edelleen myydessä
Ai miksi ei muka saisi?
Mies maksoi sormukset itse.
Ei ihme että mies lähti jos järjenjuoksu on tätä tasoa.
Meneppä lassukka taas viettämään aikaa oman kätesi kanssa.