Suosikkihahmosi Downton Abbeyssä?
Kuka (tai ketkä) on suosikkihahmosi Downton Abbey-sarjassa?
Entä inhokkisi?
Kommentit (92)
Mary crawley on paras.
Carson on oikea kunnon hovimestari. Kun vaan itse asuisin kartanossa ja olisi noin tunnollinen palvelija :)
Lemppareita Sybil, Tom, Mary, leskikreivitär, Isobel ja Patmore. Anna oli kans, mut jotenkin lässähti sen rooli. Ja sit taas Thomaksesta nousi yhdeksi suosiksi. Enkä koskaan oikein tykännyt Edithistä, koska oli katkera ja mustasukkainen. En tiedä, vaikka Mary oli inhottava Edithiä kohtaan, niin silti oon Mary puolella. Ja joku täällä sanoi, et sisaaruusuhteet ovat vaikeita niin en lähde sen takia haukkumaan Maryä kauheaksi ihmiseksi. Se antoi maryn rooliin syvyyttä, mut teki Edithin vain katkeraksi ämmäksi :D
Vierailija kirjoitti:
Lemppareita Sybil, Tom, Mary, leskikreivitär, Isobel ja Patmore. Anna oli kans, mut jotenkin lässähti sen rooli. Ja sit taas Thomaksesta nousi yhdeksi suosiksi. Enkä koskaan oikein tykännyt Edithistä, koska oli katkera ja mustasukkainen. En tiedä, vaikka Mary oli inhottava Edithiä kohtaan, niin silti oon Mary puolella. Ja joku täällä sanoi, et sisaaruusuhteet ovat vaikeita niin en lähde sen takia haukkumaan Maryä kauheaksi ihmiseksi. Se antoi maryn rooliin syvyyttä, mut teki Edithin vain katkeraksi ämmäksi :D
Minua miehenä ärsytti Edithin hysteerisyys mm. Marigoldiin liittyen ja Edithin Marya kohtaan tuntema kateus ja tietysti myös se ilkeä temppu sarjan alussa.
Sympatiani olivat koko sarjan ajan Maryn puolella, mutta toki täytyy tunnustaa että se on osittain ulkonäön ansiota. Näyttelijä Michelle Docherty on todella kaunis ja varsinkin sarjassa hän on jatkuvasti satumaisen kaunis, miltei yli-inhimillinen. Jos Marya olisi näytellyt joku toinen, saattaisin olla ihan eri mieltä. Liha on heikkoa...
Vierailija kirjoitti:
Mary crawley on paras.
Carson on oikea kunnon hovimestari. Kun vaan itse asuisin kartanossa ja olisi noin tunnollinen palvelija :)
Näinpä. Kunnon palvelusväkeä vaan on nykyään niin kovin vaikea löytää. ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosikkeja leskikreivitär, Sybil ja Thomas Barrow
Inhokkeja Mary ja Bates
Suosikkina Thomas Barrow? Miksi ihmeessä? Käsittämätöntä! Mitä "hyvää" hän on hahmona sarjassa tehnyt?
SPOILER WARNING
No mm. ottanut turpaan pelastaakseen rakastamansa miehen ja leikkii aina Georgen kanssa. Lapsista pitävä mies ei voi olla kokonaan paha. Sarjan loppua kohtia Barrow'n hahmo monipuolistuu huimasti.
Maryn ohella yksi mielenkiintoisimmista hahmoista.
Niin ja opettaahan Barrow sitä yhtä heppua lukemaan. Tekee jatkuvasti pieniä hyviä asioita.
Ristiriitaiset hahmot on niitä kaikkein kiinnostavimpia yleensä. "Pelkät" hyvikset ja "pelkät" pahikset on musta aika latteita.
No niin, minä ahmin Netflixiltä Downton Abbeyn melko lyhyen ajan sisällä. Voi että nyt harmittaa, kun se loppui :(. Aivan ihana sarja! Suosikkini taisi olla leskirouva, loistavan näyttelijän vuoksi kenties. Sarjassa oli monia mielenkiintoisia hahmoja ja erinomaisia näyttelijöitä. Ai että sitä ihanaa kieltä, korvia hiveli kuunnella niin kaunista brittienglantia. Mitäs nyt sitten alan katsomaan..... ?
Vierailija kirjoitti:
No niin, minä ahmin Netflixiltä Downton Abbeyn melko lyhyen ajan sisällä. Voi että nyt harmittaa, kun se loppui :(. Aivan ihana sarja! Suosikkini taisi olla leskirouva, loistavan näyttelijän vuoksi kenties. Sarjassa oli monia mielenkiintoisia hahmoja ja erinomaisia näyttelijöitä. Ai että sitä ihanaa kieltä, korvia hiveli kuunnella niin kaunista brittienglantia. Mitäs nyt sitten alan katsomaan..... ?
Oletko katsonut sellaista kuin Foyle´s war? On toki dekkari, mutta toisen maailmansodan aikaista brittimeininkiä siinä :)
Suosikkeja Thomas ja Tom. Leskikreivitär tietty myös.
Ehdoton inhokkini oli Daisy. Niin tyhmä ja päättämätön, arggh. Ymmärrän, että hän oli kovin nuori, mutta hyi silti.
Minäkin katsoin nyt Downton Abbeyn loppuun. Jöin kaipaamaan monia hahmoja, etenkin sitä puhekieltä joka tuli aina niin korrektisti. Jokaisen persoonallista ääntä ; Carsonin, Sibylin, Coran, Thomasin, leskikreivittären .. Pidin siitä että asiat etenivät rauhallisesti, toisaalta viimeisessä jaksossa tapahtui sitten liikaa.
Lempihahmoni olivat Anna, Edith ja Tom.
Ärsyttävimmät hahmot olivat Daisy ja Mary.
Ja miksi minusta tuntui loppua kohden sille, että Mary ja Tom saattaisivat päätyä yhteen? :D siinä olisi leskikreivitär tukehtunut skonssiinsa!
Vierailija kirjoitti:
Ja miksi minusta tuntui loppua kohden sille, että Mary ja Tom saattaisivat päätyä yhteen? :D siinä olisi leskikreivitär tukehtunut skonssiinsa!
Mä odotin ihan samaa! Siinä olis mun mielestä ollut jotain ideaa, koska kumpikin luotti toisiinsa ja Mary osas näyttää sielunsa Tomille toisin kuin muille. Sitten olisi ystävyys ja kiintymys kasvanut rakkaudeksi. Mutta ei niin ei :(
Entinen inhokkini Thomas Barrow muuttui vaivihkaa ykkössuosikiksi. Olen hämilläni itsekin :D Hahmo onkin ehkä moniulotteisin ja kehityskaareltaan syvällisin tässä sarjassa.
Olen katsonut Downton abbeyn ensimmäistä kertaa nyt tänä kesänä, kun Yle Areena antaa siihen mahdollisuuden.
Bates: hieno mies. Muodollinen, asiallinen ja rauhallinen, mutta kovis tarvittaessa.
Violet: älykäs hahmo. Tavallaan reliikki menneiltä ajoilta, mutta edelleen relevantti.
Jaarli itse: muodollinen, mutta kaikesta huolimatta lämmin ja perinteitä terveellä tavalla kunnioittava mies.
Matthew: rento ja inhimillinen.
Inhokit:
Mary : itsekeskeinen narsisti
Thomas: sinänsä mielenkiintoinen selviytyjä-tyyppi, mutta vastenmielisellä tavalla
Carson: reliikki, mutta väärällä tavalla.
Parhaat maalitukset tarjoaa Violet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua miehenä ärsytti Edithin hysteerisyys mm. Marigoldiin liittyen ja Edithin Marya kohtaan tuntema kateus ja tietysti myös se ilkeä temppu sarjan alussa.
Sympatiani olivat koko sarjan ajan Maryn puolella, mutta toki täytyy tunnustaa että se on osittain ulkonäön ansiota. Näyttelijä Michelle Docherty on todella kaunis ja varsinkin sarjassa hän on jatkuvasti satumaisen kaunis, miltei yli-inhimillinen. Jos Marya olisi näytellyt joku toinen, saattaisin olla ihan eri mieltä. Liha on heikkoa...
Mary oli huomattavan ilkeä Edithiä kohtaan suurimman osan sarjasta, ja heidän välinsä paranivat vasta myöhemmin sarjassa mm. Sybilin menehtymisen jälkeen. Ei siinä ollut kyse kateudesta vaikka Mary tykkäsi pyörittää miehiä ympärillään.
Tom kävi sarjan edetessä pirun rasittavaksi jahkailijaksi sen sosialisminsa ja uuden elämänsä välillä. Jahkaili sitä ainakin 4 kautta. Argh.
Vierailija kirjoitti:
Entinen inhokkini Thomas Barrow muuttui vaivihkaa ykkössuosikiksi. Olen hämilläni itsekin :D Hahmo onkin ehkä moniulotteisin ja kehityskaareltaan syvällisin tässä sarjassa.
Olen katsonut Downton abbeyn ensimmäistä kertaa nyt tänä kesänä, kun Yle Areena antaa siihen mahdollisuuden.
Kaikki Downton Abbeyn jaksot uusittiin aikoinaan YLE TV1:ssä kesä-elokuussa 2019, niin että niitä esitettiin joka arkipäivä 1 jakso kerrallaan muistaakseni ma-pe klo 16-17 välisenä aika 1. kauden 1. jaksosta viimeisen kauden viimeiseen jaksoon mukaanlukien erikoisjaksot.
Suosikit: Violet, Sybil, Tom ja Matthew