Miksi sektioon vietävät tärisevät niin kamalasti?
Kommentit (33)
Mä tärisin aivan kamalasti pitkään ennen kuin päätös kiireellisestä sektiosta oli tehty. Siinä vaiheessa olin saanut jo vaikka mitä aineita, joten en tiedä mikä pisti tärisyttämään. Ehkä epiduraali. Kätilö käski vaan rentoutumaan, niin tärinä lakkaisi. Vaikea rentoutua järkyttävässä horkassa... Sama tärinä jatkui läpi kiireellisen sektion ja vielä heräämössä. En muista missä vaiheessa lakkasi ja sainko jotain lääkettä siihen. Toisessa sektiossa (suunniteltu) en muista kärsineeni ainakaan pahasta tärinästä. Ennen sektiota sitä ei ainakaan ollut. Muistelen jonkun maininneen saavani jotain lääkettä siihen.
ai ai aiijjj! kirjoitti:
Eiköhän ketä vaan pelottaisi kun olisi menossa isoon leikkaukseen! Vatsa auki 10-15cm. Oksettaa ajatuskin. Ja kyllä olen kokenut sektion, ei todellakaan hyvät muistot!!
Eivät kaikki tärise missään leikkauksissa ja on niitä isompiakin leikkauksia, joissa ei täristä. Onko ap kätilö tms kun voi yleistää.
Leikkaussalit ovat aina aivan hemmetin kylmiä! Itsellä polvileikkaus ja sitten tuo läppäleikkaus.
Polvileikkauksessa olin hereillä koko operaation ajan. Sydänleikkauksessa sain itse siirtyä leikkauspöydälle kun olin diapam lääkityksestä huolimatta ihan virkeä. Kylmyys kyllä oli läsnä mutta leikkauspöytä lämmin... Siinä sitten kyselin mitä siellä tehdään ja ketä siellä on läsnä? Sitten tuli anestesia lääkäri ja laittoi valtimo kanyylistä jotain valkoista ainetta. Siihen loppu taju! Teholta heräsin.
Minä tärisin paniikista ja kylmästä. Lapseni leikattiin etuajassa, sekin lisäsi paniikkia ja hormoneissa paska-äiti vihaa
Minä tärisin alatiesynnytyksissä Ennen epiduraalia ja toisella kerralla spinaalia. Puudutuksen saatua on voinut rentoutua ja tärinä lakkasi tai väheni. Mutta sairaalassa on kylmä muistaakseni, enkä saanut mitään lämpöpeittoja lakanan lisäksi :/
Ei sillä tärinällä ole pelon takia mitään tekemistä, nro 20 selitti syyn kattavasti. Kun kyseessä on kiireellinen sektio, jota ei ole suunniteltu etukäteen, niin tokihan sitä on huolissaan vauvasta, sillä hätähän sillä vauvalla on, kun sektioon päädytään. Ei siinä ajattele että yäk, voi ei, leikataan iso viilto mahaan. Siinä ajattelee että anna hyvä jumala olla vauvalla kaikki hyvin. Oli sitten uskossa tai ei. Nimimerkillä kokemusta on.
Tärisin synnytysten jälkeen, lihasrasituksesta varmaankin. En pelännyt.
Tärisin alatiesynnytyksessä. Ei mitään kivunlievitystä,kramppasi kaikki lihakset.
Vierailija kirjoitti:
Tärisin alatiesynnytyksessä. Ei mitään kivunlievitystä,kramppasi kaikki lihakset.
Kyllä sinä saat suurensynnytäjän mitalin! Ilman kivunlievitystä!
Miksi et halunnut kivunlievitystä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan ei ehtinyt? Ainakin pikkusiskoni syntyi niin kiireellä, että nippa nappa ehti äiti sairaalaan ennen kuin oli vauva ulkona.
Minä tärisin voimakkaasti paraservikaalin jälkeen. Ei palellut eikä pelottanut, vaan selkeästi kehon reaktio puudutteeseen. Siihen vapinaan yhdistyi ihana tunne siitä, ettei tuntenut enää kipua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvitteletko oikeasti, että kaikki saavat halutessaan kivunlievitystä? Eiköhän se ole aika yleistä, että jää saamatta, vaikka kuinka toivoisi ja rukoilisi. Aina on joku syy, liian vähän aika, liikaa auki, lääkäri kiireinen, lääkäri kahvilla jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvitteletko oikeasti, että kaikki saavat halutessaan kivunlievitystä? Eiköhän se ole aika yleistä, että jää saamatta, vaikka kuinka toivoisi ja rukoilisi. Aina on joku syy, liian vähän aika, liikaa auki, lääkäri kiireinen, lääkäri kahvilla jne.
Siis liian vähän auki, ei aika.
En ole ollut sektiossa, mutta itse olen tärissyt lääkärissä jos toimenpide (lähinnä se sattuuko) on kovasti jännittänyt.