Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten hakeudutaan rintojenpienennysleikkaukseen kunnalliselle?

Vierailija
10.02.2016 |

Minulla on ongelmana avian järkyttävät jättitissit :(
En ole mitenkään hirveästi ylipainoinen, toki vähän voisi karistaa, mutta sama ongelma oli hoikempanakin. Miten tuonne kunnallisen puolen plastiikkakirurgille pääsee ja meneekö odotteluun kuinka kauan?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyskeskuksesta varaat ajan, sieltä lähete eteenpäin. Terveydellinen haitta vaaditaan, kosmeettisista syistä ei lähdetä julkisin varoin leikkaamaan.

Vierailija
2/8 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet terveyskeskukseen, sieltä lähete jos lääkäri katsoo aiheelliseksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menin vuonna 2012 terveyskeskukseen, ajanvarauksesta sain ajan n. 1,5kk päähän. Terveyskeskuksessa lääkäri mm. mittasi sen kaulakuoppa-nänni mitan ja tutki muutenkin, miten kriteerit täyttyy. Totesi kyllä heti, että olen aika selkeä tapaus. Lääkäri laittoi lähetteen Tyksiin plastiikkakirurgin konsultaatioon. Tätä odottelin n.2kk. Plastiikakirurgi teki oikeastaan samat mittaukset kuin tk-lääkärikin ja totesi, että leikataan. n. kuukauden kuluttua tuli aika mammografiaan ja kävin siellä. Tästä kului vain 1,5kk, jonka jälkeen mulle soitettiin ja kysyttiin, että tulenko jo ensiviikolla peruutusajalle leikkaukseen! Olin varautunut 6kk odotukseen plastiikakirurgilla käynnin jälkeen, mutta jouduinkin siis odottamaan vain n. 2,5kk! Kaikkiaan siis prosessiin meni ensimmäisestä ajanvarauksesta leikkaukseen n. 5kk.

Vierailija
4/8 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOS lääkäri katsoo aiheelliseksi. Oletan, että sinulla on invalidisoivia selkäkipuja?

Vierailija
5/8 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

JOS lääkäri katsoo aiheelliseksi. Oletan, että sinulla on invalidisoivia selkäkipuja?

Ei invalidisoivat selkäkivut ole mikään edellytys. Lähinnä edellytyksenä on, että ensinnäkin rinnat on tarpeeksi isot (ne todella mitataan mittanauhalla). Toinen edellytys on, että rintojen koko ei johdu runsaasta ylipainosta, eli siis käytännössä pitää olla normaalipainoinen tai ainakin lähes. Kolmas edellytys on, että rintojen suuresta koosta aiheutuu JOTAIN terveydellisiä haittoja, kuten esim. pää/niskasärkyä ja jumia, selkäsärkyä, huonoa ryhtiä, vaikeuksia harrastaa liikuntaa jne. Ei todellakaan ole oltava mitään invalidisoivaa kipua. Kaikkein suurin kriteeri on se, että rinnat on isot. Ja se rintojen suuruus ei ole mikään subjektiivinen näkemys, vaan ihan mitattavissa. Ei minullakaan ollut muuta kuin jättiläsrinnat hoikassa vartalossa, mistä aiheutui niskakipuja ja päänsärkyä. Lisäksi rinnat roikkui niin pahasti, että niiden alla iho meni rikki ja tulehtui. Heittämällä pääsin leikkaukseen, vaikka mitään invalidisoivaa kipua ei ollut, ja pystyin jopa lenkkeilemään ihan normaalisti.

Vierailija
6/8 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei invalidisoivat selkäkivut ole mikään edellytys. Lähinnä edellytyksenä on, että ensinnäkin rinnat on tarpeeksi isot (ne todella mitataan mittanauhalla). Toinen edellytys on, että rintojen koko ei johdu runsaasta ylipainosta, eli siis käytännössä pitää olla normaalipainoinen tai ainakin lähes. Kolmas edellytys on, että rintojen suuresta koosta aiheutuu JOTAIN terveydellisiä haittoja, kuten esim. pää/niskasärkyä ja jumia, selkäsärkyä, huonoa ryhtiä, vaikeuksia harrastaa liikuntaa jne. Ei todellakaan ole oltava mitään invalidisoivaa kipua. Kaikkein suurin kriteeri on se, että rinnat on isot. Ja se rintojen suuruus ei ole mikään subjektiivinen näkemys, vaan ihan mitattavissa. Ei minullakaan ollut muuta kuin jättiläsrinnat hoikassa vartalossa, mistä aiheutui niskakipuja ja päänsärkyä. Lisäksi rinnat roikkui niin pahasti, että niiden alla iho meni rikki ja tulehtui. Heittämällä pääsin leikkaukseen, vaikka mitään invalidisoivaa kipua ei ollut, ja pystyin jopa lenkkeilemään ihan normaalisti.

Ja lisään vielä, että niskakipujani ja päänsärkyäni ei kukaan kyseenalaistanut tai tutkinut sen kummemmin. Riitti, että itse kerroin näin olevan ja mua kyllä uskottiin. Lääkäri kyllä itse näki, että rinnat on todella isot ja roikkuvat, ja totesi itsekin ettei niskajumeihin ole mitään hyötyä esim. fysoterapiasta, kun ei se sitä itse ongelmaa eli liian painavia rintoja kuitenkaan poistaisi. Ainoa ongelman todella poistava keino oli rintojen pienennys.

Vierailija
7/8 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveyskeskuksesta varaat ajan, sieltä lähete eteenpäin. Terveydellinen haitta vaaditaan, kosmeettisista syistä ei lähdetä julkisin varoin leikkaamaan.

Höpö höpö, vai kerrotko vielä kuinka esim. eripari rinnat aiheuttavat jonkin terveyshaitan?

Olen siis menossa leikkauttamaan julkisella puolella toisen rintani koska toinen rinta on hyvin selkeästi pienempi kuin toinen.

Vierailija
8/8 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö, vai kerrotko vielä kuinka esim. eripari rinnat aiheuttavat jonkin terveyshaitan?

Olen siis menossa leikkauttamaan julkisella puolella toisen rintani koska toinen rinta on hyvin selkeästi pienempi kuin toinen.

Eripariset rinnat todennäköisesti aiheuttavat  ylävartalon epätasapainosta johtuvaa kipua, jos ei vielä, niin iän karttuessa lopulta. Että höpön löpön sulle.