Lidl, Evira ja Suomen laki?
Evira: Pakollisen ravintoarvomerkinnän on sisällettävä seuraavat tiedot:
- energiasisältö
- rasvan, tyydyttyneiden rasvojen, hiilihydraattien, sokereiden, proteiinin ja suolan* määrät.
*Suola lasketaan ja määritetään natriumin kautta (suola = natrium × 2,5). Tällöin natriumin määrässä huomioidaan sekä aineosien kautta tuleva luontainen että ruokasuolasta peräisin oleva natrium.
Monista Lidlin tuotteista nämä merkinnät puuttuvat. Olisko jollain tietoa miten se on mahdollista?
Kommentit (32)
Ehkä kannattaa selvitellä asiaa Lidlin kanssa jos se noin vaivaa sen sijaan että pui sitä täällä. On taas aika säälittävää Lidlinvastaista propagandaa joka ei ainakaan itseeni uppoa. Sinne suuntaan pian ruokaostoksille tyytyväisenä.
Oletko tutkinut myös muiden kauppojen tuotteet ja todennut että niissä on kaikki merkinnät? Kai ymmärrät että merkinnät on valmistajan vastuulla?
Meinaako arvoisa Ap että olisi nykyisessä sääntö-Suomessa mahdollista Lidlin kokoisen puljun toimia hämärästi minkään kohdalla? Saati että Ap olisi ensimäinen joka huomaa "epäkohdan"?
Vierailija kirjoitti:
Meinaako arvoisa Ap että olisi nykyisessä sääntö-Suomessa mahdollista Lidlin kokoisen puljun toimia hämärästi minkään kohdalla? Saati että Ap olisi ensimäinen joka huomaa "epäkohdan"?
Eiköhän K- ja S-ryhmällä ole oma tiiminsä joka etsimällä etsii virheitä Lidlistä että saisi syyn ajaa sen pois Suomesta :D
Vierailija kirjoitti:
Ehkä kannattaa selvitellä asiaa Lidlin kanssa jos se noin vaivaa sen sijaan että pui sitä täällä. On taas aika säälittävää Lidlinvastaista propagandaa joka ei ainakaan itseeni uppoa. Sinne suuntaan pian ruokaostoksille tyytyväisenä.
Oletko tutkinut myös muiden kauppojen tuotteet ja todennut että niissä on kaikki merkinnät? Kai ymmärrät että merkinnät on valmistajan vastuulla?
Vastuu on ehdottomasti vain myyjällä.
Ap oikaisee. Olen Lidlin vakioasiakas. Enhän muuten olisi jaksanut avausta tehdä. Siis ei ole mitään vapautusta Lidlillä. Asia on erittäin tärkeä koska haluan syödä halvalla ja terveellisemmin. En puhunut mitään paistopisteestä, niiden arvot muuten löytyvät hyvinkun netistä!
Kyllä ne pitäisi olla ja aika ihmeellistä on että sama tuote on myynnissä vuosikausia ilman merkintöjä. Eikö ihmisiä siis yhtään kiinnosta mitä suuhunsa panevat? Unohdetaan nyt tämä Lidl-sota.
Puuttuu niitä K, S, Siwa ja R-ketjuistakin, älä nillitä
Ap on siwan kassan täti, ja sitä vituttaa kun ihmiset ostaa kaljat lidlistä
Vierailija kirjoitti:
Itsekin olen ihmetellyt, miten esim. kinkku-juustocroissanttia ja nakkicroissanttia jne myydään huoneenlämmössä paistopisteellä. Olen itse ollut Lidlissä töissä, joten tiedän, että sama lihatuote voi periaatteessa olla myynnissä klo 8-21. Lisää toki tulee päivän aikana ja vanhemmat laitetaan eteen/päälle, mutta kaikki otetaan pois vasta illalla kaupan mennessä kiinni.
Ihan samalla tavalla on jokaisessa kaupassa myynnissä mm. lihapiirakat, pasteijat ym..Mietippä !
Luulin jo että mulla on tylsä elämä, mutta tämän ketjun luettuani tajusin, että mähän elän hyvinkin vaarallisesti :D
Kylläpä on ollut paska myynti teillä siellä. Ei meillä nimittäin ole paria tuntia kauempaa mikään myynnissä kun liikkuu tavara niin hyvin