Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teistä isällä oikeus puuttua jos poika näyttää

Vierailija
09.02.2016 |

Äidilleen keskisormea? Näin meillä kävi ja isän käytös vaikutti uhkaavalta. Sanoi myös poikaa perkeleeksi. Itseä keskarin näyttäminen ei haitannut.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä näytti poika joskus 10-vuotiaana keskisormea isälleen. Isänsä otti sormesta kiinni ja väänsi niin lujaa, että punottavaa sormeaan poika itkeskeli varmaan puolisen tuntia. Varmasti oppi olemaan näyttelemättä isälleen keskisormea.

sairas isä ja sinä hullu kattelet vain välinpitämättömä päälle kun lastas pahoinpidellään.

Vierailija
22/29 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota noin. Mä olen pääasiassa sitä mieltä, että riitelijät ratkokoon riitansa keskenään. Olin ihan tarpeeksi miehen ja pojan erotuomarina kun asuttiin vielä yhdessä.

Huonoa käytöstä ei todellakaan pidä suvaita. Mutta lisää riitaa ei pidä olla lietsomassa! Tuollaisessa tilanteessa pitää juurikin olla aikuinen ja esimerkillään näyttää, miten tämmöiset tilanteet ratkotaan.

Jos meillä lapsi näyttäisi keskisormea tms. asia kyllä käytäisiin läpi. Mutta poikakin on jo minua isompi, joten mikään väkivalta ei ole ratkaisu. Mä ymmärrän, miksi eksä piti menetelmääni hemmotteluna ja pään silittelynä, mutta antaisin tilanteen rauhoittua hetken, keittäisin kaakaot ja sitten juteltaisiin.

Meillä tämä toimii, nykyään, kun lasten isä (hyvin tunteikas ja tempperamenttinen ihminen, ja täysin suomalainen) ei ole sotkemassa kuviota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

22 jatkaa... jos vaan mahdollista, niin onnellisintahan se on, että vanhemmat ovat samassa linjassa.

Ja molemmat perheen puolella, eikä aleta meuhkaamaan erosta tms

Ei ole oikein purkaa stressiä perheeseensä. Menköön vaikka lenkille.

Vierailija
24/29 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No todellakin on!!!

Jos tollasta käytöstä olis meillä, siinä ei enää kauniisti keskusteltaisi.

Vierailija
25/29 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöni sanoi että oli pelänyt että isä käy yöllä tappamassa pojan! Nyt pitää isän kanssa jutella, tuo saa loppua tai ero! Uskallanko nimetä tuon henkiseksi väkivallaksi? Eli kun poika sanoi että hänen ranne vääntyi (isä repäs peiton pojan päältä jota hän piti korvillaan) niin isä vastasi: "saisi vaikka niskat vääntyä". Vaikka nuo on riitatilanteissa sanottuja, eihän siihen ole oikeutta?

ap

Vierailija
26/29 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis uskallanko nimetä miehelle tuon henkiseksi väkivallaksi vai lietsooko vain riitaa? ap

Vierailija
27/29 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sain sanottua sitten että vaadin tuon lopettamista tai ero. Mies siihen, minäkö siihen oon syyllinen? Mistäs ne riidat alkaa? Outoa, myöntää tekevänsä väärin mutta puolustautuu noin..onko odotettavissa että tuo meno jatkuu?

Eli pitää alkaa jo valmistautumaan eroon?

ap

Vierailija
28/29 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä näytti poika joskus 10-vuotiaana keskisormea isälleen. Isänsä otti sormesta kiinni ja väänsi niin lujaa, että punottavaa sormeaan poika itkeskeli varmaan puolisen tuntia. Varmasti oppi olemaan näyttelemättä isälleen keskisormea.

Tuossa tilanteessa oikeus olisi todennäköisesti puuttua isänkin toimintaan myös viranomaisilla.

Tuolloin 80-luvulla kun tuo tapahtui, niin todennäköisesti olisivat vaan ihmetelleet, miksi heidät on kutsuttu ja toruneet poikaa törkeästä käytöksestä.

Ehkä jossain takahikiäsyrjänperäjunttilassa. Normaaleitten ihmisten joukossa pahoinpitely oli laitonta 80-luvullakin.

Miksi monet miehet vieläkin valitsevat avioliiton vaikka ei se tarkoita enää lupaa raiskata.

Vierailija
29/29 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto. Ja kiitos vaan kannustavista miinuspeukuista.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän