Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ex-miehen nykyisellä kihlatulla on edelleen exänsä sukunimi :D

Vierailija
09.02.2016 |

He ovat olleet yhdessä jo reilu kolme vuotta. Eikö olisi jo aika ottaa oma sukunimi käyttöön? Tiedän että asia ei kuulu minulle mutta onhan se nyt hauskaa ja jotenkin junttia. Vai epätoivoista? Haluaa säilyttää yhteyden myös entiseen mieheensä vai miten sen voi selittää? :D

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on exäni sukunimi, ja olen nykyisen kanssa kihloissa, yhdessä oltu 4 vuotta. Harmi jos se jotain haittaa, minua, nyxää tai exää tai exäni nyxää ei :D Vaihdan kun nyxän kans mennään naimisiin. Pus sulle, on sulla ajatuksen aiheet ;D

Vierailija
22/49 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin edelleen exän sukunimi, vaikka uudella kierroksella ollaan. Tai siis naimisiin ei olla ehditty, mutta siitäkin on puhetta ollut. Synnärillä oli vähän vaivaannuttavaa, kun lapsen sukunimenä oli exän sukunimi, mutta se vaihdettiin onneksi pian isän sukunimeen. Mä odottelen sitä vihkimistä, sit menee sukunimi vaihtoon. Nykyinen sukunimeni sointuu etunimeni kanssa paljon paremmin kuin tyttönimeni, siksi en vaihtanut välissä nimeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tämä ex-mieheni sukunimi on se minun oma sukunimi. En todellakaan halua olla se pikku tyttö enää. Olen jo kasvanut tyttönimestäni pois!

Niin ja erosta on jo 5 vuotta. Ja jos joskys menen naimisiin voipa olla että säilytän tämän nykyisen nimeni.

Mitä mä just luin??! :D

Vierailija
24/49 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä en halunnut uusia kaikkia henkkareita, pankkikortteja ja passeja hirveellä hinnalla enkä ilmottaa nimenmuutoksesta tuhanteen paikkaan. Olen siis pihi ja laiska.

Nimi muuttui vasta kun mentiin naimisiin.

Vierailija
25/49 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs kun nainen on mennyt toisen kerran naimisiin, pitää edelleen exän sukunimen (eikä yhteisiä lapsia exän kanssa)

No silloin ollaan jo paljon korkeammalla levelillä! Huh huh mitä porukkaa.

Vierailija
26/49 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on nyt vielä ymmärrettävää, ja keksin monia käytännön syitä, miksi tuossa välissä kaikki eivät vaivaudu vaihtamaan takaisin tyttönimeensä. Siinä vaiheessa toki menee juntiksi, jos tuo nainen alkaa antaa exänsä sukunimeä muiden miesten siittämille lapsille, tai jos exäsi ottaa avioituessa tuon naisen exän sukunimen.

Missä välissä? He eivät ole menossa naimisiin.

Ikävä rikkoa illuusiosi, mutta luehan oma otsikkosi. MIEHEN KIHLATTU kyseessä. Kosinta on siis jo tapahtunut ja häitä suunnitellaan.

Vierailija
27/49 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tämä ex-mieheni sukunimi on se minun oma sukunimi. En todellakaan halua olla se pikku tyttö enää. Olen jo kasvanut tyttönimestäni pois!

Niin ja erosta on jo 5 vuotta. Ja jos joskys menen naimisiin voipa olla että säilytän tämän nykyisen nimeni.

Niiin?

Vierailija
28/49 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mitäs se kertoo sinusta, että ruodit eksän nyksän asioita vauvapalstalla?? :D

Ainakin sen että on tylsää ja haluan anonyymisti naureskella asialle :D ap

Ei sinua oikeasti naurata ollenkaan. Eihän tuossa edes ole mitään hauskaa. Ihan tavallinen asia.

Olet vain jollain tavalla katkera ja haluat ilkeillä entisen miehesi nykyiselle kumppanille. Eikö niin? :)

Vierailija
29/49 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi naisen isältään saama sukunimi olisi sen enempää hänen "omansa" kuin mieheltä saatu?

Vierailija
30/49 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin on exäni sukunimi, ja olen nykyisen kanssa kihloissa, yhdessä oltu 4 vuotta. Harmi jos se jotain haittaa, minua, nyxää tai exää tai exäni nyxää ei :D Vaihdan kun nyxän kans mennään naimisiin. Pus sulle, on sulla ajatuksen aiheet ;D

Niinhän sä luulet ettei nyxää, exää ja sen nyxää kiinnosta. Aivan varmasti kiinnostaa ja vituttaa mutta kukapa tuosta kehtaisi lähteä ääneen vollottamaan? Etenkin kun sinä vaikutat niin hurmaavalta ihmiseltä...

Vierailija
31/49 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa hankkia tukiopetusta, jos luetunymmärtämisessä on vaikeuksia.

Vierailija
32/49 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mitäs se kertoo sinusta, että ruodit eksän nyksän asioita vauvapalstalla?? :D

Ei sinua oikeasti naurata ollenkaan. Eihän tuossa edes ole mitään hauskaa. Ihan tavallinen asia.

Olet vain jollain tavalla katkera ja haluat ilkeillä entisen miehesi nykyiselle kumppanille. Eikö niin? :)

No sieltä se katkeruuskortti tulikin. Voi luoja että olet yksinkertainen ihminen :D ap

Vierailija
33/49 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs kun nainen on mennyt toisen kerran naimisiin, pitää edelleen exän sukunimen (eikä yhteisiä lapsia exän kanssa)

No silloin ollaan jo paljon korkeammalla levelillä! Huh huh mitä porukkaa.

Jep, tiedän tuollaisiakin. Tiedä sitten kumman sukunimen nykyisen kanssa ovat lapsille antaneet, voikos sen voi valita jos naimisissa ollaan..

Vierailija
34/49 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu oli minullakin.

Sukunimi oli ex miehen, kun tavattiin nykysen miehen kanssa, en vaihtanut sitä silloin avioeron yhteydessä.  Ja syy oli siinä että se minun tyttönimi se vasta juntti olikin. Ja eipä sitä monikaan ihminen tiennyt että kannoin entisen miehen sukunimeä, ja mitäpä se kellekkään kuuluu. Sitten menin nykyisen mieheni kanssa naimisiin, ja sain taas tosi juntin kuuloisen suomalaisen sukunimen. Ja naimisissa ollaan oltu nyt 12 vuotta.

Ehkä sun ap ITSE kannattas olla miettimättä ex miehes seurusteluita, se olet sinä joka kuullostat siltä että pitää nenä pitkänä nuuhkia hänen tekemisiään ja seurusteluitaan ja väkisin roikut menneessä, kun ei toi asia sulle hittoakaan kuulu, ja toisekseen, ei pidä lähteä tekemään tuntemattomista ihmisistä arvioita, kun ei tiedä mitään taustoja ja syitä. Just tollanen arpominen on ihmisissä ärsyttävää.. "se varmaan johtuu siitä että..." Ja ainoa mikä on fakta, on täysi tietämättömyys.

Vierailija
35/49 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sieltä se katkeruuskortti tulikin. Voi luoja että olet yksinkertainen ihminen :D ap

No olethan sinä katkera. Tietenkin. Miksi muuten tuntisit tarvetta naureskella henkilölle, jonka tekemisten ei pitäisi sinua edes kiinnostaa.

Vierailija
36/49 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mitä ihmeellistä tuossa on. Äidillänikin on isäni sukunimi edelleen vaikka erosivat yli 20 vuotta sitten. Ja on ollut muita miehiä välissä. Naimisiin ei ole uudestaan mennyt. 

Jos on kiintynyt ja tottunut sukunimeensä niin mitä sitä turhaan vaihtamaan.

Vierailija
37/49 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi naisen isältään saama sukunimi olisi sen enempää hänen "omansa" kuin mieheltä saatu?

Huoh. Vaikka en suhtaudukaan näihin asioihin kovin jyrkästi (ymmärrän, jos haluaa olla eronkin jälkeen saman niminen kuin lapsensa jne), niin ovathan nuo nyt aivan eri asioita. Isästä ei ole otettu eroa ja hänen kanssaan kuulutaan yhä samaan perheeseen, exän kanssa yleensä ei. Tosin av:lla valtaosa porukasta on vihaväleissä narsististen/alkoholisoituneiden vanhempiensa ja appivanhempiensa kanssa, joten silloin varmaan tilanne on se ja sama, mutta jos puhutaan ns. normaalista elämänkulusta.

Vierailija
38/49 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No olethan sinä katkera. Tietenkin. Miksi muuten tuntisit tarvetta naureskella henkilölle, jonka tekemisten ei pitäisi sinua edes kiinnostaa.

Juuri näin. Asia ei kuulu ap:lle ollenkaan, mutta siitä huolimatta naureskelee täällä asialle ja syyttää eksää lapselliseksi ja juntiksi. Onko ap miehen kanssa naimisissa? Taitaa tehdä erityisen kipeää, jos eksällä on se miehesi nimi mutta ap:lla ei ;)

Vierailija
39/49 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin huvittavaa lukea taivastelua tuosta Hanna Gullichsenin nimestä, että miten kehtaakin pitää exän nimen, mutta sitten tässä ketjussa sitten on ihan ok, että ap:n miehen exällä on edelleen miehen nimi.

Vierailija
40/49 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoh. Vaikka en suhtaudukaan näihin asioihin kovin jyrkästi (ymmärrän, jos haluaa olla eronkin jälkeen saman niminen kuin lapsensa jne), niin ovathan nuo nyt aivan eri asioita. Isästä ei ole otettu eroa ja hänen kanssaan kuulutaan yhä samaan perheeseen, exän kanssa yleensä ei. Tosin av:lla valtaosa porukasta on vihaväleissä narsististen/alkoholisoituneiden vanhempiensa ja appivanhempiensa kanssa, joten silloin varmaan tilanne on se ja sama, mutta jos puhutaan ns. normaalista elämänkulusta.

Mutta on myös paljon sellaisia eronneita, joilla on ollut exän sukunimi jopa kauemmin kuin isänsä sukunimi. Tai nimi on muuten ollut sama suunnilleen koko aikuisiän. Silloin exän sukunimi luultavasti tuntuu paljon enemmän omalta kuin isältä (tai äidiltä) joskus aikoinaan saatu sukunimi. Kaikessa yksinkertaisuudessaan sukunimi on se oma sukunimi. Miksi siitä pitäisi luopua?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi