Tarkista sukunimesi yleisyys/harvinaisuus täältä! (linkki) Laita sitten palstalle tulos eli yhteensä lkm.
Klikkaa sukunimihaku.
http://verkkopalvelu.vrk.fi/Nimipalvelu/default.asp
Minkä tuloksen sait (Yhteensä Lkm.)?
AP aloittaa. 6027. Sukua enimmäkseen länsi-Suomessa.
Kommentit (166)
Esim. perus Lipponen 'pääsee' uniikiksi jos menee naimisiin Korhosen kanssa ja ottaa yhdysnimen jolloin tuo kahden tavallisen nimen yhdistelmä on ainutlaatuinen.
28199 kpl. Kyseessä tosi yleinen itäsuomalainen sukunimi, jonka olen avioliiton myötä saanut.
Tyttönimeni hieman harvinaisempi 5616 kpl.
Nykyisenä 14, entiset ja kuolleet mukaan niin 44.
Näistä tunnen kolme, eli mieheni ja lapsemme. Loput jotain kaukaisia sukulaisia.
Kaiken kaikkiaan 93, elossa olevat, entisellä nimellä sekä kuolleet. Elossa olevilla 54. Ei näytä kuinka monta suomessa ja ulkomailla, yksityisyyden suojaamisen takia.
Ei tartte tarkistaa, tiedän muutenkin. 12.
Vierailija kirjoitti:
Ylläri että kaikilla av:lla on niin harvinainen sukunimi "en jaksa ees tarkistaa kun olen ainoa".. hohhoh :D
Suomessa on 150 000 sukunimeä, joka esiintyy vain yhdellä henkilöllä. Näistä toki valtaosa yhdysnimiä tyyliin Perä-Lihavainen avioliiton kautta.
Eli ei niin kauhean ihmeellistä, jos joku tänne eksyy...
Omaani on 320 elossa olevaa.
No ollaanpa täällä nyt taas niin harvinaisilla sukunimillä varustettuja. Taitaa olla teillä kaikilla vielä vaakunatkin ritarihuoneella.
Nykyinen nimi 207:llä, tyttönimi 76:lla.
Mun etunimee ja sukunimee ei näemmä oo kellään finskillä ;-D, terv. Uniikki Lumihiutale, os. Mutanen.
Meitä on vain 36, mikä tuntuu hassulta, kun suvussa on monta lapsetonta isosetää ja isotätiä, meitä nuorta polvea (eli lapsentekoiässä) on 5 kpl, joten eiköhän tuo luku tuosta parane.