Korvaus kotitöistä?
Asumme mieheni kanssa erillään, mutta miehen työn luonteen vuoksi olen suurimman osan ajasta miehen ja lapsen kotona hoitamassa lasta. Teen aika paljon kotitöitä, oikeastaan kaiken paitsi tiskauksen ja roskien viennin (mies haluaa tehdä nämä itse). Olisiko ihan mahdoton idea pyytää korvausta kodin pitämisestä siistinä? Mies tekee pitkiä päiviä eikä ilman minua pystyisi työskentelemään eikä ikinä jaksaisi tehdä kotitöitäkään sitä määrää, mitä minä täällä teen. Pienen lapsen kanssa kuitenkin pitää jatkuvasti siivota jälkiä, pestä pyykkiä jne.
Jos pyytäisitte rahaa, kuinka paljon? Olen itse tällä hetkellä työtön.
Kommentit (7)
Siis onko lapsi miehen vai teidän yhteinen?
Ollaan naimisissa juu mutta asutaan erillään syistä, joita en nyt ala tässä avaamaan.
Lapsi on yhteinen.
Juttelin mieheni kanssa ja hänelle sopi oikein mainiosti tämä asia, alan saamaan kuukausittain sovitun rahasumman korvaukseksi töistäni.
Ap
Ihan ok. pyytää korvaus kotitöistä ja on ihan kiva kun kotityöt tekee tuttu ja luotettava henkilö, jos ette asu yhdessä.
Kuulostaa joltain veronkiertokuviolta tai sitten ootte näitä, joiden pitää saada lapsi tietyn alueen kouluun vaikka koko perheellä ei ole varaa asua ko. alueella.
Et ole mielestäni oikeutettu mihinkään korvaukseen, jos pyytämättä noita hommia teet. Itsekin teen aika paljon kotiaskareita, kun mies on suurimman osan ajasta joko töissä, harrastuksissa tai nukkuu. Joskus tästä oli hänen kanssaan puhetta ja hän sanoi aivan suoraan, että häntä ei kiinnosta että onko täällä siivottu vai ei hänen tullessaan kotiin, kun ei hän itsekään siivoaisi.
Vierailija kirjoitti:
Et ole mielestäni oikeutettu mihinkään korvaukseen, jos pyytämättä noita hommia teet. Itsekin teen aika paljon kotiaskareita, kun mies on suurimman osan ajasta joko töissä, harrastuksissa tai nukkuu. Joskus tästä oli hänen kanssaan puhetta ja hän sanoi aivan suoraan, että häntä ei kiinnosta että onko täällä siivottu vai ei hänen tullessaan kotiin, kun ei hän itsekään siivoaisi.
Teillä on vähän hyväksikäytön makua...
Me miehen kanssa asutaan erillään ja mies auttaa tarvittaessa, kun on aikaa ja kätevä käsistään, niin maksan mieluimmin hänelle, kun ostaisin palvelun ulkopuolisilta. Toimii, myös toisinpäin. Ja suhde toimii loistavasti, kun ei jää kiitoksenvelkaa, eikä tule hyväksikäytön makua.
Jos lapsi on yhteinen, niin eikö yhteinen koti + yhteiset rahat olisi järkevin vaihtoehto? Ootteko avioliitossa? Siinä on sellainen juttu kuin elatusvelvollisuus. Eli jos ette oo naimisissa, niin suosittelen menemään.