Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onkohan kotonamme hometta? :(

Vierailija
09.02.2016 |

Ollaan asuttu n. 1,5v tässä asunnossa. Aluksi ei ollut oireita. Viime talvena katto vuoti rajusti, maalit kuprusivat seinästä ja listat haljenneet ikkunoista ja seinistä. Katto on maalattu valkoiseksi, mutta yhdestä kohtaa se on tummunut ja keittiöstä kuprunnut. Ja olen ollut yhteydessä isännöitsijään ja huoltomieheen..

Ennen itse sairaistuin max kerran vuodessa tai parissa. Nyt olen kokoajan väsynyt, aamusta jo järkyttävä päänsärky ja mikään ei tunnu auttavan. Ihoa kutittaa, jalat puutuu ja jatkuva nuha ja yskä. Olen ihan loppu! Lisäksi minulla on jo pari kertaa ollut mystisiä kuumepiikkejä, eli noussut kuume aamulla ja illalla se on ollut poissa.
Keväällä sain poskiontelotulehduksen.. Lisäksi on muitakin oireita.

Mies ei oireile niin paljon, on hieman väsynyt ja kärsii päänsärystä, jossain vaiheessa sanoi että aamulla niistää vihreää räkää.

Mutta täällä ei haise. Olimme viikonlopun reissussa ja katosi päänsärky, limainen yskä ja nenän tukkoisuus. Eilen aamulla heräsin niin taas nenä tukossa ja päätä särkee jo toista päivää. Olen nukkunut hyvät yöunet mutta silti olo on kuin ei olisi nukuttu pätkääkään! Olen itse altistunut homeelle opiskeluaikana, koska koulumme oli homeessa..

Te, jotka olette asuneet hometalossa tai vuokralla tai mitä vain, miltä kuulostaa? Mulla ei ollut vuosi sitten hemossa ja kilpirauhas testissä ei näkynyt mitään kun kävin kovan väsymyksen takia lääkärissä.. Ulkoilen, syön hyvin ja käytän vitamiineja ja silti ei auta. :(

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa pahalta, kai vesivahinko hoidettiin kunnolla, kuivattiin rakenteet?

Vierailija
2/5 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vesivahinkoa ei korjattu ja hoidettu, luultavasti hometta kasvaa jossakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homeeseen viittaa. Itse homekämpässä asuneena oli oireena jatkuva lämpöily (37,2 kieppeillä), keuhkoputkentulehdukset, poskiontelotulehdukset, jäätävä väsymys, silmien kutina/vuotaminen, käheys, limaa kurkussa.

Kun kylppäri rempattiin, lattia muovimaton alla musta ja haju karmea (en pystynyt hengittämään). Soitin isännöitsijätstoon, musta haiseva kerros oli kuulemma primeria. Just joo. Oireet paheni remontin jälkeen. Aikani pyysin tutkimuksia, ei herunut. Muutettiin pois ja oireet loppui.

Sittemmin reagoin ilman epäpyhtauksiin nimenomaan yllä mainitulla tavalla. Ensin tulee hengenahdistus ja jos altistun pidempään tulee muut oireet.

Taistele tai muuta pois. Siinä mun neuvot.

Vierailija
4/5 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ilmanvaihto suoritettu hallitusti, vai jollakin räppänöillä?

Vierailija
5/5 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän