Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähetä postikortti Sevettijärvelle! Auta sevettijärveläisiä joilla ei ole omaa postia!

Vierailija
09.02.2016 |

Sevettijärvellä ei ole ollut postia siitä lähtien, kun syksyllä 2015 lopetti kahvila, jossa myös asiamiespostipalvelut toimivat. Kylälle kulkee kirjeposti arkipäivisin illansuussa, mutta esimerkiksi pakettia täytyy lähteä lähettämään Inariin, 120 km päähän. Siellä on lähin posti.

Auta sevettijärveläisiä. Lähetä kylälle postikortti ja auta sillä tavalla kiinnittämään valtakunnallista huomiota kylän sietämättömiin postipalveluihin.

Kortin voit lähettää osoitteella:
Sevettijärven koulu
99930 Sevettijärvi

Kiitos!

#postikorttisevettiin

Kommentit (86)

Vierailija
61/86 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin lähettää kirjatun kirjeen.

Vierailija
62/86 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei haloo - Sevettijärvellä on 350 asukasta. Se on saman verran kuin suuressa kerrostalossa.

Suhteellista. Suomessa on vähemmän asukkaita kuin suuressa kaupungissa.

Hauskasti sanottu. Tuolla logiikalla koko Suomen voisi jättää ilman yhteyksiä muihin maihin, kun eihän tämä voi kannattaa. Oma valinta jäädä tänne kökkimään. Ihmettelen tätä suuruuden ihannointia ja vihamielistä asennetta, mikä toki ilahduttaa vallanpitäjiä. Tämä kansa on helppo saada kurjistumaan, kun kaiken yhteen keskittäminen on niin hienoa ja suu leviää makeaan hymyyn heti, kun joku maalaispelle tai jonkin muun kaupungin asukas tai kuka tahansa muu joutuu kärsimään. Empatiataidot ovat ihan nolla, eikä niitä peräänkuuluteta ennen kuin itse tarvitsisi empatiaa ja apua osakseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/86 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wikipedia: "Sevettijärven alue on yksi kolttasaamelaisten pääasuinalueista. Suurin osa (noin 90 %) 350 asukkaasta on kolttasaamelaisia, mutta joukossa on myös etelästä muuttaneita suomalaisia. Alueella asuu myös muutamia inarinsaamelaisia ja tunturinsaamelaisia."

Ja ihanko tosissaan tätä pitäisi tukea, kun ei posti toimi ongelmitta edes maan asutuskeskuksissa? Kolmensadanviidenkymmenen ihmisen takia ei tosissaan ole syytä järjestää valtiollisia palveluita. Olisivat pitäneet paikallista asiamiespostia pystyssä.

Vierailija
64/86 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wikipedia: "Sevettijärven alue on yksi kolttasaamelaisten pääasuinalueista. Suurin osa (noin 90 %) 350 asukkaasta on kolttasaamelaisia, mutta joukossa on myös etelästä muuttaneita suomalaisia. Alueella asuu myös muutamia inarinsaamelaisia ja tunturinsaamelaisia."

Ja ihanko tosissaan tätä pitäisi tukea, kun ei posti toimi ongelmitta edes maan asutuskeskuksissa? Kolmensadanviidenkymmenen ihmisen takia ei tosissaan ole syytä järjestää valtiollisia palveluita. Olisivat pitäneet paikallista asiamiespostia pystyssä.

Minä otan tämän tempauksen yleensä kannanottona postin toimintaa vastaan. Paasaavat kiitospuheissaan uuden tekniikan hyödyntämisestä jne. mutta todellisuudessa palveluita sen kuin kurjistetaan ja johdolle maksetaan jättipalkkaa. Esim. juuri tämä Sevettijärven case olisi loistava tilaisuus osoittaa että miten postin palvelut siirtyvät nykyaikaan ja vastaavat nykyajan tarpeita: jos kerran asiamiespostin säilyttäminen Sevettijärvellä ei ole kannattavaa, niin miksei sinnä voida asentaa Smartpostia. Samoin, kun jos postimies jokatapauksessa ajelee Inarista Sevettijärvelle joka päivä, niin miksei samaan kyytiin voisi yhdistää esim. ruokakuljetuksia ja kotiapua, joista posti on paljon puhunut viimeaikoina (Sevettijärvellä ei omaa kauppaa).

Vierailija
65/86 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan lähettää kortin ilman postimerkkiä. Saavat sitten lunastaa sen lähimmästä postista. Olen ihan samaa mieltä, että 350 ihmistä varten ei tarvita omaa postia, jos alueen yrittäjistä ei löydy jotakuta sitä kannattamatonta tointa harjoittamaan.

Vierailija
66/86 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidan lähettää kortin ilman postimerkkiä. Saavat sitten lunastaa sen lähimmästä postista. Olen ihan samaa mieltä, että 350 ihmistä varten ei tarvita omaa postia, jos alueen yrittäjistä ei löydy jotakuta sitä kannattamatonta tointa harjoittamaan.

Tämä on hyvä!

Vierailija
67/86 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postihan avataan ja skannataan valmiiksi luettavaksi netissä, eikö ne sevettijärveläiset osaa käyttää nettiä?

.

Muutan jonnekin persereikään ja alan vaatia kaikki mahdolliset palvelut sinne. Koska mä haluun!

Vierailija
68/86 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkahattutäti Lapista kirjoitti:

Sevettijärveläisillä on siellä Sevettijärvellä töitä ja suurin osa heistä harjoittaa elinkeinoa, jota ei voi harjoittaa etelässä. Enkä nyt puhu matkailusta. Joten onko asuminen Sevettijärvellä oma valinta? Ei ole. Miksi se posti on sitten niin tärkeä? Sevettijärvellä ei ole kauppoja joten Sevettijärveläiset ovat verkkokauppojen sekä lähipaikkakuntien kauppojen varassa. Monella lähialueen asukkaalla on myös yritys ja he tarvitsevat yrityksensä puolesta Postin palveluita. Jotta voivat lähettää niitä tuotteitaan etelään ja ulkomaille. Posteja on lakkautettu monelta Sevettijärven naapuripaikkakunnalta ja he ovat sitten käyttäneet Sevettijärven Postin palveluita. Että ei tässä kuule turhasta inistä! Tervetuloa käymään pohjoisessa! Näette mitä muita palveluita meiltä puuttuu eikä me niistä pidetä ääntä.

Lähetä ne paketit upSilla tai Matkahuollolla.

Vierailija
69/86 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän joku paikallinen ala postinpitäjäksi jos kerätty siellä Sevettijärvellä 50-100 euroa jokaiselta ja maksatte postia pitävälle. Kyllä rahalla saa.

Vierailija
70/86 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kai se nyt perkele käy niinkin päin, että sinä lähetät jotain meille. Itse tarvitsen lakkahilloa ja ukulelen.

Vierailija
71/86 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle voitte lähettää poron puolikkaan sieltä päin. Kiitos. Porokorttikin käy.

Vierailija
72/86 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas huomaa, että suuri osa kommentoijista kajauttaa aivopierunsa suoraan Kehä III:n sisäpuolelta. :D Mutta tiedoksi vaan stadilaisille, että kyllä täällä böndelläkin on elämää, vaikka te tietysti luulette villin erämaan alkavan Itäkeskuksen metroaseman jälkeen...

Joten aion osallistua tähän postikorttijuttuun. :)

Vierailija
73/86 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen postin toimipiste maksaa = kalliimmat postimaksut.

No eikös tällä logiikalla pitäisi sitten lopettaa kaikki Helsingin postitoimistot pääpostia lukuunottamatta? Kaikki helsinkiläiset voisivat sitten hakea postinsa sieltä yhdestä paikasta. Matkaa tulisi Helsingin kaukaisimmastakin paikasta vähemmän kuin sevettijärveläisille Inariin.

Kustannukset eivät ole vakio, vaan riippuvat esim. etäisyyksistä ja käyttöasteesta.

Kuinka niin? Asiakkaathan eivät itse maksa postitoimipaikan palvelusta erikseen vaan ne kustannetaan verorahoista. Postitoimiston työntekijälle palkka on siis sama vaikka asiakkaita olisi 100 tai vain 1. Tiheissä kaupungeissa myös tilavuokrat ovat kalliimpia.  

Posti on osakeyhtiö. Sen toimintaa ei rahoiteta verovaroista. Sevettijärven konttori ei ollut kannattavaa liiketoimintaa ja siksi se on lopetettu.

Vierailija
74/86 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sevettijärvi voi haistaa vitut! Mä joudun maksamaan postimaksuista extraa, jotta tollasessa peräreiässä olisi postitoimisto ja nyt ne pellet odottaa mun aloittavan vielä kampanjan sen säilyttämiseksi. Ja vitut sanon minä. Sevettijärvi saa ennemmin vaikka upota mereen mun puolestani.

Nyt ei puhuta sinun heikosta taustastasi ja huonosta kotikasvatuksestasi, vaan Sevettijärvestä.

Vierailija
75/86 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osallistun.

Vierailija
76/86 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten Sevettijärveläisiä auttaa se että heille tulisi paljon kortti-/kirjepostia. Onko postin jakelussa ongelmia ilman omaa postia? Vai joudutteko hakemaan kortit naapuripitäjästä itse? Eikö ongelmaan auttaisi paremmin se että Sevettijärveltä lähetettään mahdollisimman paljon postia?

Ihan samaa tässä ihmettelen. Ei muualta Suomesta Sevettijärvelle lähetetyt kortit aiheuta yhtään lisää työtä postikonttorille tai asiamiespostin hoitajalle, postinjakeluhan niistä huolehtii ja jakaa postilaatikoihin niinkuin muunkin postin viidesti viikossa. Postipaketteja tai kirjattuja kirjeitä lähettämällä sen sijaan järjestyisi tekemistä sille asiamiespostillekin kun vastaanottajat kävisi noutamassa lähetyksiään. Parhaiten sevettijärveläisen postikonttorin tarpeellisuus osoitettaisiin sillä että itse sevettijärveläiset ostaisivat sellaisesta postimerkkejä ja lähettäisivät ahkerasti paketteja.

Vierailija
77/86 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten Sevettijärveläisiä auttaa se että heille tulisi paljon kortti-/kirjepostia. Onko postin jakelussa ongelmia ilman omaa postia? Vai joudutteko hakemaan kortit naapuripitäjästä itse? Eikö ongelmaan auttaisi paremmin se että Sevettijärveltä lähetettään mahdollisimman paljon postia?

Ihan samaa tässä ihmettelen. Ei muualta Suomesta Sevettijärvelle lähetetyt kortit aiheuta yhtään lisää työtä postikonttorille tai asiamiespostin hoitajalle, postinjakeluhan niistä huolehtii ja jakaa postilaatikoihin niinkuin muunkin postin viidesti viikossa. Postipaketteja tai kirjattuja kirjeitä lähettämällä sen sijaan järjestyisi tekemistä sille asiamiespostillekin kun vastaanottajat kävisi noutamassa lähetyksiään. Parhaiten sevettijärveläisen postikonttorin tarpeellisuus osoitettaisiin sillä että itse sevettijärveläiset ostaisivat sellaisesta postimerkkejä ja lähettäisivät ahkerasti paketteja.

Häh? Luulin että tuo aikaisempi kommentti oli vitsi niin sillä en jaksanut edes vastata. Medianäkyvyyttä ja tukeahan tällä tempauksella tavoitellaan. 

Vierailija
78/86 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hölmön hommaa koko tempaus. Kerjätkää Postilta mieluummin pakettiautomaattia.

Vierailija
79/86 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh? Luulin että tuo aikaisempi kommentti oli vitsi niin sillä en jaksanut edes vastata. Medianäkyvyyttä ja tukeahan tällä tempauksella tavoitellaan. 

No minusta näkyvyys tällä tavalla toteutetussa tempauksessa tulee postille joka toimittaa ne ehkä tuhannet kortit perille Sevettijärvelle. Tukeakin posti saa postimerkkien maksusta.

Ehkä olisi parempi pitää yllä sitä näkyvyyttä että Sevettijärveltä posti ei lähde tai pakettien vastaanottaminen siellä on hankalaa. Kirjatun kirjeen lähettäminen tosiaan voisi olla parempi vaihtoehto.

Vierailija
80/86 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetin heille tänään postikortin :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi