Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävisitkö töissä jos ei olisi pakko?

latte
09.02.2016 |

Eli otsikko sen kysymyksen jo kertookin; kävisitkö töissä jos ei olisi pakko?

Jos et, niin miksi ja jos, niin miksi?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vois perustaa sellasen diipadaapa yrityksen mikä ei tuottais stressiä tms. eikä söis hirveästi aikaakaan.

Vierailija
22/40 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan muutaman kerran kuukaudessa. Jos voittaisin ison summan rahaa, tekisin varmaan vapaaehtoistyötä eri yhdistyksille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, enkä käy nytkään. Olen tosin pitkällä sairauslomalla, mutta ammattiin johon olen valmistunut, en palaa koskaan.

Vierailija
24/40 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua miksi joku kävisi töissä jos vaikka lotosta monta miljoonaa tulisi. Tai ehkä he oikeasti nauttivat työstään. Itse olen aina ajatellut sellaiset pääosin paskan puhumiseksi. Mutta sellaisiakin varmaan tosiaan on. Itselleni kaikki työt ovat olleet aina yhtä tuskaa ja kurjuutta. Joka aamu ollut olo, miksi taas sinne on pakko mennä. No palkan takia juuri. Ja olen kuitenkin korkeakoulutettu ja varsin hyväpalkkaisessa ja vastuullisessa tehtävässä nykyisin. Ja ollut esimiestehtävissä jo viimeiset 15 vuotta. Mutta aina ja kaikissa paikoissa on tuntunut yhtä vastenmieliseltä.

Vierailija
25/40 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kävisi. Olisi ihanaa, jos voisi vain harrastella, viettää aikaansa niin kuin tykkää, ei olisi kiirettä eikä työstressiä, saisi nukkua ja herätä silloin kun haluaa. Töissä käyn vain rahan takia, että olisi edes välillä mahdollista noihin.

Vierailija
26/40 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisin, mutta tekisin huomattavasti vähemmän päiviä ja/tai vähemmän tunteja kerralla.

Vierailija
27/40 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisin miellään töissä. Varsinkin sellaisessa jossa viihtyisin.

Vierailija
28/40 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan osa-aika hommissa , sen jälkeen kun olisin matkannut 2-3 vuotta (samalla vapaaehtoistyötä tehden )

Vierailija
29/40 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisin ehdottomasti. Eli pyörittäisin omaa firmaani. Töiden teko on vanhemmuuden ohella kivoimpia asioita mun elämässä. Lomat on pieninä annoksina ihan jees mutta pitkät lomat alkaa puuduttaa. Pitää olla työelämän haasteita ja ongelmia ratkottavana, jotta elämä pysyy mielenkiintoisena.

Vierailija
30/40 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Off topic: En ymmärrä miten ajan saisi kulumaan ellei olisi töitä. Puhun nyt tilanteesta, jossa ei olla lottovoittajia vaan toimeen pitää tulla esimerkiksi työttömyyskorvauksella. Lottovoittajana olisi tietysti helppo olla, kun voisi matkustella ja harrastaa mielin määrin, mutta jos pitää tulla toimeen vaikkapa peruspäivärahalla, niin ei siinä kovin paljon aikaa saa kulumaan matkusteluun eikä harrastuksiin. Viimeksi kun olin työttömänä niin tuntui, etten saa millään tapettua aikaa.

Vierailija
31/40 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti kävisin. En jaksaisi löhötä kotona päivästä toiseen. Tekisin kuitenkin lyhyitä työpäiviä ja vähemmän kuin viitenä päivänä viikossa.

Vierailija
32/40 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä jotain tekisin. Oikeastaan mun ei edes tarvitsisi käydä töissä kun on sen verran omaisuutta, mutta hulluksi tulee jos ei mitään tee. Vähintäänkin sitten jotain hyväntekeväisyystyötä vois harrastella. 

Vierailija
33/40 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En! Ennen olisin ehkä vastannut toisin, mutta nykyisessä työssäni en viihdy niin hyvin, että vapaaehtoisesti täällä aikaa viettäisin. Tästä saa leivän, ei mitään muuta.

Vierailija
34/40 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Off topic: En ymmärrä miten ajan saisi kulumaan ellei olisi töitä. Puhun nyt tilanteesta, jossa ei olla lottovoittajia vaan toimeen pitää tulla esimerkiksi työttömyyskorvauksella. Lottovoittajana olisi tietysti helppo olla, kun voisi matkustella ja harrastaa mielin määrin, mutta jos pitää tulla toimeen vaikkapa peruspäivärahalla, niin ei siinä kovin paljon aikaa saa kulumaan matkusteluun eikä harrastuksiin. Viimeksi kun olin työttömänä niin tuntui, etten saa millään tapettua aikaa.

Riippuu varmasti paljon omista mielenkiinnonkohteista, mitä on mahdollista harrastaa ilmaiseksi/lähes ilmaiseksi ja kuinka tiukilla ne rahat ovat. Jos jokaista makaronipussia ostaessa joutuu miettimään riittääkö rahat niin se rasittaa, mutta jos ihan niin paha tilanne ei ole niin varmaan energiaa riittää paremmin? Jos on sellaisia harrastuksia joiden välineitä ei tarvitse koko ajan uusia ja joita voi tehdä (lähes) ilmaiseksi, tyyliin lukeminen ja lintujen tarkkailu (kiikareita ei tarvitse uusia kovin tiheään kun ne kerran saa hankittua...) niin on myös helpompaa kuin jos harrastus on moottoripyöräily. Ja tietty netin kautta voi kehittää vaikka mitä ilmaista tekemistä opiskelusta av-palstailuun :D

Vierailija
35/40 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tilanteesta. 

Jos voisin lopettaa palkkatöissä käymisen siksi että olisin voittanut useamman miljoonan rahaa (vaikka sen eurojackpotin 24milj.) niin luultavasti ostaisin maatilan ja pyrkisin omavaraistalouteen ja ehkä samalla pyörittäisin jonkinlaista maatalousyritystä, ehkä hevosia, ehkä lampaita, kumpienkin pitämiseen olen pätevä, samoin lypsytilan tai lihanaudan pitämiseen (mutta noiden kahden tulee olla aika suuria, että ne olisivat kannattavia). Työntekoa en tuossa tilanteessa siis silloinkaan lopettaisi, pärjääminen olisi vain toki helpompaa.

Jos taas en voittaisi rahaa, vaan voisin muista syistä valita että saan olla joko vapaalla tai töissä, niin valitsisin työt. Pidän oikeasti työstäni (olen maatalouslomittaja, jolla on myös maatalousyrittäjän pätevyys) ihan jo siksikin että olen enemmän eläinten kuin ihmisten kanssa tekemisissä. Ja koska olen ollut lomittaja jo jonkin aikaa, melkolailla kaikki tilat joilla työskentelen ovat jo tuttuja. 

Vierailija
36/40 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan kävisi. Ja minä jopa pidän työstäni.

Vierailija
37/40 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan siitä, olisiko saatavilla nykyistä vastaava tai jopa parempi tulotaso ilman työssäkäyntiä. Eihän kenenkään ole pakko käydä töissä, mutta moni käy ihan jo elannon takia.

Mikäli esimerkiksi voittaisin lotossa useita miljoonia euroja, joilla voisin loppuelämäni turvata, en kävisi nykyisessä työssäni. Toki jotain säännöllisyyttä pitäisi elämään keksiä (tilastojen valossa elinvuosia itsellä n 50v vielä jäljellä), mutta se varmaan olisi jotain mielekästä vapaaehtoistyötä  tms kevyellä otteella ilman nykyistä jatkuvaa kiirettä, stressiä ym.

Vierailija
38/40 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jotain töitä tekisin, ihan varmasti.

Vierailija
39/40 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisin. Mun pää hajoaa, jos en käy missään eikä ole rytmiä elämässä. Ja mä tykkään mun työstä, mitä voi olla vaikea kuvitella myyjän sanovan. Vähentäisin ehkä työtunteja hieman.

Vierailija
40/40 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ollut elämäni aikana päivääkään töissä eikä kyllä tee mielitään. Yrityksen voisin jossain vaiheessa perustaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan