Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aino-Kaisa Saarinen ei halua olla kännissä synnyttäessään - nimittäin oksitosiinista!

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, kuinka minua haukuttiin, kun esikoista odottaessa sanoin haluavani luomusynnytuksen. No dynnytin kolme luomuna, vaikka naiset rääkyi, että et kyllä pysty ja et tiedä mitä se on.

Vierailija
22/75 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saarinen saa toki synnyttää juuri niinkuin itse tahtoo.

Mutta kannattaisi olla paheksumatta ja pilkkaamatta niitä äitejä, jotka eivät tee samalla tavalla kuin Saarinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös Marja-Liisalla se eka synnytys aikoinaan ollut tosi rankka ja kerrottiin, että se johtui juuri urheilutaustasta? Onko täällä niin vanhoja, että muistavat?

Vierailija
24/75 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä kohtaa hän puhui oksitosiinista? Luomusynnytyksessähän kehon oma oksotosiinineritys pääsee toimimaan tehokkaasti, mikä on hyvä juttu. Varmasti tarkoitti ihan muita "aineita", puudutuksia sun muita, joita ei halua käyttää.

Ihan oksitosiinista hän puhui, ei puudutteista. Puudutteista ei pää kyllä mene sekaisin niin että voisi sanoa olevansa kännissä.

Vierailija
25/75 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittikohan hän ilokaasua? Minulla synnytys jouduttiin käynnistämään ja laitettiin oksitosiinitippa, ei siinä minulta kysytty mitään että haluanko tippaa vai en.

Vierailija
26/75 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksitosiiniahan käytetään voimistamaan supistuksia, ei se ole mikään kivunlievityskeino. Taitaa Aino-Kaisa olla pikkasen pihalla.

Vierailija
27/75 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän oksitosiini edes liity kivunlievitykseen

Vierailija
28/75 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei oksitosiini lievitä kipua eikä siitä tule "känniin", pikemminkin päinvastoin. Sitähän laitetaan käynnistämään synnytys tai vahvistamaan supistuksia. 

Vierailija
29/75 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harmitonhan tuo juttu oli. En muutenkaan ymmärrä miksi niitä jotka toivovat synnytystä ilman lääkkeitä, oksitosiineja ym mollataan. Minä toivon esikoisen kohdalla, ei onnistunut epäsuhdan = pitkittyneen synnytyksen vuoksi. Aion toivoa uudelleen toisen lapsen kohdalla. Se vaan on fakta että synnytykset sujuu paremmin kun niihin puututaan mahdollisimman vähän, siksi synnytyssairaaloissakin aletaan taas enemmän tukemaan kaikkeen muuhun kuin epiduraaliin. Mutta onneksi sitten on se moderni lääketiede kun sitä tarvitaan.

Vierailija
30/75 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oksitosiiniahan käytetään voimistamaan supistuksia, ei se ole mikään kivunlievityskeino. Taitaa Aino-Kaisa olla pikkasen pihalla.

Kehon oma oksitosiini lievittää synnytyskipua, kehoon piikillä pistetty oksitosiini tekee synnytyksestä nopeamman ja rajumman. Joten on ihan loogista, että luomusynnytystä toivova haluaa välttää oksitosiinin tiputtamista. Tuskin kukaan ehdoin tahdoin haluaa koventaa kipujaan.

Vierailija
31/75 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulle suoraan sanottiin kun oksitosiinia suunniteltiin laittavan että sitten laitetaan myös epiduraali. Se laitettiin muutenkin tosi kivuliaiden supistusten pidentämiseksi.

Itse olin samaa mieltä etten haluaisi olla ihan pökkerössä lääkkeistä synnytyksessä. Ei se sitä meinaa ettei olisi varautunut siihen että toisin voi käydä.

Ja ilokaasusta ollaan vaan sen pienen hetken pökkerössä. Sitten kun hengittää normaalia ilmaa sen vaikutus lakkaa. Että tuskin ilokaasustakaan olisi puhe.

Vierailija
32/75 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei multa kysytty, haluanko oksitosiinia kun supistukset loppuivat. Tippa vaan lyötiin käteen ja epiduraali alaselkään. Siinä vaiheessa olin jo puoliksi tajuton, joten ihan sama miten synnytys saatiin päättymään (onnellisesti).

Vierailija
33/75 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymppi: Sieltähän se vastaus varmaan löytyykin!

En ole koskaan synnyttänyt, mutta lukemalla ja telkkarista katselemalla synnytysjuttuja olen saanut sen käsityksen, että oksitosiini ei aiheuta pöhnää, vaan käynnistää synnytyspoltot tai tehostaa niitä. Ilokaasu liiallisesti nautittuna aiheuttaa pöhnäisen olon.. Vai sisältääkö ilokaasu oksitosiinia?

Vierailija
34/75 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aina nauran näille esikoista odottaville äideille, jotka puhuu ''minä' en halua mitään puudutuksia luotan kehooni!!!'' yms muuta shittiä. Totuus nyt vaan on se, että se synnytys on sellanen helvetti että mielummin kannattaa vaatia sektio kun synnyttää alakautta ilman puudutteita. Lisäksi Keho ei itseasiassa todellakaan aina hoitaisi synnytystä kunnialla loppuun itsestään. Jos kaikki menisivät vain 'oman kehon voimalla' olisi synnytysten kuolleisuus aika kovaa luokkaa. Ei luonto hoida itse itseään, tai itseasiassa; jos luonnon annettaisiin yksin hoitaa asiansa (ilman kätilöiden ja lääkäreiden apuja jne) niin se karsisi jo heti synnytyksessä ihmiskunnan määrää, eivätkä kaikki tosiaankaan syntyisi hengissä. 

Vierailija
35/75 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en muista mun synnytyksestä mitään. Sen vaan muistan, että mitään kipuja en tuntenut ollenkaan. Oli kauheet kasat kaikenmaailman puudutteita. Kaiken kaikkiaan oli positiivinen kokemus juurikin siksi, ettei tarvinut missään vaiheessa ''kärsiä''.

Vierailija
36/75 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se keinotekonen oksitoniini on ihan KAMALAA. Huh, kukapa sitä haluais! Ite sain raivoamisellani sektion siinä vaiheessa kun ne oli aikeissa alkaa laittamaan sitä. 

Vierailija
37/75 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun puolesta jokainen saa synnyttää vaika päällään, mutta muutama kommentti tuohon "kroppa hoitaa" juttuun. Eli kroppa ei läheskään aina osaa toimia tai tiedä miten parantaa itsensä. Diabetes, syöpä, astma jne. Tämähän on kaikille selvää. On totta, että naisen kroppa kestää synnytyksessä uskomattoman paljon ja ponnistamisen tarve jne tulevat automaattisesti. Samaan aikaan on hyvä muistaa, kuinka suuri synnytyskuolleisuus oli Suomessa vielä 100 vuotta sitten. Tuhannet äidit ja vaivat menettivät henkensä puutteellisen hoidon vuoksi. Maailmassa on edelleen miljardeja naisia, jotka synnyttävät alkeellisissa oloissa, osa vielä ympärileikattuina. He voivat vain haaveilla kivunlievityksestä ja vauvojen tehosta. Aistin pientä elitismiä tässä täydellisessä suorittamisessa, joka ylettyy tunnollisimmilla synnytyssaliin asti. on helppo kieltäytyä lääkkeistä ja vaatia oikeutta luomusynnytykseen, kun tietää epiduraalin olevan kellonsoiton päässä.

Vierailija
38/75 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasitteko, että jutun kirjoitti mies, eikä nuo iltapäivälehtien "toimittajat" muutenkaan mitään varsinaisia tähtijournalisteja ole ja yleissivistyksessä on hyvinkin paljon toivomisen varaa.

Ville Väänänen ei luultavasti tiennyt sitäkään vähää kuin Aino-Kaisa, että oksitosiini on kohdun supistumiseen ja maidon eritykseen vaikuttava, ei huumaava. Todennäköisesti toimittajanplanttu on yhdistänyt kaksi eri asiaa ( ei halua keinotekoista oksitosiinia + ei halua olla huumaantuneena) peräkkäin niin hassusti, että tulee vaikutelma oksitosiinihuumauksesta.

Veikkaisin, että idioottimaisuus on kirjoittajan aikaansaannos, kun luulisi odottavan äidin tietävän hormoneista jotain.

Vierailija
39/75 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ensimmäisessä (joka oli myö viimeinen) synnytyksessäni tarkoitus oli pärjätä luomuna..noh, ei siinä kauaa mennyt kun jo huusin epiduraalia ja sen sain. KIvut lakkasivat heti, miksi ihmeessä kärsiä niitä kamalia kipuja kun puudutuksiakin on keksitty?

Vierailija
40/75 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäköhän Aikku sitten sanoo, kun tulee ekat luonnolliset oksitosiinipöllyt kätilön nostaessa vauvan rinnalle. Siinä sitä vasta kännissä sitten ollaan, ja sille ei kukaan voi mitään!